Valt inlägg:
Ibrahim #22 Du resonerar som israelerna - kritisera israel och du blir kallad antisemit och enligt dej - kritiserar man iran går man israels ärenden. Personligen ger jag inte ett vitten för någon religionsyttring och allra minst statsbärande dylika som judendom och islam. Att människor skriver på äktenskapskontrakt som dom inte kan hantera kan ju bero på att det många gånger är barn som gifts bort i så tidig ålder att dom knappt har några erfarenhetsbegrepp om vad ett äktenskap innebär - dessutom är äktenskapspartnern sällan deras egna val för sådant sköter föräldrar och släktingar i den typen av maktriarkala strukturer som i flertalet muslimska länder. Är det då så konstigt om det blir ett äktenskapsbrott hos människor som knappt vet vad kärlek är och än mindre förälskelse. En annan sak du tar upp är att vi diskuterar händelser både här på hemmaplan och ute i världen med den bakgrund som media förmedlar och självfallet har vi rätt att bilda oss en uppfattning om det vi får reda på precis dom du - och det utan att vara säker på om det du hört är sant eller ej - det som diskuteras är många gånger mindre det egentliga fallet än den information - sann eller falsk - som kommit till vår kännedom. ------- Sedan ger du ett flagrant exempel på riktigt ful retorik, citerar dej//Ni som verkligen förstår hur världen fungerar håller säkert med mig.//sc. Dessbättre tror jag att folk som förstår hur världen fungerar genomskådar dyligt inställsamt sympatifiske med så grumliga metoder. ---------- Du säger att "i Iran får folket rösta på sina kandidater, så länge dessa inte vill genomföra en statskupp." Det tror jag att du vet är en lögn - det den iranska regeringen gjorde senast var att kväsa oppositionen med ytters hårda för att inte säga brutala metoder. Det det handlar om i iran är att det med nödvändighet vuxit fram en opposition mot den för tillfället rådande fundamentalistiska islamism som avrättar folk för otrohet genom stening och har en sedlighetspolis som antastar unga flickor och kvinnor på öppen gata för att deras klädsel inte kan anses helt moraliskt godkänd - vad en del av dessa flickor och kvinnor får utstå av sedlighetspolisen är ett brott mot islam i sej och bara ännu ett exempel på att tvångsmässigt förtryck både korrumperar och förråar och det oavsett om det är religiöst eller ideologiskt. - All form av totalitär maktutövning måste bekämpas och det ligger i den empatiska, tänkande, kännande och älskande människans natur att så göra.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?