Rapportera inlägg

Valt inlägg:

#162 - Tomasz, det är uppenbart för mig att det svävar ett tabu över Förintelsen. Vems version är det tabu att ifrågasätta? Jag antar nu att inta bara jag utan även Deborah Lipstadt skall räknas till "Dumpkopf!" Denna judiska kvinna - Deborah Lipstadt, Dorot Professor of Modern Jewish and Holocaust Studies - fattar uppenbarligen inte varför man måste bevara den först accepterade historieskrivningen som absolut sanning. Och sedan hålla sig till den! Vad driver denna kvinnliga professor? Är hon antisemit? --- Tomasz, jag anser att du rangordnar mänskligt lidande på ett direkt motbjudande sätt. När du skriver att - "Förintelsen var ett folkmord utan någon som helst jämförelse i historien" så svarar jag: Så tycker du Tomasz, men jag håller inte med dig! Jag förstår din inställning, men jag delar den inte. Det finns genom historien flera folk som varit utsatta för sådan omfattande förföljelse att man anar att någon makt velat deras utrotning. Jag kan till och med tänka mig att det funnits folk, som varit ännu närmare total fientlig utrotning än judarna var av nazityskland.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?