Valt inlägg:
Och så har vi detta "skall" igen. Skulle det i alla lägen finnas de kapabla, ansvarsfulla och kompetenta, vuxna, lärare och föräldrar som kan ta hand om våra ungar så skulle inte problemet finnas - men Jocke, så är det tyvärr inte. Du har tydligen missat den verklighet som gäller för många ungar och som gör platser som Egalia nödvändiga. Att Egalia tvingats dra ner sin verksamhet signalerar nog inte något annat än det andra neddragningar i ungdomsverksamheter gör, de politiskt styrda anslagen räcker inte till helt enkelt, och detta i sin tur signalerar väl inte så mycket mer än att den rådande politiska ideologin inte anser det vara värt att satsa på ungdomen - sedan får det heta "statsfeminism" eller vad du vill. --- Och så filmen igen, nej Jocke - självklart skulle dina eller mina framträdanden tillsammans med en thailändska inte ge den målgrupp som "Sex på kartan" riktar sej till något som dessa ungar behöver. Den vänder sej till ungar som befinner sej i skedet att ta steget från teori till erfarenhet och behöver känna igen sej själva i vad som händer. --- Och OBS - Jag motsätter mej inte ämnet - ämnet är viktigt, det jag motsätter mej är din totala svartmålning utan mer på fötterna än vad du hört berättas för ganska länge sedan. Utvärdering och uppföljning - JA! Moralpanik och populistiskt misstänkliggörande - NEJ!
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?