Få stopp på förtrycket – ge alla kvinnor från Iran asyl

Showing page 2 of 45: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Inlägg #21: Postat: 2010-07-17 17:05:00
Inger Olsson
#5 Nettan: Vilket problem? Otrohet eller vad?
Inlägg #22: Postat: 2010-07-17 17:58:00
Ibrahim
Nej, jag är inte SD:are. Jag är en islamist, en riktig islamist. Inte en sån där som spränger sig i luften, utan en sån där som följer profeten Muhammeds väg frid över honom.

Iran är inte en demokrati. Men i Iran får folket rösta på sina kandidater, så länge dessa inte vill genomföra en statskupp. Så är det också här hemma i Sverige. Otrohet anses vara ett allvarligt brott i nästan hela världen. Det är bara norra delen av Europa som nonchalerar otrohet. Det förklarar varför otrohet är så pass utbrett här i Sverige att det inte längre orsakar mer skada än en avbruten relation. Men i den muslimska världen anses otrohet vara ett brott mot äktenskapskontraktet, som både mannen och kvinnan är tvungna att skriva på när de gifter sig. Stening är därmed ett straff det iranska folket tycker är rimligt när äktenskapskontraktet brutits på ett så egoistiskt sätt.

Jag tar inte Iran-kritiker på allvar. Inte nog får Iran stå ut med USA:s och Israels hot, en massa sanktioner och ständiga terroristdåd. De får också stå ut med folk som vissa av er här. Dessutom överdrivs händelser i Iran på ett så intressant sätt. Jag som har iranska vänner hör alltid olika versioner från de och massmedierna, och givetvis även Iran-kritiker som exempelvis författaren till denna artikel. Stening stöttar jag inte som bestraffningsmetod, men tycker ni inte att iranierna har rätt att själva bestämma hur de ska bestraffa sina lagöverträdare? Varför ska vi svenskar bestämma åt de? Vi har egna problem här hemma...

Människorättsorganisationer gör ett väldigt bra jobb, men tyvärr går de Israels ärenden när de kritiserar Iran. Ni som verkligen förstår hur världen fungerar håller säkert med mig. Människorättsorganisationer har tyvärr blivit ett politiskt vapen som dess ägare och herrar använder mot oliktänkande. Grundtanken i de mänskliga rättigheterna är att alla människor har rätt att bestämma över sig själva, men vad är poängen med denna grundtanke när alla oliktänkande tvingas följa en strikt ideologi? Sådana organisationer lär bli svagare i framtiden, när allt fler människor inser att de överskridit sina maktbefogenheter. Jag själv tänker inte för en sekund köpa dessa organisationernas kritik av Iran.
Inlägg #23: Postat: 2010-07-17 19:15:00
Inger Olsson
#22 Varför vill kvinnor från Persien ha skilsmässa - när de väl kommer till Sverige? /// Dessa p e r s i s k a kvinnor leder utländsk "skilsmässoliga". När det gäller frågor kring "otrohet" skulle jag ha straffat HONOM oliderligt. PISK är bara förnamnet. Därför är jag heller inte gift ;-
Inlägg #24: Postat: 2010-07-17 20:01:00
Bizon
Ibrahim #22 Du resonerar som israelerna - kritisera israel och du blir kallad antisemit och enligt dej - kritiserar man iran går man israels ärenden. Personligen ger jag inte ett vitten för någon religionsyttring och allra minst statsbärande dylika som judendom och islam. Att människor skriver på äktenskapskontrakt som dom inte kan hantera kan ju bero på att det många gånger är barn som gifts bort i så tidig ålder att dom knappt har några erfarenhetsbegrepp om vad ett äktenskap innebär - dessutom är äktenskapspartnern sällan deras egna val för sådant sköter föräldrar och släktingar i den typen av maktriarkala strukturer som i flertalet muslimska länder. Är det då så konstigt om det blir ett äktenskapsbrott hos människor som knappt vet vad kärlek är och än mindre förälskelse. En annan sak du tar upp är att vi diskuterar händelser både här på hemmaplan och ute i världen med den bakgrund som media förmedlar och självfallet har vi rätt att bilda oss en uppfattning om det vi får reda på precis dom du - och det utan att vara säker på om det du hört är sant eller ej - det som diskuteras är många gånger mindre det egentliga fallet än den information - sann eller falsk - som kommit till vår kännedom. ------- Sedan ger du ett flagrant exempel på riktigt ful retorik, citerar dej//Ni som verkligen förstår hur världen fungerar håller säkert med mig.//sc. Dessbättre tror jag att folk som förstår hur världen fungerar genomskådar dyligt inställsamt sympatifiske med så grumliga metoder. ---------- Du säger att "i Iran får folket rösta på sina kandidater, så länge dessa inte vill genomföra en statskupp." Det tror jag att du vet är en lögn - det den iranska regeringen gjorde senast var att kväsa oppositionen med ytters hårda för att inte säga brutala metoder. Det det handlar om i iran är att det med nödvändighet vuxit fram en opposition mot den för tillfället rådande fundamentalistiska islamism som avrättar folk för otrohet genom stening och har en sedlighetspolis som antastar unga flickor och kvinnor på öppen gata för att deras klädsel inte kan anses helt moraliskt godkänd - vad en del av dessa flickor och kvinnor får utstå av sedlighetspolisen är ett brott mot islam i sej och bara ännu ett exempel på att tvångsmässigt förtryck både korrumperar och förråar och det oavsett om det är religiöst eller ideologiskt. - All form av totalitär maktutövning måste bekämpas och det ligger i den empatiska, tänkande, kännande och älskande människans natur att så göra.
Inlägg #25: Postat: 2010-07-18 16:47:00
Ibrahim
Bizon. Du verkar inte förstå hur denna värld fungerar. Israel är den verkliga supermakten, då den slipper följa internationella lagar. Hade Israel behandlats som alla andra stater, hade den förmodligen kollapsat för länge sedan p.g.a. att dess sympatisörer gett upp.

Att många gifts bort i ung ålder är en myt. Det är fortfarande vanligt, men inte lika vanligt som för 50 år sedan. De flesta gifter sig efter det att de fyllt 18 år. Att äktenskapsbrott är vanligt beror på att människan lärt sig ständigt söka efter nya saker, såsom rikedom, kändisskap o.s.v. Jag känner många kvinnor som skiljt sig från sina män just för att de lever allt för vanliga liv. Många kvinnor och män får rus av bråk och konflikt, och ibland leder det till att båda parterna tappar kontrollen och därför tvingas skilja sig. Din syn på hur muslimska länder hanterar äktenskap förbryllar mig. Diskuterar man på forum och dylikt bör man åtminstone veta lite...

Du, jag tycker att du har blivit indoktrinerad av massmedierna angående Iran. Kritik mot den Islamiska republiken finns, men det är skillnad på kritik och statskuppförsök. Alla som har studerat huliganerna i samband med valet med noggrannhet har säkert upptäckt att USA, EU och Israel hade sina finger med i spelet. Det är ju samma länder som varje dag oroas över Irans allt växande inflytande i den muslimska världen. Iran är det landet som skrämmer vettet ur det sekulära väst, just för att Iran genom sitt stöd till motstånd mot Satansdyrkare varit framgångsrikt. Se bara på Hizbollah, som krossade den sionistiska regimens armé i kriget under sommaren 2006. All kritik mot Iran är därmed pro-sionistisk. Punkt slut. Jag har själv kritik mot Iran, men jag konspirerar ju inte mot den Islamiska republiken...

Jag anser att alla som kritiserar den Islamiska republiken och landets mullor utan att ha någon som helst bevis går Israels ärenden. Det är dags att komma med bevis. Annars är mitt tips att ni finner en annan hobby. Varför är det ingen här i Sverige som kritiserar Saudi Arabien i stället? Eller Egypten? Eller Jordanien? Varför bara Iran? Varför Iran, Iran, Iran, Iran och Iran? Iran har räddat flera nationer från att bli kontrollerade av sionisterna. Det är därför ni kritiserar Iran. Så enkelt är det. Sedlighetspoliser finns t.o.m. i Sverige, men jag ser ingen kritisera de!
Inlägg #26: Postat: 2010-07-18 16:59:00
Erik
Att ge alla iranska kvinnor asyl till demokratiska länder inte bara sverige tycker jag är ett utmärkt förslag.
Dels skulle det nog rädda livet på många hotade kvinnor ge många fler förtryckta kvinnor ett bättre liv.
Dels skulle det nog vara ett kraftfull vapen emot dessa psykopatsjuka ondsinta islamister som styr landet idag, när bristen på kvinnor når en viss gräns kanske de börjar sätte större värde på kvinnan.
Dels skulle vi i väst få en massa härliga, vackra frihetstörstande kvinnor, vilken möjlighet för oss svenska män som kanske har svårt med dejtandet av våra kräsna svenska kvinnor.
Inlägg #27: Postat: 2010-07-18 19:14:00
Bizon
Ibrahim #25 Det var en hiskelig rappakalja du bistår Sourzeläsarna med - jag kunde inte hitta ett enda försök till bevis i din text som underbygger det du vill framstå som sant. Att som du i ena meningen säga att ett påstående är en myt och i nästa tillstå att påståendet är sant är ett minst sagt konstigt sätt att föra en diskussion på Citat//Att många gifts bort i ung ålder är en myt. Det är fortfarande vanligt, men inte lika vanligt som för 50 år sedan.//sc. Att det inte är lika vanligt som tidigare betyder inte att det är en myt. Och att du tycker att jag blivit indoktrinerad av massmedia har du ju all rätt att tycka och mej spelar det inte så stor roll vad du tycker för det betyder inte så mycket mer än att du visar att di inte har någon som helst kunskap om vad jag givit uttryck för i artiklar och debatt. Och i fråga om att kritisera saud arabien så gavs motsvarande kritik då en kvinna där dömts till stening - och vad gäller kritik framförd här på Sourze mot israel så är det inte många här som skräder orden då israels brott mot mänskligheten i form av etnisk rensning osv, kommer på tal. - Nej du Ibrahim du kanske skulle sätta dej in i vad folk tycker i stället för att lasta ur dej dina fördomar - det kan nämligen vara kontraproduktiv, särskilt som du kommit ut med att vara islamist och därmed har ansvar gentemot andra muslimer att framföra den islamska trosföreställningen på ett redigt och representativt sätt - om du nu är rättroende vill säga.
Inlägg #28: Postat: 2010-07-18 20:34:00
Ibrahim
Och vad har du för bevis? Vad har andra Iran-kritiker för bevis? Var var ni "demokrati-älskare" när saudierna mutade hundra tusentals libaneser i parlamentsvalet i landet bara 5 dagar innan valet i Iran? Var var ni "frihetsälskare" när några militärer med hjälp från CIA genomförde en statskupp i Honduras bara ett par veckor efter valet i Iran? Nej, de allra flesta skiter i vad som händer i övriga världen. Givetvis finns det de som "fördömer" Israel, men var är sanktionerna mot Israel? Iran utsätts för sanktioner för kärnvapen som inte finns, medan Israel slipper när den har kärnvapen. Det är inte demokrati som styr vår värld, utan en pro-sionistisk maktelit, vilket du stärker när du blint kritiserar Iran utan några som helst bevis.

Svenska kvinnor, och övriga kvinnor i västvärlden är inte så fria som du tror. De utsätts ständigt för fördomar om hur kvinnor bör och ska se ut. Iranska kvinnor uppmanas fly från islamiska ideal till korrupta ideal i västvärlden. Islamiska ideal försvarar åtminstone kvinnan, på samma sätt som profeten Muhammed frid över honom försvarade kvinnan. Här i väst indoktrinerar man kvinnor så att de inte längre förstår vad frihet verkligen är. Faktum är att väldigt få vet vad frihet är. Vet du vad frihet är?

I Islam är föräldrarna förpliktigade att låta sina barn bestämma vilka de vill gifta sig med. Om deras barn har valt en partner som föräldrarna också vill kan man knappt kalla det "bortgifte", men här i Sverige kallar man det så ändå. Här i Sverige anser man att föräldrarna inte ska lägga sig i. I den muslimska världen bör föräldrarna lägga sig i, eftersom de är förpliktigade att se till sina barns bästa. Men det är skillnad på samförstånd och tvång.

Jag ser inte hur det kan vara dåligt med att vara islamist. Varför ska det vara något dåligt? De mest framgångsrika människorna någonsin har varit islamister just för att de lärt sig hur deras omgivning ser ut, och för att de arbetat för att förbättra den. Jag anser att de allra flesta Iran-kritiker går Israels ärenden just för att de undviker andra brännpunkter. Det är just därför pro-sionister är svaga i debatter. Men som islamist har jag aldrig fallit i en debatt. Och det är så för att jag alltid förutser politiska motståndares nästa steg, och argument. Det enda som har diskuterats i svensk media om utrikespolitik det senaste året är Iran, och det senaste valet i landet. Eftersom svensk media har fullständigt ignorerat Libanon och Honduras har de blivit försvagade enligt de som förstår världen. Svensk media hatar islamister. Och de hatar alla som vågar nämna staten Israel. Det är därför man ignorerade Libanon och Honduras, och det är just därför de skiter i att kritisera Saudi Arabien, då saudierna har finansierat al-Qaidas verksamhet från dag ett. Men det är inte så konstigt. Hela västvärlden stöttar Saudi Arabien, al-Qaida och Israel mot världens islamister och mot Iran. Jag minns fortfarande hur hela världen stöttade Israel när den slaktade 1200 libaneser sommaren 2006 och över 1400 palestinier under vintern 2008/09. Det hade varit andra bullar om det var det omvända. Det är sanningen. Det är den sanningen som svenska massmedier och deras läsare och tittare ignorerar.
Inlägg #29: Postat: 2010-07-18 22:09:00
Bizon
Nja du Ibrahim - vad drar du för slutsats av att mängder av muslimer och andra söker sej till sverige och oerhört få om ens någon flyr med risk för eget liv härifrån. Du skriver bra svenska så antagligen har du kommit hit som liten eller konverterat - har du kommit hit som liten har antagligen dina föräldrar haft viljan att ge dej en tryggare uppväxt än du hade fått där du bodde som barn - du tycker säkert i så fall att det var ett av deras stora misstag då du kunde levt som god muslim i en muslimsk stat och under religiös diktatur. Men som sagt det är bara ett hypotetiskt resonemang från min sida, men något att tänka på. Det är inte bra här i väst eller ens här i sverige där det råder en annan sorts diktatur nämligen då marknadens kapitalets - och det är detta förmodar jag som du menar som indoktrinerat kvinnorna att bete sej på ett sätt som du inte gillar. Väl ann,,, vad göra åt det då? Har du något bra recept på hur vi ska komma till rätta med en del avarter som i praktiken antagligen är lika skadliga för såväl kvinnor som män - eller menar du att vi män i väst skulle var mer opåverkade än vad kvinnorna är vad gäller den förkastliga indoktrineringen? Förresten vad vet du om Abdirizak Waberi? Kommer han att göra ett bra jobb i riksdagen?
Inlägg #30: Postat: 2010-07-18 22:42:00
Moderaten
Nej, det räcker med muslimer nu. Detta har Reinfeldt och Åkesson förstått. Det är dags att Sahlin förstår det också. Vi nordbor har inget gemensamt med muslimer. Ett tiotal hade varit okej att ha i Sverige.
Inlägg #31: Postat: 2010-07-19 00:05:00
Bizon
Moderaten #30 Jaså har Reinfeldt förstått det - vet di inte att moderaterna har en islamist på sin riksdagslista. Och hur är det med alliansens jämställdhetsminister Nyamko Sabuni - jag känner inte henne men jag har för mej att hon räknar in sej som muslim,,, fast jag kan ju ha fel,,, hur som så får vi nog drass med allehanda religiöst färgade personer tills religionerna i allmänhet går sta och självdör vilket troligen är det ända sett på vilket en religion kan förpassas till glömskan - försöker man bekämpa den med till exempel logiska argument eller bara den lilla reflektionen att en värld som ser ut som den vi lever i omöjligen kan ha en god gud som upphov - möjligen en utstuderat ondskefull djävul. Dock,,, försöker man bekämpa en religion med aldrig så välgrundade argument blir den trots det bara starkare. Det är som om tros anhängare riktigt ber om att få bli martyr.
Inlägg #32: Postat: 2010-07-19 00:57:00
Moderaten
Sabuni är bra. Jämför inte henne med packet i Malmö, tack. Det är dem vi pratar om.
Inlägg #33: Postat: 2010-07-19 04:59:00
Bizon
Nej då Moderaten jag ska inte jämföra - i vart fall inte för ögonblicket :-
Inlägg #34: Postat: 2010-07-19 06:19:00
Moderaten
Det finns också personer med negerblod i ådrorna som är bra. Reinfeldt t.ex. Inget ont ord om honom. Jag ber.
Inlägg #35: Postat: 2010-07-19 09:00:00
Lars Nilsson
#34. Hur ser negerblod ut?
Inlägg #36: Postat: 2010-07-19 09:08:00
Bizon
---------------------------------------------------------------blaha,,,
Inlägg #37: Postat: 2010-07-19 11:26:00
Moderaten
Negerblod är fyrkantigt och så finns det en toalett längst ned till vänster, Lars.
Inlägg #38: Postat: 2010-07-20 21:45:00
Ibrahim
Bizon #29.

Jag förstår inte varför jag behöver försvara mig själv. Jag föddes här i Sverige och har alltid sett mig själv som svensk. Men jag anser att jag har en dubbel nationalitet för att jag själv valt det. Mina föräldrar flydde från Libanon tack vare det israeliska statsprojektet, ironiskt nog delvis finansierat av Sverige. Den massiva ironin i att muslimer flyr till de länderna som brände ner den muslimska världen förvånar nog alla människor. Men det är så det är...

Fri kan man bara vara när man kan orientera sig i vår värld. Dessvärre kan bara ett fåtal människor göra det. De allra flesta människor lever i en rutin som är väldigt lik slaveri. Det kanske är kapitalismens fel. Det är definitivt materialismens fel. Religionerna erbjöd människor i alla tidsåldrar enklare livsstilar. Idag när religionerna är på tillbakagång sägs det börjar människor söka tillbaka till religionerna. Min teori är att de politiska ideologierna som dominerat Europa och därmed även kolonierna under senare tid har visat sig vara bristfälliga. Liberalismen är inte en parentes i vår historia, utan snarare bara en sida i historieböckerna. Men det förstår inte folkmassorna idag. Nej då, vi ska sprida frihet och demokrati till alla världens hörn, oavsett vad befolkningen i dessa länder och regioner önskar. Anledningen till att en del människor bekämpar liberalismen är människans andliga förfall, och akilleshälen - statsprojektet Israel. Vilket jag tycker är en stor belastning på västvärlden som civilisation.

Jag tycker att den enda verkliga lösningen är att följa profeternas budskap, i synnerhet profeten Muhammed frid över honom. Lyssna inte på dagens muslimer, för det är svårt att veta vem som har rätt. Men läs gärna Koranen. Jag är inte ute efter att representera alla muslimer eller Sveriges muslimer. Jag som alla andra människor har uppmanats av Allah att tala sanning. Jag har ägnat mig åt dessa stora ämnen i många år nu och har lite erfarenhet som jag vill dela med mig.

Om vi här i Sverige inte agerar snart kommer vi få en ny politisk kris. En del av problemet är att Sverige fortsätter släppa in allt för många flyktingar. Detta försvagar Sveriges ekonomi och förvärrar internationell politik ytterligare. Länder som USA får för sig att allt är bra, och kan fortsätta med sina krig. Dessutom vill svenska politiker från båda blocken expandera kriget i Afghanistan. Sovjetunionen och USA har åkt på storstryk i Afghanistan. Nu vill den svenska regeringen ge det ett försök. Varför då? Jo, för att svenska politiker styrs av en maktelit, som önskar ett inbördeskrig här i Sverige, mellan muslimer och icke-muslimer. Ta mig inte fel, jag gillar inte talibanerna. De finansieras av saudiska wahhabiter, som fördömer majoriteten av världens muslimer. Wahhabiterna anser att alla muslimer som inte erkänner wahhabismen är "värre än judar". Och många wahhabiter har fördömt alla judar som satanister. Jag har argumenterat länge nu att vi i Sverige bör ställa wahhabiterna mot väggen. Sverige kan inte göra det ensamt, men kritiken mot wahhabiterna har ökat massivt i den muslimska världen. Om vi verkligen har demokrati i västvärlden bör politikerna lyssna på den kritiken. Hittills har de inte gjort det.

Jag har inte koll på A. Waberi, så jag kan inte uttala mig.
Inlägg #39: Postat: 2010-07-21 00:43:00
Bizon
Ibrahim #38 Jag får intrycket av ditt skrivande att du är seriös och insatt, men också att du representerar en sida av det muslimska myntet som även är behäftad med en annan sida som du som islamist inte känner dej helt bekväm med - alltså den mer våldsbenägna falangen wahhabismen. Där har du kärnpunkten i orsaken till mitt avståndstagande till religion och religiösa ideologier som förutom att religioner i allmänhet närmast kan liknas vid mytomani även har benägenhet knoppa av sej olika falanger som med varierande maktmedel konkurrerar med varandra på liv och död. Islam med alla sina förgreningar är på intet sätt ensam om detta fenomen - inom kristenheten har du samma fenomen. Självfallet måste man fråga sej inför varje religiöst betingad konflikt om det är genuina trosfrågor eller andra maktekonomiska eller annan kontroll som orsakar konflikten. Den pågående islamiseringen av världen tror jag kommer att bli en dyrköpt erfarenhet - och tyvärr är det ju så med människan att hon i allt måste göra sina misstag - och även om det sällan saknas varnande röster så är det sällan som sådana röster hörsammas. En tung börda som många religioner får drass med är att deras bildande föregåtts av en profet av något slag vars ord och mening ska tolkas av eftervärlden vilket innebär att tolkningarna tillrättaläggs efter uttolkarens behov av bekräftelse. Det gäller Jesus likväl som Mohamed - och någon frid lär det inte bli över någonderas minne. Främst orsakat av att deras respektive efterföljare har olika syn på vad som är fördelaktigt att framhäva och mot vilket mål dom önskar sträva samt vilket motstånd dom har att övervinna för att nå det målet. Jag ställer mej liknande frågor som du gör - kan eller ska man påtvinga någon en typ av styre för att man själv tycker att det är det ända rätta? Jag tycker inte det och det vi här i väst kallar demokrati har mycket kvar innan vi ens kommer i närheten av något sådant, men det ligger ändå närmare till hands än i en diktatur. Nu tjänar marknaden som sådan som god representant för diktatureriet - marknaden och kapitalet dikterar villkoren för den demokratiska medborgaren som på ett märkligt sätt gång på gång känner sej föranleden att konstatera att det demokratiska engagemanget kvittar om det inte finns slantar som backar upp folkviljan. Att det finns krafter i sverige som önskar inbördeskrig mellan muslimer och kristna skulle man gott kunna tänka sej - men frågan är om det verkligen finns så många fundamentalistiska kristna att ett krig skulle kunna bli möjligt - inte för att jag önskar det - jag önskar lika lite någon revolution med politiskt idealistiska förtecken - inget dera leder till annat än försakelse och umbäranden. Det ända jag tror skulle vara en framkommlig väg är utbildning, samarbete och lokal demokrati.
Inlägg #40: Postat: 2010-07-21 21:59:00
Ibrahim
Angående wahhabismen kan jag lugnt påstå att wahhabiterna samarbetar med Israelkramare, d.v.s. prosionister. Ta bara en titt på al-Qaida och dess verksamhet, som går ut på att slakta muslimer som står i Israels väg. Al-Qaida höll på att starta ett krig i Libanon sommaren 2007, i syfte att försvaga Hizbollah. Och Hizbollah har tvingat Israel sätta sina planer på att attackera Iran på is. Det är inte svårt att följa profeternas budskap. Vi vet alla vad deras budskap var. Men det finns alltid en del människor som försöker påverka sin omgivning med tvång. Dessutom är en hel del sionister så maktgalna att de startat krig efter krig i flera hundra år. En googling på frimurarnas finanser av krig kan förklara många frågetecken.

Jag tror inte att det handlar om folkviljan. Definitionen "folkviljan" kan vara förrädisk just eftersom folket alltid följer en eller flera ledare, som har olika personliga egenskaper och mål. Alla ledare är inte bra människor. Även de dåliga ledarna kan vara populära. Många exempel finns. De som önskar inbördeskrig i Sverige söker inte ett krig mellan kristna och muslimer, utan snarare icke-muslimer och muslimer. I sekulära nationer tenderar de religiösa söka allians med varandra. Det finns t.o.m. judar som söker sig till antisionistiska grupper, som oftast domineras av muslimer. Så är det i hela Europa.

Demokratins allra största brist är att minoriteterna tvingas leva under en regim de inte önskar. Se bara på Iran, där de allra flesta stöttar den Islamiska republiken helhjärtat. Demokratin har därmed blivit föremål för tolkning. I vissa länder stöttar man oftast amerikanerna majoriteten och i andra länder minoriteten. Européerna följer blint amerikanernas önskemål, vilka blivit en del av den demokratiska "ideologin". Den bästa lösningen är att den statliga och nationella suveräniteten förstärks internationellt, där även ökat skydd för den enskilde individen och för folkgrupper också stärks. De personer som knyts till frimurarordern söker en försvagning av statlig suveränitet. Det har de gjort sedan andra världskriget. Det är därför folkmorden fortsatt sedan det kriget. Men jag misstänker att den teknologiska utvecklingen kommer bara leda till att världen känns allt mindre, och att spelen på och under borden blir mer omfattande. Politiska drag kommer att bli mer komplicerade att reda ut. Helt enkelt; vem vet vem exempelvis Fredrik Reinfeldt verkligen jobbar för? Kan man vara säker på att han bara följer sin egna politiska övertygelse, eller någon annans? Just därför finner jag det väldigt lätt att förklara "demokratins tillbakagång" i vissa delar av världen. Demokrati erbjuder endast tveksamma politiska system. Många icke-demokratier har likartade mänskliga rättigheter som demokratiska nationer. De väljer att vara icke-demokratiska men ändå vara generösa mot sina folk. Men ironin i detta är att korruptionen verkar vara mer utbredd i icke-demokratiska stater, sägs det i alla fall. Om det verkligen stämmer vet nog ingen. Här i Sverige har vi nästan ingen korruption. Sverige ligger på toppen av bekämpning av politisk korruption. Ändå, till trots, stöttade många svenska politiker Nazityskland under många år. Ändå, till trots, stöttar många svenska politiker statsprojektet Israel. Vad är korruption då?
Showing page 2 of 45: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12
Laddar...