Valt inlägg:
Bizon #29.
Jag förstår inte varför jag behöver försvara mig själv. Jag föddes här i Sverige och har alltid sett mig själv som svensk. Men jag anser att jag har en dubbel nationalitet för att jag själv valt det. Mina föräldrar flydde från Libanon tack vare det israeliska statsprojektet, ironiskt nog delvis finansierat av Sverige. Den massiva ironin i att muslimer flyr till de länderna som brände ner den muslimska världen förvånar nog alla människor. Men det är så det är...
Fri kan man bara vara när man kan orientera sig i vår värld. Dessvärre kan bara ett fåtal människor göra det. De allra flesta människor lever i en rutin som är väldigt lik slaveri. Det kanske är kapitalismens fel. Det är definitivt materialismens fel. Religionerna erbjöd människor i alla tidsåldrar enklare livsstilar. Idag när religionerna är på tillbakagång sägs det börjar människor söka tillbaka till religionerna. Min teori är att de politiska ideologierna som dominerat Europa och därmed även kolonierna under senare tid har visat sig vara bristfälliga. Liberalismen är inte en parentes i vår historia, utan snarare bara en sida i historieböckerna. Men det förstår inte folkmassorna idag. Nej då, vi ska sprida frihet och demokrati till alla världens hörn, oavsett vad befolkningen i dessa länder och regioner önskar. Anledningen till att en del människor bekämpar liberalismen är människans andliga förfall, och akilleshälen - statsprojektet Israel. Vilket jag tycker är en stor belastning på västvärlden som civilisation.
Jag tycker att den enda verkliga lösningen är att följa profeternas budskap, i synnerhet profeten Muhammed frid över honom. Lyssna inte på dagens muslimer, för det är svårt att veta vem som har rätt. Men läs gärna Koranen. Jag är inte ute efter att representera alla muslimer eller Sveriges muslimer. Jag som alla andra människor har uppmanats av Allah att tala sanning. Jag har ägnat mig åt dessa stora ämnen i många år nu och har lite erfarenhet som jag vill dela med mig.
Om vi här i Sverige inte agerar snart kommer vi få en ny politisk kris. En del av problemet är att Sverige fortsätter släppa in allt för många flyktingar. Detta försvagar Sveriges ekonomi och förvärrar internationell politik ytterligare. Länder som USA får för sig att allt är bra, och kan fortsätta med sina krig. Dessutom vill svenska politiker från båda blocken expandera kriget i Afghanistan. Sovjetunionen och USA har åkt på storstryk i Afghanistan. Nu vill den svenska regeringen ge det ett försök. Varför då? Jo, för att svenska politiker styrs av en maktelit, som önskar ett inbördeskrig här i Sverige, mellan muslimer och icke-muslimer. Ta mig inte fel, jag gillar inte talibanerna. De finansieras av saudiska wahhabiter, som fördömer majoriteten av världens muslimer. Wahhabiterna anser att alla muslimer som inte erkänner wahhabismen är "värre än judar". Och många wahhabiter har fördömt alla judar som satanister. Jag har argumenterat länge nu att vi i Sverige bör ställa wahhabiterna mot väggen. Sverige kan inte göra det ensamt, men kritiken mot wahhabiterna har ökat massivt i den muslimska världen. Om vi verkligen har demokrati i västvärlden bör politikerna lyssna på den kritiken. Hittills har de inte gjort det.
Jag har inte koll på A. Waberi, så jag kan inte uttala mig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?