Inlägg #161: Postat: 2011-05-29 13:33:00 | |
Dag Nilsson |
Via denna - Länk: religion.emory.edu - kan man få kunskap om Deborah Lipstadt. Till er som har kallar mig antisemit ställer jag nu frågan - är även Deborah Lipstadt antisemit? Så vitt kan kan se åtnjuter Deborah Lipstadt ett grundmurat förtroende hos det officiella USA i frågor som rör Förintelsen. Men ni kanske känner fakta som placerar henne bland anisemiterna? --- Så här har Deborah Lipstadt skrivit i sin bok The Eichmann Trial - De flesta judar mördades INTE av det industriella dödandet i dödslägren utan på ett närmast hantverksmässigt sätt sköts de en och en av vanliga tyska soldater och specialkommandon, den bild som Zygmunt Bauman gjort berömd, där Auschwitz är sinnebilden för ett modernt och industriellt dödande, var INTE typisk för Förintelsen. --- Det är tredje gången jag i denna tråd för in Deborah Lipstadt påstående om hur huvuddelen av Förintelsen gick till. Endast den av er utklassade Erlingsson har brytt sig om att notera det. --- Hur fungerar ni som helt enkelt bara tiger och låtsas som det regnar då det kommer fram uppgifter från judarna själva, som strider mot det ni hittills trodde var sant?
|
Inlägg #162: Postat: 2011-05-29 14:02:00 | |
TOMASZ STRINER |
OCH? Vad är den stora finessen med att diskutera hur judarna MÖRDADES konstigt hur vissa aldrig kan ta till sig förmågan att beteckna en händelse på rätt sätt - sic! Vart vill du komma med detta? Vad är så epokgörande? Hur många miljoner som mördades på industriell väg eller genom nackskott, vad är skillnaden? Auschwitz var inte ett förintelseläger där judar gasades enligt löpande band principen. Det var Birkenau, som låg i närheten av Auschwitz som föresten var ett komplex av tre läger. Även i Birkenau skedde mördandet dock metodiskt och gasningen var ett sätt att göra sig av med folk först då man sugit ut allt som finns av liv genom slavarbete. Är detta också en epokgörande ny syn på hemskheterna som ska blåsas upp? Dumpkopf! Det viktiga är att Förintelsen var ett folkmord utan någon som helst jämförelse i historien. Rannsaka det om du kan.
|
Inlägg #163: Postat: 2011-05-29 14:38:00 | |
Aguirre |
Tomasz...fängelse för ideer är aldrig bra...se t.ex. hur nassarna använde gubben Hess i Spandau som martyr, så länge han levde...Förintelsen skall tas upp ibland...i ett enda syfte, för att ingen av de lärdomar man kan dra ur den skall försvinna....det nästan kusligaste var ju att man inte bara ville utrota "untermenchen"....man avlade industriellt på "ubermenchen"...det ger en extremt vidrig aspekt år eländet.
|
Inlägg #164: Postat: 2011-05-29 15:49:00 | |
Dag Nilsson |
#162 - Tomasz, det är uppenbart för mig att det svävar ett tabu över Förintelsen. Vems version är det tabu att ifrågasätta? Jag antar nu att inta bara jag utan även Deborah Lipstadt skall räknas till "Dumpkopf!" Denna judiska kvinna - Deborah Lipstadt, Dorot Professor of Modern Jewish and Holocaust Studies - fattar uppenbarligen inte varför man måste bevara den först accepterade historieskrivningen som absolut sanning. Och sedan hålla sig till den! Vad driver denna kvinnliga professor? Är hon antisemit? --- Tomasz, jag anser att du rangordnar mänskligt lidande på ett direkt motbjudande sätt. När du skriver att - "Förintelsen var ett folkmord utan någon som helst jämförelse i historien" så svarar jag: Så tycker du Tomasz, men jag håller inte med dig! Jag förstår din inställning, men jag delar den inte. Det finns genom historien flera folk som varit utsatta för sådan omfattande förföljelse att man anar att någon makt velat deras utrotning. Jag kan till och med tänka mig att det funnits folk, som varit ännu närmare total fientlig utrotning än judarna var av nazityskland.
|
Inlägg #165: Postat: 2011-05-29 17:21:00 | |
Tomasz Striner |
6 miljoner judar enligt vissa mer än 90 procent av alla judar i Europa och förmodligen någon miljon homosexuella, zigenare, Jehovas vittnen etc. Det är Förintelsen. För mig är offren för nazisternas mördarlusta lika, även om judarna farit mest illa. ARGUIIIIREEEE har också, trots sin galna anarkistiska syn på verkligheten, påpekat att nazisterna ville odla övermänniskor, vilket alltså innebär att de nämnda offren skulle följas av många fler efter att alla judar mördats tillsammans med dem jag nämnt ovan.. På tur stod alla östeuropeér. När det var klart skulle andra som inte föll nazisterna i smaken följa. Om du kan ge ett exempel på något i historien som motsvarar dessa fakta så var god och gör det. Svamla inte om vad du kan tänka dig som motsvarar Förintelsen. Visa på fakta. När det gäller Lipstadt så fattar jag inte vad du klänger dig fast vid där. Det enda hon pekat på är att mördandet inte var så välordnat som några fört fram. Något som jag aldrig ifrågasatt. Viljan att mörda fanns där dock, och finns fortfarande hos vissa av dem som inget lärt av nazisternas avtryck i vår historia. Det enda som gör att nynazister inte kan ta upp mördandet är att vi idag vet vad nazisterna ville och gjorde då de hade makten. Detta gör att vi är noga med att hålla rent från detta mördarpack och deras syn på verkligheten. Vissa av oss i alla fall...
|
Inlägg #166: Postat: 2011-05-29 17:30:00 | |
Tomasz Striner |
*ARGGUIIIRERRE. Det finns risker för martyrer ifall fängelse utdöms för dem som förnekar Förintelsen. Dock är martyrskapet inget som överväger ett fängelsestraffs påpekande för omgivningen att en förljugen syn på Förintelsen inte accepteras utan påföljder för den som hävdar detta. När det gäller Hess så skulle han ha hängts. Tyvårr blev fanskapet vid Nünrbergrättegången inte dömt för att ha gjort sig skyldig till krigsförbrytelser eller brott mot mänskligheten. Därmed undslapp fanskapet sitt rättmätiga dödsstraff. Något som kan ifrågasättas.
|
Inlägg #167: Postat: 2011-05-29 18:39:00 | |
Dag Nilsson |
Judarna hör till den vinnande sidan efter WWII. Därför skriver de själva sin historia om Förintelsen. Zigenarna hör konstigt nog inte till vinnarna trots att de dödades av nazister på samma urskiljningslösa sätt som judarna. Därför nämns zigenarna bara som allra pliktskyldigast när Förintelsen kommer på tal. --- Ungturkarnas försök att utrota den armeniska befolkningen blir inte heller beskrivet av vinnare. Turkiska staten verkar inte mer angelägen att ta fram sanningen om detta folkmord än dagens nazister är att berätta sanning om Förintelsen. --- Jag tror inte att man inom den armeniska kulturen går med på att den grymhet armenier utsattes för skulle vara av en lägre kvalitet än den judarna fick erfara. Inte heller kan jag tro att släktingar till mördade zigenare kan hålla med om att deras lidande är av ett lägre slag än judarnas lidande. --- Jag förstår att Tomasz, som är så nära släkt med judiska offer, anser att inget folk har lidit så svårt som det judiska. Men jag kan tänka mig att de finns armenier och zigenare och även andra folkslag som resonerar på samma sätt utifrån sina tillhörigheter. Och jag som inte står nära någon av dessa folkgrupper kan omöjligen förstå varför några vidriga försök till utrotning av människor skulle vara mindre förfärligt än andra försök . För vem i så fall?
|
Inlägg #168: Postat: 2011-05-29 19:12:00 | |
Leif Erlingsson |
Frånvaro av svar är också svar, har det sagts. Är alla här utom jag Förintelseförnekare? Jmf. #152 Länk: sourze.se , #154, #155, #156. Och ang. den så kallade första Förintelsen, så förnekar jag inte den heller. Jag håller på alla Förintelser, den på 6 miljoner europeiska judar kring första världskriget som det skrevs om i tidningarna i New York, och den en gång till på ungefär samma 6 miljoner europeiska judar vid det andra världskriget. Och jag tror dessutom att det fanns en väldigt massa överlevande som krävt ersättning av Tyskland. Om man använder livförsäkringsbolags sätt att räkna ut hur många av en grupp som levde vid en tidigare tidpunkt när man vet hur många som överlevt till en senare, så förstår man att dessa europeiska judar i stort sett gjort det igen. Men Förintats har de, flera gånger om! För allt annat är ONDSKA! Envar som i någon diskussion utanför vetenskapen pekar på inom vetenskapen kända historiska fakta måste vara ond, för överallt utanför den historiska vetenskapen gäller siffran 6 miljoner. Basta! Men jag förnekar ej detta fakta, att 6 miljoner gäller i all debatt utanför vetenskapen. Inte heller förenekar jag den första 6-miljoners-förintelsen som vi känner till genom tidningarna. Och jag förnekar definitivt inte den objektivt verkliga förintelsen av oss alla med utarmat uran och annat skit, som man dock inte kan läsas om i tidningarna. Men denna verkliga och objektivt sanna Förintelse tycks ni andra förneka?
|
Inlägg #169: Postat: 2011-05-29 19:21:00 | |
GunnarL |
152/ Förintelsen ägde rum för över 50 år sen och "jag var inte där" skriver Leif Erlingsson. Därför kan han inte ta ställning till om förintelsen ägt rum. Tror Erlingsson att romarriket har existerat? Eller tror Erlingsson att Karl XII har existerat? Han "var ju inte där"! Resonemanget är så urbota dumt att man häpnar! Sen börjar Erlingsson svamla om helt andra saker: Sionismen är ABSOLUT OND och i nästa mening är sionisterna inte onda utan i stället sjuka. Konsekvensen uteblir som den ofta gör hos mentalt störda människor.
|
Inlägg #170: Postat: 2011-05-29 19:25:00 | |
Leif Erlingsson |
Tomasz Striners moraliska indignation är noll och intet jmf min egen. För jag började med hans perspektiv en gång i tiden, minst lika starkt känt som han. I dag ser jag hur avfolkningsagendan är i högsta grad en nu pågående process. VI FÖRINTAS. Och alla kallar de som ser för förnekare! Det är verkligen dårhus Tellus 3D.
|
Inlägg #171: Postat: 2011-05-29 19:33:00 | |
LeifB |
Jodu GunnarL
Så känns det när det inlärda/programmerade sitter i ryggmärgen. Utan odentliga förstudier från svenska skolan och numera "Forum för levande historia" skulle besöken snabbt dö ut. Kanske såg du swimmingpoolen där man hade tävlingar eller visade dom till och med upp laguppställningarna i fotbollsturneringarna. Besökte du Auschwitz träffade du kanske också den judinna som valde att bo kvar på området sedan ryssar och tyskar lämnade det. Hon bodde där i vart fall till för ett par år sedan kanske död nu. Tänk för en enda sekund ZyclonB en fullständigt värdelös produkt under 25grader plus och under 75-80 luftfuktighet. I vart fall om man skall massdöda folk under den kalla perioden dvs Augusti-Maj. Varför kom inte tyskarna på att koloxid skulle fungera bättre. Gengasaggregat fanns överallt precis som i Sverige. Bara öppna dörren och in med nästa grupp i kö. Då hade man sluppit att vänta timvis på att vädra ut. Märkligt folk dom där tyskarna. Raketer och jetmotorer och annan hightech under den här perioden och så valde dom den krångligaste metoden av alla. Sysslar du med sanering kan du själv köpa in och testa, jodå det säljs fortfarande ZyklonB. Att ifrågasätta denna produkts effekt är naturligtvis antisemitisk. Men jag kan ta det för även att misstänka Israel för Stuxnet är visst numera en antisemitisk handling precis som så mycket annat. Fundera över varför vi inte kan läsa något om förintelsen förrän på 60-talet. Eller varför inte googla "en tom säck kan inte stå" Togs bort från bokhyllorna för att den var olämplig. Fysiska fakta är bättr en än vittnesmål. Många hänvisar till tusntals vittnen under Nürnbergrättegångarna. Sanningen är att just den delen som du avser trovärdiga berättelser avhandlades rätt kvickt. Läs hela rättegången och vittnesmålen här Länk: avalon.law.yale.edu |
Inlägg #172: Postat: 2011-05-29 19:41:00 | |
Leif Erlingsson |
GunnarL, ingen har förnekat att människor föstes in i läger eller att människor i stora antal dog, allraminst jag! Men antingen av oförmåga eller illvilja missförstår man konsekvent vad jag försöker förmedla. Dag Nilsson är väl den här i tråden som är närmast att förstå mig.
Att som här diskutera i en extremt fientlig miljö kräver att man är hyperskicklig på att visa vad man egentligen sagt: WW II var ett massmord. Duh. -- Kommentar till "Varför vissa får betalt för att bo - och vem som betalar dem" Leif Erlingsson 2011-05-27 23:39:00 inlägg #116, Länk: sourze.se #115 - GunnarL du menar specifikt massmord på europeiska judar. Tyskland, liksom de allierade efter kriget gjorde med ffa unga manliga tyskar, samlade ihop massor av judar i läger, och i båda fallen dog det massor av människor. Detta kan naturligtvis i båda fallen kallas massmord. Man kan ju tänka att detta var avsikten, men jag har inte sett in i huvudena på planerarna av detta och kan därför ej uttala mig. Om det fanns mycket judar i Dresden 1943 så var detta ett massmord bl.a. på judar. Om du avser något slags industriellt mördande av judar i läger så kan det ha förekommit. Jag vet helt enkelt inte. Vet du? Jag har dock ännu ej sett några övertygande bevis. Har du? -- Kommentar till "Varför vissa får betalt för att bo - och vem som betalar dem" Leif Erlingsson 2011-05-28 09:18:00 inlägg #120, Länk: sourze.se . . . detta emedan det man EGENTLIGEN sagt hela tiden vrids till någon fantasi i en annan persons hjärna som inget har att göra med mig och vad jag står för och allt att göra med den andre personens inre omedvetna föreställningar. Det kan i en sådan hjärna uppfattas som att jag slingrar mig, men det jag slingrar mig mellan är en störtflod av andras sjuka projiceringar. |
Inlägg #173: Postat: 2011-05-29 20:11:00 | |
Dag Nilsson |
#170 - Leif, förintade människor förintar! Jag tror att den nu pågående förintelse du talar om är en följd av den förintelse vi alla upplevt då vi tvingades förneka oss själva för att vara till lags. --- Enligt gammal svensk folktro om varulvar, så kunde varulven åter bli människa om han rev ut fostret ur en havande kvinna och åt upp barnets hjärta och drack barnets blod. Inga töntiga mysvarulvar made in Hollywood /USA här inte! ---- Vad är det som det ofödda barnet har som den vuxna mannen inte har? --- Himmelriket! Ett med allt! Helhet! Det rena Varat! Livet! --- Vi måste sluta fixera oss vid vad människor gör och istället fundera ut varför vi gör som vi gör. Vad är det som driver oss. --- Det ligger något tänkvärt i GunnarL:s påpekanden om psykisk ohälsa hos några av oss debattörer. Eftersom jag har diagnos på en av de svåraste psykiska sjukdomarna så blir det dock lite uddlöst att försöka sticka hål på mig. Jag har papper på att jag är en dåre. Och jag skäms inte det minsta för det heller. --- Men hur blir det om majoriteten av ett folk har en särskild psykisk defekt. Då kommer den utan vidare att klassas som normal, eftersom de flesta har den, medan de som är utan defekten klassas som sjuka. Typ temat i Den fula Ankungen. --- Jag tror att nästan alla människor i späd ålder förlorat kontakten med Himmelriket i och med att föräldrar, släkt och samhället inte kan ta emot barn. Det är denna inre förintelse den mest rabiata judekramarna försvarar. Lidande under Galen Övermakt by Proxy. Samma sak med de kristna som tror att Jesus led deras smärta åt dem. Lidande på Kors by Proxy efter dom av galet folk. --- Allt handlar nu om att komma undan själv. Komma undan den egna smärtan. --- Äntligen börjar pedofilhärvor spricka upp. Dessa handlar om varulvar som äter barn via könet. Döda män som försöker stjäla barnets liv. --- Längre tillbaka visste folk mer!
|
Inlägg #174: Postat: 2011-05-29 20:12:00 | |
Tomasz Striner |
NIlsson, jag tror inte vi är på samma våglängd. Du jämför lidande subjektiva värderingar och jag jämför omfattning och vilja till att utrota andra människor. Aldrig skulle vi två mötas. Skillnaden mellan din och min syn på Förintelsen är för stor. Jag låter till andra att avgöra vad som är rätt. Ser också att fler och fler Förintelseförnekare ansluter sig till denna tråd - " 171. Äckligt. Nu lämnar jag detta skitforum
|
Inlägg #175: Postat: 2011-05-29 20:26:00 | |
Aguirre |
Uppgörelsen med nazismens brott är på ett sätt enkel.De angav de rashygieniska motiven själva.De förde omfattande propaganda och journaler på sina eugeniska projekt.Deras människosyn var uttalad och klar.De har från början till slut gjort klar en egen utredning av brottet, de skämdes inte över vanvettet.Därför är det enkelt att döma dem.Mengeles journaler finns,listorna på judar och andra som dräptes.Geografiska områden som förklarades Judenfrei..m.m. Allt ligger i öppen dager.Leif,Dag m.fl detta är inte att "diskutera i en extremt fientlig miljö", tycker jag, sionismens brott,kollaboratörer och framför allt finansiärernas brott kan också diskuteras här...många av de som möjliggjorde Hitler var bl.a. judar t.ex. Men ingenstans ser jag att detta ett dugg förminskar nazismens roll ? Ingenstans ser jag att effektiviteten i massmorden har nån reell betydelse, inte ens att historien skrivits av "segrarna"...har nån större betydelse, eftersom det mesta nazimen stod för och utförde, var sånt de redan utlovat innan makttillträdet och som de senare stolt genomförde och dokumenterade.I "offergruppen" finns massa reaktioner på historien...t.o.m. reaktionen att förneka hatbrottet mot judarna,av judar själva..paradoxalt ? ..nä...det är en av många reaktioner som är vanliga vid obegripligt grymma brott. Kanske de som inte direkt berördes, är de som nyktrast kan se vadd nazisttiden var...jag begär inte av judarna att de skall ha nåt annat än traumatiska reaktioner på Förintelsen...jag begär inte att andra generationens oskyldiga tyskar skall ha det heller...det tar flera generationer att få balans, för de mest inblandade. Jag kan bara se ett skäl till att denna fråga dryftas...och det är att några tror att det gynnar kampen mot sionismen och staten Israels brott, eller möjligen att man ser en judisk konspiration genom historien så stor, att nazismen var en del av den...mer fel kan man inte ha.Västmakterna var inga segrare i kampen mot nazismen...det var den inte stort mycket bättre bolsjevismen som bröt ryggen av Hitler, till ett pris av 20-30 miljoner människoliv...Väst gick in på slutet och skördade frukterna.
Häri ligger en möjlig historieförfalskning i väst. |
Inlägg #176: Postat: 2011-05-29 20:39:00 | |
Leif Erlingsson |
Tomasz Striner, jag har inga bevis för att LeifB förnekar de olika Förintelserna, och han har varit här alldeles för kort stund för att jag ska kunna ta hans tystnad ang det jag skriver 19:12 i #168 Länk: sourze.se och i #152, #154, #155, #156 för förnekelse av den nu pågående verkliga och objektivt sanna Förintelsen. Du Tomasz har däremot inte samma läge, så om du nu lämnar Sourze så tycks vi kunna glädja oss åt en Förintelseförnekare enl. #152, #154, #155, #156 färre! Rätta mig om min slutsats är förhastad - jag vill aldrig anklaga någon oskyldig för något så här avskyvärt!
|
Inlägg #177: Postat: 2011-05-29 20:40:00 | |
Dag Nilsson |
#175 - Aguirre, var nazismens beundran för det starka - och dess massiva förakt för svaghet - av en annat art, än man alltid har sett genom historien, och även ser vara i full tillväxt runt omkring oss i denna dag? Har du egna speciella erfarenheter av nazismen - jag tycker du reagerar med extra mycket hjärta så fort den kommer på tal?
|
Inlägg #178: Postat: 2011-05-29 20:44:00 | |
Leif Erlingsson |
Aguirre, på vad sätt är detta värre än eugeniprojekten i andra länder inkl. vårt eget? OBS: Jag är extremt kritisk till eugeni, eller som det nuförtiden heter, transhumanism, men jag måste vara tydlig med att det är något i dag pågående, inte något en ond nazism gjorde i ett annat sekel!
|
Inlägg #179: Postat: 2011-05-29 20:46:00 | |
Leif Erlingsson |
D.v.s. en ond nazism sysslade förstås liksom "alla andra" med det även i ett annat sekel, men de var inte på något sätt unika!
|
Inlägg #180: Postat: 2011-05-29 20:47:00 | |
Aguirre |
De brott mot mänskligheten som pågår nu skall benämnas och särskiljas från nazitiden...gilla det eller inte men begreppet Förintelsen är begreppet som definierar nazitiden. De brott som pågår nu får benämnas och dömas utifrån sina egna förbrytelser. Att bland in en Förintelse i en större "Förintelse"...ger bara minskad klarhet...att dölja molnet med dimma.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.