Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Uppgörelsen med nazismens brott är på ett sätt enkel.De angav de rashygieniska motiven själva.De förde omfattande propaganda och journaler på sina eugeniska projekt.Deras människosyn var uttalad och klar.De har från början till slut gjort klar en egen utredning av brottet, de skämdes inte över vanvettet.Därför är det enkelt att döma dem.Mengeles journaler finns,listorna på judar och andra som dräptes.Geografiska områden som förklarades Judenfrei..m.m. Allt ligger i öppen dager.Leif,Dag m.fl detta är inte att "diskutera i en extremt fientlig miljö", tycker jag, sionismens brott,kollaboratörer och framför allt finansiärernas brott kan också diskuteras här...många av de som möjliggjorde Hitler var bl.a. judar t.ex. Men ingenstans ser jag att detta ett dugg förminskar nazismens roll ? Ingenstans ser jag att effektiviteten i massmorden har nån reell betydelse, inte ens att historien skrivits av "segrarna"...har nån större betydelse, eftersom det mesta nazimen stod för och utförde, var sånt de redan utlovat innan makttillträdet och som de senare stolt genomförde och dokumenterade.I "offergruppen" finns massa reaktioner på historien...t.o.m. reaktionen att förneka hatbrottet mot judarna,av judar själva..paradoxalt ? ..nä...det är en av många reaktioner som är vanliga vid obegripligt grymma brott. Kanske de som inte direkt berördes, är de som nyktrast kan se vadd nazisttiden var...jag begär inte av judarna att de skall ha nåt annat än traumatiska reaktioner på Förintelsen...jag begär inte att andra generationens oskyldiga tyskar skall ha det heller...det tar flera generationer att få balans, för de mest inblandade. Jag kan bara se ett skäl till att denna fråga dryftas...och det är att några tror att det gynnar kampen mot sionismen och staten Israels brott, eller möjligen att man ser en judisk konspiration genom historien så stor, att nazismen var en del av den...mer fel kan man inte ha.Västmakterna var inga segrare i kampen mot nazismen...det var den inte stort mycket bättre bolsjevismen som bröt ryggen av Hitler, till ett pris av 20-30 miljoner människoliv...Väst gick in på slutet och skördade frukterna. Häri ligger en möjlig historieförfalskning i väst.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?