Valt inlägg:
Jocke #160 Att det är svårt att debattera om detta har jag också märkt då vissa synpunkter negligeras medan andra lyfts fram. Jag pekade redan i min direkta kommentar på din artikel på att många ungdomar inte alls lever under så trygga omständigheter som vi önskar och att de avarter du tar upp snarare har med vardagsverkligheten att göra än vad som händer på Egalia en eftermiddag i veckan - där Egalia kanske är det lilla andningshål som gör att dessa ungar överlever över huvud taget. --- Sedan undrar jag vad du menar egentligen - antingen handlar det om eller så handlar det inte om? Citerar//Jag har nog skrivit det 4-5 gånger, att det handlar inte om att hindra eller påverka ungdomens sexuella utveckling! Vilket är precis vad RFSU/L gör, genom sin aggressiva påverkan. Med vilka syften kan man undra.//sc. Syftet behöver man inte alls undra över då det klart och tydligt står att läsa på deras hemsidor - hur Egalia lever upp till detta syfte hade jag hoppats kunna ge svar på genom ett besök. Nu dröjer det ett tag då jag kommer vara på annan ort en tid framöver, men har jag åtagit mej nått så kommer det i sinom tid. Och då apropå "påverkan" - jag anser mej ha tillräcklig erfarenhet av ungar och deras utveckling och vitt skilda personligheter för att inse nödvändigheten av att även "vettiga" vuxna finns till hands för ungdomars behov av stöd, allvar och förtroenden - vilka som är "vettiga" är förvisso en öppen fråga som vanligen får sitt svar genom ungdomens skoningslösa ärlighet. --- Att att du upplever Egalias framtoning som aggressiv kanske du vill ha vänligheten att förtydliga - jag tolkar din reaktion som beroende på att Egalias direkta tilltal rör queersexuella frågor - rätta mej om jag har fel - jag ser detta som ett uttryck från Egalias sida för tanken att det inte ska råda någon tvekan om vad det handlar om på just denna ungdomsgård - den ska vara en mötesplats för ungdomar som brottas med den sortens existentiella livsfrågor mm. vilket inte andra ungdomsgårdar gör om det nu existerar några då alldeles för mycket ungdomsverksamhet i dag har skrotats - det behövs helt enkelt en nisch för de udda där dom får känna sej hemma. Det är därför jag upplever det tämligen tragiskt när inger olsson och du går på som ni gör och försöker piska upp rena lynchstämningen mot en verksamhet som inte bara jag inser att det finns stort behov av, utan även de ungdomar som behöver och fått en fristad att växa i, och få acceptans från för sin speciella personlighet. --- Sedan får du ursäkta eller låta bli att jag behöver några meningar att säga det jag tycker är värt att säga - jag tvingar dej ju inte att läsa, men nu står det där, var så god :-
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?