| Inlägg #61: Postat: 2010-07-28 20:19:00 | |
|
cmologgad |
#60 Hm, dålig språkbehandling av mig där... "komma från en assimilerad muslim OCH HA blivit fundamentalist senare i livet"
|
| Inlägg #62: Postat: 2010-07-28 21:35:00 | |
|
Banestyrelsen |
#54. Tror nog han är äkta vara. Rätt extrema uppfattningar, men han är mer pinsam än provocerande. Hade han varit en sd-bulvan hade han inte varit så här tam.
|
| Inlägg #63: Postat: 2010-07-28 23:54:00 | |
|
Bizon |
Det är inte bara en mening som denna ,citerar Ibrahim #52//Wafa Sultan är en satanist som jobbar för sionisterna. Här är en länk om henne://sc. som visar hur skruvad den människa är som gör dessa inlägg. Det finns mer av samma slag. Jag får en känsla av att det är utantillramsor där det ymnigt förekommande ordet "sionist" nu även fått sällskap av benämningens "satanist" - allt för att med färdiga etiketter misskreditera den som skulle kunna ha en annan mening om islams roll i världen än den makt och förtrycksapparat det allt mer framstår som - särskilt nu då man mer på allvar börjat ifrågasätta dess yttringar. Bara detta att ensidigt bestämma att en religionsgren har fått sin sista profet och därmed är färdig och fullkomnad ger den ett ultimativt drag som endast en så kallad "rättrogen" kan känna sej bekväm med - med rättrogen menas här en en person som avskalat sej allt eget tänkande och självvalt handlande och överlåtit sej åt sina ledares gottfinnande. Detta är en mycket farlig tendens i den muslimska mentaliteten som gör muslimen till ett farligt verktyg i sin ledares hand - självmordsbombare och de som i sin guds namn försöker verkställa en fatwa dödsdom/banlysning liksom stympning och stening som straffmetoder är symptom på det sjuka i denna religions praktiker och som understryker det allvar varmed vi måste möta den muslimska totalitära maktambition på individ och samhällelig kontroll - att släppa dessa islamister och sharialagsivrare in på livet kan ganska snart ge vilket samhälle som helst en helt annan ideologisk struktur än den i vilken vi önskar vårt uppväxande släkte. Att kalla en diktatur för demokrati i likhet med det ibrahim gör vad gäller iran är även det ett symptom på den hjärntvätt som ingår i den islamistiska metodiken. Att sedan de dissidenter som tidigare önskade en omstrukturering av irans politiska etablissemang nu mera inte önskar det så det hörs betyder inte att dom har ändrat mening, det betyder bara att dom som fortfarande lever håller tyst om sin önskan för att få möjlighet att leva vidare - jag känner till både metod och retorik från Ungern på 1960-talet.
|
| Inlägg #64: Postat: 2010-07-29 15:32:00 | |
|
Ibrahim |
Intressant att många tror att jag är en SD:are som spelar "en arg man vid namn Ibrahim". Nej då, jag föddes i Örnsköldsvik och har föräldrar med libanesisk ursprung. Anledningen till att jag inte skriver mitt fullständiga namn är för att slippa spammejl. Jag korrekturläser mina inlägg innan jag skickar in de i syfte att slippa pinsamma skrivfel. Att jag skulle ha "extrema" åsikter håller jag inte med om. Det är snarare tvärtom. Man kan inte vara extrem om man följer Skaparens order. Man är extrem om man trots all bevis på Skaparens existens förnekar Hans existens. Någon talade också om Sharia lagarna. Jag är inte för att Sharia lagar ska implementeras här i Sverige. Om mer än 50 av svenskarna vill ha Sharia lagarna kommer jag givetvis arbeta för att de implementeras. Men så är det inte idag. Dessutom är svensk lagstiftning ändå baserad på kristendomen, som är väldigt lik Islam. Dock gäller det inte svensk familje- och alkoholpolitik, som går tvärt emot islamiska principer...
Bizon #63. Sionister har sedan profeten Solomons frid över honom varit emot Gud. De höll på med svart magi och försökte ta kontakt med demoner. Det gör frimurarna än idag, och frimurarna är egentligen sionister. Wafa Sultan är ett typisk exempel på en person som valt att förneka Gud för att i stället arbeta emot Honom. Varför gör hon det? För att det är "kul"? Givetvis inte. De som arbetar vid Satans sida i syfte att sprida förvirring i världen gör det för pengar, makt och kändisskap. Jag gissar på att hon gör det för pengarna. Jag tycker att alla människor bör se dokumentärfilmen "The Arrivals". Den är lång 8 timmar, men förklarar i princip allt. Den förklarar relationerna mellan sionisterna och frimurarna, och mellan frimurarna och Satan. Den förklarar också hur Satans frestelser ser ut i det verkliga livet. Jag förstår inte varför du tycker att det är fel att stena och straffa kriminella? Stening är nog lite för känsligt, så det kan diskuteras i fortsättningen. Men det är intressant att du tycker att enbart "det sekulariserade väst" har rätten att bestraffa kriminella. Det är tyvärr du som är hjärntvättad, för att du inte insett att profeten Muhammed frid över honom av många anses ha världens starkaste personlighet. Det är av Gud ett mirakel att vår siste profet lämnar så starka minnen av sig till världen. Det handlar inte om att en religion lägger beslag på "den siste profeten" utan snarare för att ingen människa lyckats lura världen med att han "själv är profet" för egen vinning just för att Gud verkligen vill att vi som lever 1400 år senare ska veta att den siste profeten hette Muhammed. Jag har en fråga till dig. Är du rädd för Islam? Varför då? Har Islam skadat dig? Det finns ingen anledning att vara rädd för Islam, såvida man inte är en Satansdyrkare. Jag tror inte att du dyrkar Satan. Därför förstår jag inte varför du är rädd. Men jag misstänker att du har låtit dig manipuleras att tro att det finns muslimer som söker världsherravälde. Hur kan det vara så, om muslimer bara tänker på livet efter detta, d.v.s. paradiset? Tänk på det du. |
| Inlägg #65: Postat: 2010-07-29 16:01:00 | |
|
Leif-Arne |
#64 Jaha du ”Ibrahim” en rättrogen muslim som hyllar martyrskapet då det gäller att förkunna profetens ord men som backar för spam på mailen. Är din tro inte värd större uppoffring? Konspirationsteorierna om Frimurare med flera delas för övrigt med SD och andra mer mörkbruna organisationer. Kanske där finns en intressegemenskap ändå?
|
| Inlägg #66: Postat: 2010-07-29 18:39:00 | |
|
Banestyrelsen |
Gäsp.
|
| Inlägg #67: Postat: 2010-07-29 20:33:00 | |
|
Bizon |
#64 Ibrahim - jag tror att du kommer ihåg varför jag inte bara tycker direkt illa om islam utan om religioner i allmänhet - om inte så kan jag upprepa det igen - Jag upplever de religiösa dogmer som avses att accepteras i all sin brist på logik av de som önskar kunna betrakta sej som så kallad troende eller än värre "rättroende". De dogmer och i förekommande fall axiom som dessa religiösa läror presenterar som orsaken för sitt berättigande är mänskliga konstruktioner som avser att ge respektive religion makt och överlevnad. Det kan tyckas gagna den enskilde eller gruppen då det ytligt sett förenar människor, men i än högre grad splittrar det mänskligheten då de flesta religiösa uppfattningar kräver underkastelse vilket inte låter sej göras då huvuddelen av resterande mänsklighet har en annan religions underkastelse att förhålla sej till. Och jag är inte specifikt rädd för islam, jag är rädd för alla expansiva religionsyttringar med ensamrätt på att företräda sanningen eller den"rätta" läran. Du påstår att jag tycker det är fel att kriminella stenas eller straffas. Du har rätt beträffande stening och även beträffande straff som jag hellre önskar se som en adekvat vård med syfte att inlemma den felande i ett fungerande samhälle. ------- Beträffande Muhammed och dennes starka personlighet så går det samma myter om Jesus och även andra ledare i den semitiska profetföreställningarna som Noak, Abraham David och så vidare - den ene avlöser den andre som den som sist fört guds talan till mänskligheten - det ligger i den semitiska sakens natur då det gäller att skapa föreställningen om gudalöftet om det slutgiltiga paradiset allt i avsikt att få människor villiga att lida och lyda. Är det inte lite märkligt att just den patriarkala judiska grundreligionen överfört samma element av underkastelse från Moses över Jesus/Paulus till Muhammed antingen med lämpor eller med våld - vad är det i de semitiska folkens kynne som möjliggör en så monumental härsklystnad över individen och individens förblindade underkastelse. Och varför tror du att den kristna delen av världen stödjer både muslimer och judar - tvåstadslösningen i Pallestina - staten israels bevarande fast det är ett uppenbart missgrepp och aldrig kan komma något gott ur detta projekt, främst därför att det i den judiska grundfilosofin ligger en inlagrad föreställning om en variant på världsstyre - något som även du som islamist ger uttryck för i dina utlåtanden om den tidsålder vi är inne i. Att med religiös hjärntvätt ta över land efter land, upprätta moskéer och sprida sharia kan knappast tolkas som annat än maktambition med syfte att sprida den islamska ideologin över världen. Och visst har jag tänkt på diskrepansen mellan muslimers påstådda intressebegränsning till enbart paradiset - varför är det då så viktigt att koncentrera så stora ambitioner på så kallade muslimska stater som iran med flera? Kanske något för en from islamist att fundera över också ;-
|
| Inlägg #68: Postat: 2010-07-30 13:31:00 | |
|
Ibrahim |
Bizon #67.
Du verkar seriöst ha för dig att alla religioner kontrolleras av psykopater som söker världsherravälde genom tvång. Kan du då förklara varför vi haft bara två världskrig, båda som inget har med religion att göra? Det är en form av paranoia att tala om något som ej existerar. Visserligen finns det psykopater som vill dominera och styra, men sådana personer kommer och går. Dessutom finns det alltid folk som slår tillbaka, och dessa är nästan alltid fler. Angående muslimska bestraffningsmetoder kan jag lugnt säga att de har fungerat mycket väl mot brottslighet. Jag är ganska övertygad om att västvärlden upplever att de är avundsjuka på hur väl muslimska metoder fungerar. Det förklarar kritiken mot dessa metoder... som för övrigt även västerlänningar använde tills liberalismens mörka tidsålder kom. Profeter besökte alla civilisationer, vilket står klart och tydligt i Koranen. Allah utelämnade inte en enda civilisation. Jag är övertygad om att Buddha var en profet sänd till Jorden av Allah. Men alla människor har olika sätt att tolka saker och ting. I Mellanöstern fortsatte dessa att vara profeter, medan buddister såg de som "gudar". Precis som för 1400 år sedan är det många människor som konverterar till Islam idag. När antalet muslimer ökar, behövs det fler moskéer. Ganska förståeligt. Tråkigt nog blir vissa rädda. Det verkar vara så att du inte är lika orolig över att mordiska politiska ideologier har bränt ner vår värld i några hundra år nu... Jag gör precis tvärtemot vad sionister gör. Hatar de Iran, så stöttar jag Iran. Så enkelt är det. |
| Inlägg #69: Postat: 2010-07-30 20:08:00 | |
|
Banestyrelsen |
Bizon, tror du allvarligt att grabben är intresserad av kulturrelativistiska argument? Sånt snack är bara dekadens. Sanningen hittar du i Koranen. Hittar du inte svaret i Koranen, fråga en mulla, alternativt bege dig till Qom och skriv in dig i en moskéskola. Se där, vad enkelt allt är i Ibrahims värld. Allahu Akbar!
|
| Inlägg #70: Postat: 2010-07-30 20:08:00 | |
|
Banestyrelsen |
Men bli inte förvånad om du upptäcker att få iranska män och kvinnor lever upp till Islams muslimska dygdighetsideal. I Iran kan man som svensk lära sig ett och annat om dekadent leverne, bara man pratar med rätt fel? människor. Nu är det tre år sedan jag besökte landet, och jag var bara där i tre veckor, men låt se... Jag minns att vår 50-årige guide förutom sin fru i Shiraz hade en 17-årig "flickvän" i Teheran, och han återgav med stolthet pikanta detaljer rörande könsumgänget med flickan ifråga, samt även om hur han brukade trakassera kvinnliga affärsresenärer. Även föraren hade utomäktenskapliga förhållanden och hatade Khomeini av all hjärtans lust han blev inkallad i irakkriget som 16-åring. Religiösa symboler spottade han på han sa att han använde sidor ur Koranen för att rulla ciggaretter.
|
| Inlägg #71: Postat: 2010-07-30 20:09:00 | |
|
Banestyrelsen |
I Teheran glodde man på utländska kanaler via pirat-sattelit, husets vitskäggige fadersgestalt kom in på kvällen och visade oss utländska ungtuppar på vilka kanaler han ställt in tysk respektive japansk porr etc, etc, och kvällen efter upprepades proceduren eftersom staten blockerat signalen så de varit tvugna att hitta nya koder på nätet.
|
| Inlägg #72: Postat: 2010-07-30 20:09:00 | |
|
Banestyrelsen |
Tonårstjejer jag pratade med i Teheran deklarerade stolt att de minsann hade flera sexpartners både män och kvinnori vissa fall och killarna skröt om hur de började besöka bordeller vid 15-års ålder en kille i 25-årsåldern berättade om en episod där han tillsammans med några kompisar gangbangade en prostituerad som senare visade sig vara man. Sedan var vi och kollade på en Shakespearepjäs på bio som innehöll KYSSAR !!! och därför var så censuerad att det inte gick att följa med i handlingen, ljuvliga kontraster i den Islamiska Republiken minsann. Alla drack sprit, förutom några 10-åriga grabbar vi träffade på ute i ett förfallen karavanhärbärge av sandsten; de föredrog att sniffa lim och bensin samt elda upp hundvalpar.
|
| Inlägg #73: Postat: 2010-07-30 20:09:00 | |
|
Banestyrelsen |
Och solidariteten i landet? Tja, kraschar du vespan alla kör snabbt och ingen använder hjälm och ligger på asfalten och blöder ymnigt ur öronen detta såg vi ett par gånger fick vi veta att ingen stannar och plockar upp dig och kör dig till sjukhuset. Då blir man nämligen skyldig att betala vårdkostnaderna. Jag tvivlar dock inte på att det kan finnas en och annan "rättrogen" i Iran sådana finns ju överallt annars, och folk tenderar att vara som folk. Alla ansträngde sig i alla fall för att *se* rättrogna *ut*, vilket säkert inte alls beror på att man får stryk av revolutionsgardet som patrullerar varje gata annars. Tjejer brukade komma upp till oss på gatan och börja prata för att plötsligt ränna iväg längs trottoaren när de såg en uniform i ögonvrån, 5 minuter senare var de tillbaka och drog i ärmen. Själv blev jag stoppad av polisen tre gånger på tre veckor.
|
| Inlägg #74: Postat: 2010-07-30 20:09:00 | |
|
Banestyrelsen |
Missförstå mig rätt, dock. Jag gillar Iran. Tre veckor kändes inte som tillräckligt, och jag gör gärna ett nytt besök. Men för att vara en Islamisk Republik var folket inte vidare "islamiska" så vitt jag kunde se. Nationalismen var däremot mycket påtaglig: "Vi är INTE araber!" fick man höra gång på gång helt apropå ingenting. Araber såg man ner på och ville distansiera sig ifrån, liksom turkar. Inte ett spår av pan-islamism, däremot fanns en subkultur bland av unga killar där man idealiserade italienare pga fotboll och tuffa gangsters i amerikanska filmer men först och främst hämtade man identitet från det persiska arvet perserna gjorde det, vill säga, de är bara 50 av befolkningen.
|
| Inlägg #75: Postat: 2010-07-30 20:09:00 | |
|
Banestyrelsen |
Min poäng med allt detta ostrukturerade babbel räkna bara parenteserna? Öst-väst-dikotomin existerar inte på det sätt som beskrivits av Ibrahim här. Verkligheten är oändligt mycket mer komplicerad. Som tur är fattar de flesta människor att det inte går att förstå alla världens problem genom att banka sig i plytet med en dammig bok från 600-talet.
|
| Inlägg #76: Postat: 2010-07-30 21:11:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Här visas en video om det sjuka i islams irrläror.Länk: sdlandskrona.blogspot.com
|
| Inlägg #77: Postat: 2010-07-30 21:19:00 | |
|
Jocke S-43 |
75 Intressant vittnesmål, lite karikerat eller...? Ja jag har inte varit i Iran sedan -68, en månad, hälften i Teheran. Någon snodde min reseradio på hotellet, jag gick till direktören och han gav mig på stört pengar till en ny!
Inga hucklen och mullor, men enorma ekonomiska klyfot och mellan land-stad. Det som slagit mig när jag träffat iranier, eller perser, som här i Sverige, även Afghaner som är delvis samma folkgrupp, är deras artiga uppträdande. Men det var väl de som flydde... de välutbildade som vill framstå i sådan dager även här...Må Allah, Gud eller vem det vara må, ha förbarmande med okunniga människor som tror de ensamma skådat den religiösa sanningen! |
| Inlägg #78: Postat: 2010-07-30 21:20:00 | |
|
Jocke S-43 |
"klyfot", vad är det? Vet någon? Skall förmodligen avse "klyftor"!
|
| Inlägg #79: Postat: 2010-07-30 21:48:00 | |
|
cmologgad |
Banestyrelsen måste vara satanist...
|
| Inlägg #80: Postat: 2010-07-30 22:25:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #68 Ja jag har seriöst den uppfattningen att religiös fanatism och enkelspårig religiös retorik är något för människor som av någon anledning kan förmås att utföra vad som helst i sin guds namn. På ett sätt är det rörande och även vackert då detta sker i kärlekens tjänst, men tyvärr är så icke alltid fallet. Du anser att det är en form av paranoid livssyn då man talar om något som inte existerar och menar religiöst grundad ambition på statsbildning - samtidigt är du islamist och kritiserar sionisterna så det osar katt. Nej du Ibrahim du sänker dej till en väldigt tom retorik som alltmer kommit att framstå som ett uttryck av en motvalls kärring. Kan även upplysa dej om att du förutom inte har så stor vetskap om det du vill få att låta initierat inte heller har den blekaste aning om vad jag i övrigt är orolig för - och beträffande de mordiska ideologierna som bränner ner vår värld så handlar det inte om "några hundra år" snarare då i flera tusen år och tyvärr ser jag inte några säkra tecken på att det kommer att upphöra - och än mer tyvärr särskilt inte om islam, judendom och kristendom fortsätter att förvrida huvudet på folk - orsaken är att dessa religioner har samma gudsföreställning, alltså en minst sagt mordisk hämnande och nitälskande gud som straffar de sina i upp till sjunde led. Att skriva under på dessa trosformer kan bara tyda på en mycket primitivistisk gudssyn där offer och blidkande av den annars så grymma gudomen möjligen skulle kunna resultera i en plats i dennes utlovade paradis,,, och hur klokt är det? För övrigt beträffande islam och kvinnoförtryck - det iranstödda hamas jobbar hårt för att begränsa kvinnors rörelsefrihet, hörde på radion i dag att det även finns strömningar där som vill förbjuda kvinnor att vistas utomhus om dom inte ska till läkaren vid sjukdom eller ska till sin egen begravning. Dessutom anbefalls shador på fickor från 12 års ålder.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.