Extremsex och statsfeminism prackas på våra barn

Showing page 9 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Inlägg #161: Postat: 2011-04-26 07:27:00
Bizon
Jocke #160 Att det är svårt att debattera om detta har jag också märkt då vissa synpunkter negligeras medan andra lyfts fram. Jag pekade redan i min direkta kommentar på din artikel på att många ungdomar inte alls lever under så trygga omständigheter som vi önskar och att de avarter du tar upp snarare har med vardagsverkligheten att göra än vad som händer på Egalia en eftermiddag i veckan - där Egalia kanske är det lilla andningshål som gör att dessa ungar överlever över huvud taget. --- Sedan undrar jag vad du menar egentligen - antingen handlar det om eller så handlar det inte om? Citerar//Jag har nog skrivit det 4-5 gånger, att det handlar inte om att hindra eller påverka ungdomens sexuella utveckling! Vilket är precis vad RFSU/L gör, genom sin aggressiva påverkan. Med vilka syften kan man undra.//sc. Syftet behöver man inte alls undra över då det klart och tydligt står att läsa på deras hemsidor - hur Egalia lever upp till detta syfte hade jag hoppats kunna ge svar på genom ett besök. Nu dröjer det ett tag då jag kommer vara på annan ort en tid framöver, men har jag åtagit mej nått så kommer det i sinom tid. Och då apropå "påverkan" - jag anser mej ha tillräcklig erfarenhet av ungar och deras utveckling och vitt skilda personligheter för att inse nödvändigheten av att även "vettiga" vuxna finns till hands för ungdomars behov av stöd, allvar och förtroenden - vilka som är "vettiga" är förvisso en öppen fråga som vanligen får sitt svar genom ungdomens skoningslösa ärlighet. --- Att att du upplever Egalias framtoning som aggressiv kanske du vill ha vänligheten att förtydliga - jag tolkar din reaktion som beroende på att Egalias direkta tilltal rör queersexuella frågor - rätta mej om jag har fel - jag ser detta som ett uttryck från Egalias sida för tanken att det inte ska råda någon tvekan om vad det handlar om på just denna ungdomsgård - den ska vara en mötesplats för ungdomar som brottas med den sortens existentiella livsfrågor mm. vilket inte andra ungdomsgårdar gör om det nu existerar några då alldeles för mycket ungdomsverksamhet i dag har skrotats - det behövs helt enkelt en nisch för de udda där dom får känna sej hemma. Det är därför jag upplever det tämligen tragiskt när inger olsson och du går på som ni gör och försöker piska upp rena lynchstämningen mot en verksamhet som inte bara jag inser att det finns stort behov av, utan även de ungdomar som behöver och fått en fristad att växa i, och få acceptans från för sin speciella personlighet. --- Sedan får du ursäkta eller låta bli att jag behöver några meningar att säga det jag tycker är värt att säga - jag tvingar dej ju inte att läsa, men nu står det där, var så god :-
Inlägg #162: Postat: 2011-04-26 10:32:00
Jocke S-43
Ja nu är det jag som skrivit artikeln. Och redan i rubriken, rätt vald av sourze, framgår budskapet. Barn skall informeras, av skolan och föräldrar och spontant av varandra. Inte dirigeras, prackas på, av privata lobbyorganisationer med dålig kontroll. Skolundervisningen är aggressiv genom kukbruk och fittfakta, ja sedsn vet ju varken du eller jag eller någon annan vuxen vad som händer där. Det är ju bara snabbutbildade "sex som extraknäck" 20-30 åringar, ingen lärare med, som själva inte har barn i den åldern obs! Ingen koll, ingen neutrsal utvärdering har synts till, bara vissa barn drabba av detta kukbruk/fittfaklta, men i en offentligt skola. När det gäller Egalia, har jag skrivit vad som hänt. Dina ordharranger eller ev infobesök där förändrar knappast något.
Jag kommer försöka fortsätta följa upp det här på mitt sätt. Du får väl göra vad du vill!
Men barn skall informeras !, inte dirigeras!, lockas genom en vätte lockfågel i samma ålder, tydligen förvirrad! allra minst på detta känsliga område! Svara på det om du vill. Har ej wifi senare idag.
Inlägg #163: Postat: 2011-04-26 11:42:00
Bizon
Generella svar eller generella angrepp på Egalia leder knappast till annat än ordkrig - det är också därför jag vill förhöra mej lite om läget på plats. Hittills har jag bara utgått från den erfarenhet jag har av arbete och projekt med och för ungar i berördaåldrar. En del av detta är av tidigare datum, men annat sånt som hänt under de senaste åren - du har din ståndpunkt och full rätt att hävda den - jag vill nog tro att du har goda avsikter, men upplever i det du säger en människosyn i sammanhanget som kan vara till förfång för de ungdomar du vill hjälpa/skydda. Spontant reagerar jag främst på ditt saklösa misstänkliggörande och dina återberättelser av något jag mest tycker låter som skrönor, du sablade ju även ner filmen "sex på kartan" och begrepp som "kukbruk och fittfakta" ord som kanske för skamfyllda äldre öron kan förefalla brutala, men som i flertalet ungdomar av i dag betydligt mindre fördomsfulla öron inte alls har samma negativa klang. Som sagt - filmen anser jag är bra - och orden klargör vad det handlar om utan genans. Vilka ord tycker du skulle passa bättre? --- På dagis lanserades ett alldeles utmärkt begrepp för en tid sedan "snippan" för flickors kön - det gick tämligen snabbt in och föräldrar slapp därefter i sin av tidsandan affekterade osäkerhet försöka hitta gångbara benämningar som svar på sina telningars frågor. Annars florerade ord som "framstjärten", "kisset", "springan" osv. nu heter det snippan för flickor och snoppen för pojkar och allt är i princip frid och fröjd. När dom så småningom får egna idéer kan dom välja själva - att #vuxna" kallar kuken för kuk och fittan för fitta i dagligt bruk underlättar och avdramatiserar, det viktigaste är att inte skuld eller fulhetsbelasta benämningarna - vad som sägs i relationer kan och får gärna för mej vara hur fantasifullt och poetiskt det vill, och i det fallet är väl varken kuk eller fitta särskilt kvalificerade för någon gosig intimitet - då vet jag bättre :-
Inlägg #164: Postat: 2011-04-26 12:12:00
Jocke S-43
Hemskt vad du envisas, på fläcken! Hur ungdomar utvecklas och kommunicerar är en sak. Vuxna skall informera sakligt i skolan, och i viss mening ha koll i övrigt, mot övvergrepp osv. Jag anser alltså inte att desssa ord skall användas av vuxna snabbutbildade från Lobbyorganisationer och att de är värda 3500:- av skattepangar för två pass med detta. Och som sagt, vi vet ju inte vad som hänt i övrigt på lektionerna. Skröna? Håll de för dig själv! Jag har fått klart redovisat från både vuxen och ungdom som var inblandad där, mellan fyra ögon, vad som hänt efter möten på egalia. Pride, alkohol, samling på närliggande plattan, sena nätter i parker utan skola. Jobbigt för dig att inse?
Inlägg #165: Postat: 2011-04-26 12:16:00
Jocke S-43
Jobbigt att inse, att det är bättre att agera, än att göra ingenting? Jobbigt att inse att i våra storstäder, även globalt, far mängder med barn och ungdomar illa, utlämnade vind för våg, blivande krimininella och narkomaner.
Så det här är inget nytt, och ingen skröna a la 9/11. Det finns en verklighet bakom. Jag har f.ö. tre års pedagogisk utbildning tämligen värdelös men dock... från lärarhöskolan på Kungsholmen och har jobbat fem år med ungdomar i Stockholm med omnejd. Jag vet en del i ämnet, men också hur det förfuskas genom en feministstyrd och i många delar inkompetent offentlig sektor. Skolverket, skolinspektionen, Arbetsmiljöverket, Stockholms utbildningsförvaltning, socialtjänsten. Jag har tagit upp konkreta barnsäkerhetsfrågor på fältet, både inom barnomsorg och skola, och till slut fått rätt, livsfarligheter! Men därför även frusits ut av vissa skamsna och skyldiga. Mer du vill veta eller opponera dig mot? För mig är det här ideellt. Vad är det för dig?
Inlägg #166: Postat: 2011-04-26 20:40:00
Bizon
#165 - Ja jag envisas - inte därför att du engagerar dej och säkert även åstadkommit ett och annat bra, av ideella skäl - utan därför att din bild av andras arbete för ungdomar fått en onyanserad slagsida åt din ständiga väderkvarnskamp mot statsfeminismens konspiration mot allt och alla, och att du i den kampen tycks ha glömt de ungdomar som faktiskt behöver en plats som Egalia. På vilket sätt drar du en lans för dessa ungar genom att sprida uppgifter om att dom via Egalia går raka spåret ner i knarkträsket och ut i oönskade varianter av sexuella aktiviteter, alkoholmissbruk, nattsuddande som förstör skolgång mm. --- I det fall du beskriver låter det närmast som om Egalia kidnappar och förför ungar på löpande band, men var fanns dom där föräldrarna som du anser "SKA" ta det där ansvaret som både du och jag vet att inte alla föräldrar är kompetenta nog att ens stava till - och var finner du tiden och kapaciteten hos lärarkåren för den sortens engagemang utanför skolan i Stockholms parker om nätterna - och som sagt vilken var den samlade orsaksbilden hos den ungdom i riskzonen du refererar till - hur stor andel av den ungens beteende negativt eller positivt faller på Egalia om du nu skulle rannsaka den verkliga händelsen? Och som sagt skulle det finnas goda ansvarstagande föräldrar till alla barn skulle problemet sannolikt vara okänt. Men nu, då vi vet hur det är - vilka sociala myndigheter har varit vakna nog och räddat dessa ungdomar, styrt upp deras hemförhållanden, förklarat att deras sexuella preferenser är OK, och att dom ska äta bra mat och inte förstöra sina kroppar med kemiska glädjeproteser som alkohol, tobak och annan skadlig stimulansia, och vara försiktiga med "Pride" och förtidig sexdebut? --- Det förefaller helt enkelt som om du kommit lite väl långt från verkligheten - det du efterlyser finns inte - och därför måste "skattebetalarna" finna sej i att släppa till en och annan krona så att hyggliga verksamheter som i någon mån motsvarar de behov som vårt uppväxande släkte har blir tillgodosedda - och det oavsett om deras sexualsyn faller alla på läppen eller ej. --- Förresten - du skulle ha hört riksdagsdebatten om vilket totalt samhällsförfall, allmän dekadens och könssjukdomspridning det förutspåddes av vissa riksdagsledarnoter då frågan var uppe om man skulle tillåta offentliga kondomautomater - Jocke tiderna förändras.
Inlägg #167: Postat: 2011-04-26 21:07:00
Jocke S-43
OK, då tar vi det igen. 13-åringar skall få vakna sexuellt i egen takt. Skolan skall sköta sexualundervisningen, inte inhyrda snabbutbildade kuk-fitta-konsulter av knappt mogen ålder 35 år brukar nämnas och som ej har barn i den åldern.
Egalia har troligen kommit till genom grupptryck, statsfeminism, HBT osv. De har tvingats dra ner från två kvällar, till en, kanske en signal? Och det finns oönskade bieffekter som nog inte ens en Bizon skule vilja inträffade eller ens riskera att inträffa, för en egen 13-åring. Så en utvärdering behövs nog på båda hållen. Och om filmen, tror du en äldre man, tja i min/din ålder, och en ung thailändska hade gått lika bra, PK osv?
Jag har en del fakta, och för fram ämnet, du motsätter dig ämnet, och har föga fakta. Det är skillnaden. Ser du öht ingen risk någonstans? Nähä, det hade jag ingen aaaning om! Fritt från Hasse Alfredsson, om mjölkpriset.
Inlägg #168: Postat: 2011-04-27 09:06:00
Bizon
Och så har vi detta "skall" igen. Skulle det i alla lägen finnas de kapabla, ansvarsfulla och kompetenta, vuxna, lärare och föräldrar som kan ta hand om våra ungar så skulle inte problemet finnas - men Jocke, så är det tyvärr inte. Du har tydligen missat den verklighet som gäller för många ungar och som gör platser som Egalia nödvändiga. Att Egalia tvingats dra ner sin verksamhet signalerar nog inte något annat än det andra neddragningar i ungdomsverksamheter gör, de politiskt styrda anslagen räcker inte till helt enkelt, och detta i sin tur signalerar väl inte så mycket mer än att den rådande politiska ideologin inte anser det vara värt att satsa på ungdomen - sedan får det heta "statsfeminism" eller vad du vill. --- Och så filmen igen, nej Jocke - självklart skulle dina eller mina framträdanden tillsammans med en thailändska inte ge den målgrupp som "Sex på kartan" riktar sej till något som dessa ungar behöver. Den vänder sej till ungar som befinner sej i skedet att ta steget från teori till erfarenhet och behöver känna igen sej själva i vad som händer. --- Och OBS - Jag motsätter mej inte ämnet - ämnet är viktigt, det jag motsätter mej är din totala svartmålning utan mer på fötterna än vad du hört berättas för ganska länge sedan. Utvärdering och uppföljning - JA! Moralpanik och populistiskt misstänkliggörande - NEJ!
Inlägg #169: Postat: 2011-04-27 10:45:00
Jocke S-43
168 Bizon: "Skulle det i alla lägen finnas de kapabla, ansvarsfulla och kompetenta, vuxna, lärare och föräldrar som kan ta hand om våra ungar så skulle inte problemet finnas - men Jocke, så är det tyvärr inte." Nej, men vi har de vi har, och de flesta funkar, det är grunden för alla samhällen från tidernas gryning. Och de som inte funkar, de gör vi efter, ibland, bästa förmåga något åt! Kan göras bättre, definitiv, satsa på det. Och på att pappor och män slutar nedvärderas inför hela folket, och får sina rättigheter tillgodosedda!
Men ditt alternativ då? du menar alltså på fullt allvar att annonser, "Prata sex som extraknäck" riktade till pengakåta, ursäkta 20-30 åringar, utan samhällelig kontroll osv skulle vara alternativet till föräldrar occh barn? Och ett Egalia utan kontroll, för 13-åringar, när det finns uppgifter om vad som händer ungdomar i den åldern, som lockas till stan? Nejdu! Inte för mig, och om det aningslösa svenska folket bara visste så...
Inlägg #170: Postat: 2011-04-27 10:57:00
Jocke S-43
Sedan kan jag inte inse vad det skulle vara för skillnad i filmen? Vi har väl unga thailänskor, precis som unga svarta män i Sverige? Vill man göra en sådan film, så skall man inte föra fram en sådan provokation som det innebär, med ålder och etnicitet samtidigt, utan gå ut lite neutralt, med jämspelta par. Man skall inte hyckla om komplikationerna! Du vet säkert att gubbar i vår ålder och en ung thailändska vore provokativt. Och det samma gäller förstås med en ung svart kille och en vit äldre kvinna. De, filmmakarna, vill inte informera, de vill provocera på den planhalva som är "politiskt korrekt". Och sådant genomskådar i alla fall jag, som en form av feministinspirerat hyckleri. Men som du kanske vet eller?, så är det helt OK i meia alltså när vita kvinnor tar för sig i västafrika och betalar unga svarta män! Är det skillnad, ja då skall man inte orda så mycket om "jämställdhet" på det sexuella området i alla fall! Nu måste jag åka vidare, vet inte om internet på ett tag! Skulle vara intressant om du kunde se något positivt i min artikel. Fick den bara en stjärna, i så fall fy på dig Bizon! Men vänta tills jag är klar. Är nog en av de få män, som fått rätt hos jämo. Om SL-mäns rätt att bära shorts i tunnelbanan! Det vardelvis min förtjänst.
Inlägg #171: Postat: 2011-04-27 11:52:00
Inger Olsson
Bizon uppvisar åter sin egen föreställningsvärld i kommentarerna ovan i det att han tror att RFSL: s klart politiska styrning av människor långt uppe i fjaset och arslet är "absolut nödvändiga för en trettonåring". Egalias styrning beskrivs tydligt på RFSL:s hemsida. Och RFSL är definitivt inte okända i pedofila sammanhang. Långtifrån. /// För mig är det endast en pedofil som kan beskriva ett barn på det sättet. Det innebär att han/hon heller inte kan förstå andras åsikter. Bizon förstår helt enkelt inte att barnets sexualitet, dennes/dennas kropp är dens e g e n! En pedofil däremot är mycket duktig på att leta upp ungar som är ensamma, vilsna och rotlösa. Ungar, som ansvarsfulla föräldrar a l d r i g skulle ha skickat till fritidsgården övht.
Inlägg #172: Postat: 2011-04-27 12:15:00
Leif Erlingsson
Ingen blir pedofil av att Inger säger att det är så. Tyck vad du vill om andras sexualsyn i övrigt, men det du håller på med är förtryck, rent och skärt.
Inlägg #173: Postat: 2011-04-27 12:38:00
Jan Olsson
Leif Erlingsson,det finns redan tillräckligt med pedofiler - behövs inte fler! - Jagas av Polismyndigheterna på nätet! - dock med för dåligt resultat! - känner Du dig förtryckt? - blir Du trampad på någon öm tå? - Ajajaj! - Se om Ditt hus!
Inlägg #174: Postat: 2011-04-27 12:40:00
Leif Erlingsson
Faktiskt har jag en öm tå: När jag ser förtryck. Då går jag igång.
Inlägg #175: Postat: 2011-04-27 13:42:00
Inger Olsson
Ja du Leif Erlingsson: du har verkligen ömma tår... Den där "oxen", Bizon, har inte bara ömma tår utan även en "pedagogisk narcissistisk själ", vilken enbart gynnar hans egna sexuella preferenser. Han är dessutom riktigt dum på riktigt när han tror att bara han tjatar och tjatar så skulle jag lämna ut hans egna offentliga kommentarer här - vilka han givetvis inte har egen kontroll på. Så mycket som han måste orera om; hur betydelsefull han är för alla ungar... Halleluja! /// Sourze är ingen domstol eller har en utredningsfunktion. D ä r f ö r skickar jag vidare vad jag har funnit av hans besynnerliga uttalanden. Man ska alltså inte göra något enkelt - svårt. Men hur ska du kunna fatta det - du som spelar politiskt universalgeni på Sourze? SUCK.
Inlägg #176: Postat: 2011-04-27 18:57:00
Bizon
Jocke #170 Kanske vi inte talar om samma film - i svt/R, filmen "Sex på kartan" såg jag inte skymten av någon äldre kvinna - det handlade om klasskamrater - dessutom kan du skippa dedär med etnoindignationen - sammansättningen hudfärger av i dag inklusive variationen i parrelationer i åldersgruppen i fråga har inga etniska gränser. Men jag har råkat ut för den typen av reaktioner förr, så du är inte ensam - på en utställning togs det bort några målningar därför att det var vita pojkar och färgade flickor då det kunde uppfattas alltför kolonialt provokativt - resultatet var att de målningar med motsatt tema - vita flickor och färgade pojkar, fick så att säga omvänd kritik - det går inte att tillfredsställa alla utan att trampa någon på tårna. Men titta på filmen igen så tror jag du ändrar uppfattning om i alla fall åldern på flickan i fråga. --- För övrigt tror jag det snart är slut på vita kvinnors rumlande med betalade svarta killar i afrika - sexköpslagen är i princip könsneutral och lär ska kunna gälla svensk medborgare även om brott begås utomlands - så vi får väl se,,, absolut värt att hålla ögonen på tillämpningen för att kunna belägga eventuell könsrasistisk slagsida...
Inlägg #177: Postat: 2011-04-27 18:59:00
Bizon
Föresten bra och flera stjärnor till dej Jocke i din medverkan till shorts som SL-unifom :-
Inlägg #178: Postat: 2011-04-27 19:29:00
Bizon
Ja inger o - jag utgår från min föreställningsvärld i alla mina kommentarer, och det oavsett ämne. Jag förstår att även du gör det vilket även tillkännager din egen smutsiga fantasi, ytterst fula språk, samt oansvariga anklagelser som en fullt tillräknerlig person aldrig skulle komma på tanken att gödsla debatten med så som du gör utan att kunna prestera ett enda bevis. --- Som jag rått dej till tidigare inger olsson - du bör söka vård för dina vanföreställningar, det finns säkert någon tillämplig terapi som kan hjälpa dej - kom sedan tillbaka så kan vi diskutera sakfrågor utan att du grumlar till saker och ting med sviterna av din uppväxt - du förstår, jag har aldrig träffat dej, jag har aldrig varit i någon beslutande eller sanktionerande ställning vad gäller din livsproblematik - lämna mej utanför ditt bittra hämndbehov. --- Även det du påstår att jag "tror" citat//han tror att RFSL: s klart politiska styrning av människor långt uppe i fjaset och arslet är "absolut nödvändiga för en trettonåring". Egalias styrning beskrivs tydligt på RFSL:s hemsida.//sc bör du kunna bevisa med klara citat från mej. Sedan fodras det bevis om citat//RFSL är definitivt inte okända i pedofila sammanhang. Långtifrån.//sc. --- Sedan fortsätter den ingerolsonska harangen med anklagelser och påståenden citera//För mig är det endast en pedofil som kan beskriva ett barn på det sättet. Det innebär att han/hon heller inte kan förstå andras åsikter. Bizon förstår helt enkelt inte att barnets sexualitet, dennes/dennas kropp är dens e g e n! En pedofil däremot är mycket duktig på att leta upp ungar som är ensamma, vilsna och rotlösa.//sc. Detta är inget nytt vad gäller inger olssons vanliga debatteknik, men inte heller mindre grovt ur förtalssynpunkt, snarare tvärt om - utan relevanta bevis är inger olssons dravel förvisso värdelöst, men inte mindre gravt kränkande.
Inlägg #179: Postat: 2011-04-27 19:36:00
Bizon
Jan Olsson #173 - försök inte smöra för inger olsson i tron att du ska klara dej från hennes påhopp. Vem vet vilka ömma tår hon kan fabulera ihop i dina strumpor - må så vara att polisen jagar pedofiler på nätet - men ett tycker jag du kan fundera på då det gäller det gripna antalet - det är knappast antalet som är viktigt utan att det är verkliga förövare som fastnar i nätet - inte ingerolssonska fantasifoster, eller ligger du också åt det mytomanska hållet eller har gamla oförrätter att hämnas mänskligheten?
Inlägg #180: Postat: 2011-04-27 19:46:00
Bizon
Leif #174 Att reagera på debattörers osaklighet och värsta trollfasoner som det inger olsson sysslar med ser jag som en oavvislig nödvändighet - det är även konstigt att det inte är fler som markerar än vad det varit i just denna debatt - men det kan ju bero på att i hennes fall är det nog många som helt givit upp. Skulle vara skönt att bara ignorera hennes stollerier, men jag tror inte det är bra det heller - egentligen inte så mycket mer att göra än att peka på nödvändigheten för att bli tagen på allvar är saklighet och bevis och att hittills har hon inte kunnat presentera någotdera.
Showing page 9 of 16: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16
Laddar...