Valt inlägg:
GunnarL, ingen har förnekat att människor föstes in i läger eller att människor i stora antal dog, allraminst jag! Men antingen av oförmåga eller illvilja missförstår man konsekvent vad jag försöker förmedla. Dag Nilsson är väl den här i tråden som är närmast att förstå mig.
Att som här diskutera i en extremt fientlig miljö kräver att man är hyperskicklig på att visa vad man egentligen sagt:
WW II var ett massmord. Duh.
-- Kommentar till "Varför vissa får betalt för att bo - och vem som betalar dem" Leif Erlingsson 2011-05-27 23:39:00 inlägg #116, http://www.sourze.se/forum/thread/10754518/page12#post10755132
#115 - GunnarL du menar specifikt massmord på europeiska judar. Tyskland, liksom de allierade efter kriget gjorde med ffa unga manliga tyskar, samlade ihop massor av judar i läger, och i båda fallen dog det massor av människor. Detta kan naturligtvis i båda fallen kallas massmord. Man kan ju tänka att detta var avsikten, men jag har inte
sett in i huvudena på planerarna av detta och kan därför ej uttala mig. Om det fanns mycket judar i Dresden 1943 så var detta ett massmord bl.a. på judar. Om du avser något slags industriellt mördande av judar i läger så kan det ha förekommit. Jag vet helt enkelt inte. Vet du? Jag har dock ännu ej sett några övertygande bevis. Har du?
-- Kommentar till "Varför vissa får betalt för att bo - och vem som betalar dem" Leif Erlingsson 2011-05-28 09:18:00 inlägg #120, http://www.sourze.se/forum/thread/10754518/page12#post10755139
. . . detta emedan det man EGENTLIGEN sagt hela tiden vrids till någon fantasi i en annan persons hjärna som inget har att göra med mig och vad jag står för och allt att göra med den andre personens inre omedvetna föreställningar.
Det kan i en sådan hjärna uppfattas som att jag slingrar mig, men det jag slingrar mig mellan är en störtflod av andras sjuka projiceringar.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?