Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Generella svar eller generella angrepp på Egalia leder knappast till annat än ordkrig - det är också därför jag vill förhöra mej lite om läget på plats. Hittills har jag bara utgått från den erfarenhet jag har av arbete och projekt med och för ungar i berördaåldrar. En del av detta är av tidigare datum, men annat sånt som hänt under de senaste åren - du har din ståndpunkt och full rätt att hävda den - jag vill nog tro att du har goda avsikter, men upplever i det du säger en människosyn i sammanhanget som kan vara till förfång för de ungdomar du vill hjälpa/skydda. Spontant reagerar jag främst på ditt saklösa misstänkliggörande och dina återberättelser av något jag mest tycker låter som skrönor, du sablade ju även ner filmen "sex på kartan" och begrepp som "kukbruk och fittfakta" ord som kanske för skamfyllda äldre öron kan förefalla brutala, men som i flertalet ungdomar av i dag betydligt mindre fördomsfulla öron inte alls har samma negativa klang. Som sagt - filmen anser jag är bra - och orden klargör vad det handlar om utan genans. Vilka ord tycker du skulle passa bättre? --- På dagis lanserades ett alldeles utmärkt begrepp för en tid sedan "snippan" för flickors kön - det gick tämligen snabbt in och föräldrar slapp därefter i sin av tidsandan affekterade osäkerhet försöka hitta gångbara benämningar som svar på sina telningars frågor. Annars florerade ord som "framstjärten", "kisset", "springan" osv. nu heter det snippan för flickor och snoppen för pojkar och allt är i princip frid och fröjd. När dom så småningom får egna idéer kan dom välja själva - att #vuxna" kallar kuken för kuk och fittan för fitta i dagligt bruk underlättar och avdramatiserar, det viktigaste är att inte skuld eller fulhetsbelasta benämningarna - vad som sägs i relationer kan och får gärna för mej vara hur fantasifullt och poetiskt det vill, och i det fallet är väl varken kuk eller fitta särskilt kvalificerade för någon gosig intimitet - då vet jag bättre :-

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?