Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nej, jag är inte SD:are. Jag är en islamist, en riktig islamist. Inte en sån där som spränger sig i luften, utan en sån där som följer profeten Muhammeds väg frid över honom. Iran är inte en demokrati. Men i Iran får folket rösta på sina kandidater, så länge dessa inte vill genomföra en statskupp. Så är det också här hemma i Sverige. Otrohet anses vara ett allvarligt brott i nästan hela världen. Det är bara norra delen av Europa som nonchalerar otrohet. Det förklarar varför otrohet är så pass utbrett här i Sverige att det inte längre orsakar mer skada än en avbruten relation. Men i den muslimska världen anses otrohet vara ett brott mot äktenskapskontraktet, som både mannen och kvinnan är tvungna att skriva på när de gifter sig. Stening är därmed ett straff det iranska folket tycker är rimligt när äktenskapskontraktet brutits på ett så egoistiskt sätt. Jag tar inte Iran-kritiker på allvar. Inte nog får Iran stå ut med USA:s och Israels hot, en massa sanktioner och ständiga terroristdåd. De får också stå ut med folk som vissa av er här. Dessutom överdrivs händelser i Iran på ett så intressant sätt. Jag som har iranska vänner hör alltid olika versioner från de och massmedierna, och givetvis även Iran-kritiker som exempelvis författaren till denna artikel. Stening stöttar jag inte som bestraffningsmetod, men tycker ni inte att iranierna har rätt att själva bestämma hur de ska bestraffa sina lagöverträdare? Varför ska vi svenskar bestämma åt de? Vi har egna problem här hemma... Människorättsorganisationer gör ett väldigt bra jobb, men tyvärr går de Israels ärenden när de kritiserar Iran. Ni som verkligen förstår hur världen fungerar håller säkert med mig. Människorättsorganisationer har tyvärr blivit ett politiskt vapen som dess ägare och herrar använder mot oliktänkande. Grundtanken i de mänskliga rättigheterna är att alla människor har rätt att bestämma över sig själva, men vad är poängen med denna grundtanke när alla oliktänkande tvingas följa en strikt ideologi? Sådana organisationer lär bli svagare i framtiden, när allt fler människor inser att de överskridit sina maktbefogenheter. Jag själv tänker inte för en sekund köpa dessa organisationernas kritik av Iran.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?