| Inlägg #21: Postat: 2010-08-01 15:50:00 | |
|
ombudet |
Lasse, förstår inte att man kan vara så enfaldig att man sitter här och påstår saker som är så lätta att visa att du har fel i. Eftersom du tydligen är helt ointresserad så har jag nu fixat det själv och här har du mina tidigare kommentarer till dina i frågan om försvarsövningen som jag skrev om i artikeln med titeln "Under ytan är SD fortfarande ett rasistiskt parti." Vilket för övrigt nu också bekräftats av Staffan Gising. Totalt har jag kommenterat det du skrev då med 1046 ord och 6027 tecken. Du tycks ha missat det så här har du reprisen: Lasse i gatan, konstruktiv och saklig som vanligt. "Artikeln har inte på någon punkt något med verkligheten att göra, rena rama flummfantasier och påhittade antaganden." , skriver du och det är ju bara fånigt.Du får tre snabba frågor att svara ja eller nej på så kan vi efter det avgöra om din citerade mening ovan är sann eller ej. 1. Existerar den artikel i Fria Tider jag länkat till? 2.Existerar etnisk rensning som begrepp i Nationalencyklopedin? 3. Är det övningsscenario jag beskrivit korrekt? Svarar du ja på någon av dessa frågor så innebär det att du har fel i det påstående du framför om att artikeln inte på någon punkt har med verkligheten att göra. Inte heller du har en enda synpunkt på det som är artikelns tema så jag ställer nästan samma fråga till dig som till Tartyff; gjorde militären rätt som sköt svensk milis som mördade och våldtog? Vilka handlingsalternativ ser du för att stoppa mördandet och våldtäkterna annars i den situation som övningen beskriver?///Men herregud rent ut sagt. Frågan var om artikeln finns i Fria Tider och svaret på den frågan är ja. Följande står att läsa i Fria Tider: "I det fiktiva scenariot har en beväpnad svensk milis inlett etnisk rensning norr om Hörby, och fördrivna ”flyktingar” har sökt sig till politiker i kommunhuset för att vädja om skydd, mat och vatten. Försvaret går därefter in med 400 soldater för att snabbt återställa den mångkulturella ordningen på orten." Detta är, precis som jag sagt hela tiden, den förutsättning som gäller för övningen. Att du, liksom artikeln, sedan vecklar in er i ett försvar av varför den etniska rensning pågår i Hörby genom att referera till att grabbarna i Vännäs inte behövde nån milis för att där slänga ut minoriteten invandrare är ju totalt och fullständigt irrelevant i sammanhanget. Vad är det du inte förstår av följande. 1. Under en övning får svensk militär order att skjuta svensk milis som sysslar med etnisk rensning. 2. Den upprördhet som uppstår hos Fria Tider och dess läsare är nästan uteslutande riktad mot hur jävligt det är att svensk militär skjuter svenskar. Inte ett ord om vad som pågår och är skälet till beskjutningen. Dessa två fakta utgör grunden för min artikel. Ditt svammel i slutet där du blandar in något helt annat från en annan artikel orkar jag inte ens med att kommentera med annat än att det är uppenbart förvirrat. Håll dig till vad den här artikeln handlar om. Vad som nu ändå har bevisats fullt ut är att dina ord om att min artikel inte på någon punkt har med verkligheten att göra, är fel och att du nu tydligen i alla fall till del har insett detta.
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-08-01 15:51:00 | |
|
ombudet |
forts. Lasse, att Skånskan svarat för dom orden spelar ju ingen som helst roll i sammanhanget. Skånskan berättar om vilka förutsättningar som gäller för övningen och det är att svensk milis har påbörjat etnisk rensning varpå svensk militär beordras attackera milisgruppen för att få stopp på rensningen. OK, så långt skånskan. Fria Tider berättar sedan att man läst detta i Skånskan och beskriver förutsättningarna för övningen på samma sätt för dessa är ju ostridiga och bestämda av militären som genomför övningen.// Vad som sedan sker är att Fria Tider i sin artikel börjar en diskussion kring övningen medan man i Skånskan beskriver kort vad som sker och intervjuar några ortsbor om hur de ser på övningen. Fria Tider använder en mening t.ex som alls inte står i Skånskan som lyder: "...fördrivna ”flyktingar” har sökt sig till politiker i kommunhuset för att vädja om skydd, mat och vatten. Försvaret går därefter in med 400 soldater för att snabbt återställa den mångkulturella ordningen på orten." Lägg här särskilt märke till två saker. 1. FT har satt ordet flyktingar inom citationstecken vilket insinuerar att det alls inte skulle handla om flyktingar. I Skånskan finns inga sådana citattecken. 2. Skånskan säger heller inte ett ord om att återställa den mångkulturella ordningen på orten som FT gör och med det underblåser man ett intryck av att det råder nån sorts andra lagar i området jämfört med landet i övrigt.// Jag har det alltså alldeles utmärkt bra med min läsförståelse medan jag gång på gång lugnt och sakligt metodiskt visar att du har fel på punkt efter punkt i vad du påstår. Du har även fel i att jag satt rubrik på artikeln. Jag tror inte redaktionen köpt ett enda av mina rubrikförslag på de ca. 20 artiklar jag skrivit här på Sourze sedan i mars. Förmodligen får jag inte bestämma rubrik på nästa heller. Tänkte att jag i den skulle granska SD:s rättspolitik lite grand.// Nu avslutar jag den här debatten med dig för jag har nu tillräckligt många gånger förklarat artikelns innehåll och om du helt enkelt inte kan rätta dig efter enkla elementära fakta som jag visat dig även nu ovan, så blir en fortsatt diskussion rätt meningslös. Jag vet inte, men kan det vara så att ditt syfte med den diskussion vi har haft hela tiden har varit att undvika kärnfrågan i artikeln? Svårt annars att förstå vad det är som du haft så svårt att fatta när jag förklarat så tydligt som jag gjort.///
Ledsen att såväl läskunnighet som förstånd tydligen inte riktigt räcker till för dig Lasse. Det finns inte ett enda förfalskat fakta i den artikel jag skrivit men den här typen av diskussion blir det alltid när människor inte vill diskutera det som är sakfrågan utan istället väljer att prata om helt andra och i sammanhanget helt ovidkommande saker. Att du har fel har jag som sagt i ett par kommentarer visat på ett tydligt sätt och det är bara för läsarna själva att läsa vad som skrivits i kommentarerna och sedan dra sina slutsatser. Betygssättningen är lite skojig. Jag vet ju vilka "betyg" jag erhållit både här och på andra ställen för det jag skriver. Att sedan ett litet gäng med SD sympatisörer som blir putt då man kritiserar något i deras perfekta, samhällsbärande parti och delar ut lägsta betyg bekommer mig faktiskt inte på något annat sätt än att jag känner att jag tydligen trampat på en öm tå och det var ju ett av artikelns syften./// länk länk länk Hittade några artiklar som var intressanta på detta tema. |
| Inlägg #23: Postat: 2010-08-01 16:05:00 | |
|
ombudet |
Lasse, vad gäller morgonpromenaden så var det frågan om var jag hade fått den ifrån som jag inte kände igen. Din andra och som jag antar viktigare fråga angående vad jag baserade min utsaga om att invandrare ska skickas hem på, har jag besvarat tidigare på exakt det sätt jag har sagt. För att tala klarspråk så är du en anonym fegis som dessutom ljuger på ett sådant sätt att det är en barnlek att avslöja dig. Som jag ska göra nu t.ex.// 100614 kl. 22.35.00 ställer du för första gången följande fråga till mig och jag tar med allt du skrev: Något att fundera över, alla ni SD-kritiker och faktaförvrängare, specillt då en viss Michel Gajditza som har kommit med så mycket falska påståenden om SD att det inte har varit mödan värt att bemöta dravlet. Tar bara ett påstående i högen av löngner, där du räknar upp alla med invandrarbakgrund som är ute och jobbar på din morgonpromenad, där du påstår att många av de personerna kommer att skickas hem om SD kommer in i riksdagen, var har du fått det ifrån, visa mig källan. Ser man till den här stora webbundersökningen tyder allt på att SD kommer in. länk/// Sedan är jag ledsen att du fick vänta på svaret i hela 47 minuter!! Det svar jag lämnade var detta på din begäran om att jag skulle visa dig var jag hade hittat mina uppgifter: Jaha du Lasse, du argumenterar som vanligt genom att påstå att jag ljuger. Det har du gjort förr helt utan framgång och så är det nu också. Nedan räknar jag upp 15 punkter ur SD:s program som försvårar för invandrare/flyktingar. Om du vistades i ett samhälle som ändras på ett sådant sätt att du känner dig allt mindre välkommen och allt mindre värd så antar jag att även du skulle överväga en flytt!? Så att jag funderar över vad det skulle innebära om ett antal av dom jag mött skickas tillbaka tycker jag alls inte är konstigt. Särskilt inte som det ska skapas en hel, särskild myndighet för att hantera detta, Återvandringsmyndigheten. 1.En öppen svenskhet med krav på invandrares anpassning och assimilering till det svenska samhället 2.Den som trots detta begår någon form av kriminell handling under sin handläggningsperiod skall utvisas utan vidare prövning av ansökan. Undantag från denna regel skall kunna göras om personen i fråga är minderårig och det rör sig om ett mindre allvarligt brott. 3.Hårt segregerade och invandrartäta kommuner skall också kunna begära och få ett undantag ifrån socialtjänstlagens krav på försörjningsansvar för samtliga personer som vistas i kommunen. Undantaget skall då gälla personer som under de senaste åren erhållit temporärt uppehållstillstånd. 4.Att begränsa anhöriginvandringen kommer att betyda att vissa väljer att flytta någonstans där de kan återförenas med sina familjer. 5.Regelverket kring Uppehållstillstånd för äkta makar och därmed jämställda personer 6.Alla former av etnisk kvotering eller positiv särbehandling av invandrare skall avskaffas. 7.Det offentliga stödet till invandrarföreningar och alla andra verksamheter som syftar till att befrämja främmande kulturer och identiteter i Sverige skall dras in. 8.Lovdagar i anslutning till religiösa högtider skall endast omfatta traditionella svenska och kristna högtider. 9.Den skattefinansierade modersmålsundervisningen skall avskaffas.
|
| Inlägg #24: Postat: 2010-08-01 16:06:00 | |
|
ombudet |
fots.10.statligt och kommunalt stöd ska endast utgå till religiösa friskolor som vilar på judeo-kristen grund och som följer angivna regler. 11.Inga religiösa byggnader, med en för svensk byggnadstradition, främmande arkitektur, skall få byggas. 12.Iögonfallande religiösa eller politiska symboler, som till exempel slöja eller turban, skall inte vara tillåtna att bäras i yrkesutövningen av offentliganställd personal, då det riskerar att skada medborgarnas tilltro till den offentliga verksamhetens objektivitet. 13.Heltäckande slöjor skall inte få bäras i skolan av omyndiga elever. 14.Ritualslakt skall vara förbjuden, liksom import av produkter som framställts genom sådan slakt eller genom andra former av djurplågeri. 15.Kraven för att få svenskt medborgarskap skall skärpas kraftigt. Grundläggande krav skall vara att man varit bosatt i landet i minst tio år och att man under denna tid uppvisat en klanderfri vandel. Genom ett obligatoriskt medborgarskapstest skall man också visa att man tagit till sig det svenska språket och skaffat sig grundläggande kunskaper om svensk historia och svenskt samhällsliv. Därtill skall man också underteckna en deklaration där man bekräftar sin lojalitet med Sverige och förbinder sig att respektera svenska lagar och övriga samhällsregler.///
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-08-01 16:13:00 | |
|
ombudet |
Det var mitt svar och dagen efter, kl. 13.22 så till och med tackar du för svaret. Jag upprepar det jag tidigare sagt. Du har inte vid ett enda tillfälle kunnat styrka dina påståenden om att jag ljuger. Tvärtom så har du gång på gång på gång själv fått bevis för att det istället är du som är ovarsam med sanningen. Du har fått det på samma sätt som nu här ovan, d.v.s tydligt, klart och enkelt beskrivet och visat. Jag tar det igen. Lasse påstår att jag inte svarat på hans frågor. Jag tar fram svaren och visar därmed att Lasse har helt fel. Det brukar sluta med att Lasse blir sur och vräker ur sig oförskämdheter vilket får mig att misstänka att den mentala åldern hos Lasse är kring fem år./// En sak är du dock bra på. Du är stryktålig. Varje gång du försöker med mig så åker du på däng men du återkommer ständigt ändå. Stryktåligt ja, men är det klokt......?
|
| Inlägg #26: Postat: 2010-08-01 19:44:00 | |
|
Jocke S-43 |
Skummade igenom reglerna och nog hoppade man till ibland. SD är etnocentriska, vilket kan var mänskligt inom visssa gränser, ungefär som vissas lokalpatriotism här på sourze. Det där med byggnader och "kristen judisk tradition" t.ex. Sakll vi censurera arkitektur, hur då? Den svenska är tillräckligt torftig redan!
Själv har jag haft invandrarvänner sedan 60-talet. Svarta, judar, muslimer, kinesättlingar, sydamerikaner. Men det var en annan tid, och inte i denna omfattningen! Folk som flöt in i gemenskapen. Om man rör sig i Sthlms förorter inser man att politikerna tappat rodret! Till nackdel för alla! Men skall SD in och kunna göra något åt detta? Och tvinga övriga partier att skärpa sig? Då får dom skärpa sig själva först! |
| Inlägg #27: Postat: 2010-08-01 23:27:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#25/Michel Gajditza/ Ordbajsaren är i högform, rörigt mycket text och de vanliga undanflykterna. Taktiken är solklar från din sida alla dina gamla kommentarer lägger du in, mina avgörande för att bemöta dina finns inte med, vad får läsarna på Sourze för uppfattning om debatten? I vilken av dina hatartiklar riktad mot SD, hittar jag följande klockslag 13.22 ? Citat." Det var mitt svar och dagen efter, kl. 13.22 "
|
| Inlägg #28: Postat: 2010-08-02 00:08:00 | |
|
ombudet |
Lasse, du bara gnäller som en bortskämd barnunge. Nu har du påstått att jag inte svarat på dina frågor. Då gör jag jobbet att leta reda på mina svar för att visa att du har fel, vilket nu är gjort. Då börjar du gnälla över att jag inte lagt in dina frågor. Men din xxxx, är du helt tappad? Dret var inte frågan om att köra debatten i repris, det var frågan om att du påstod att jag inte svarade. För att visa att jag svarat behöver jag ju inte ta med dina frågor igen. Om du vill göra det så får du ta o göra jobbet också./// Klart det var för mycket begärt av mig att du ska läsa nåt. Du är inte så road av att läsa har jag förstått. Jo, det klockslag och datum som det syftar på är det du hittar om du läser inlägg 23 och 24 i vilka jag för övrigt också har upprepat den fråga du ställde så nu har du ännu mindre gnällanledning.// Kila iväg och läs nu då så får du se att det som vanligt är exakt som jag säger.
|
| Inlägg #29: Postat: 2010-08-02 12:21:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#25/Michael Gajditza/ombudet/
Börjar med att citera några meningar i din kommentar #25/ Citat:"Det var mitt svar och dagen efter, kl. 13.22 så till och med tackar du för svaret. Jag upprepar det jag tidigare sagt. Du har inte vid ett enda tillfälle kunnat styrka dina påståenden om att jag ljuger." längre ned i kommentaren står det. Citat: " Lasse påstår att jag inte svarat på hans frågor. Jag tar fram svaren och visar därmed att Lasse har helt fel." Du har inte lämnat några svar tidigare därför kan jag påstå att du ljuger, nu kommer svaren tillrättalagda i efterhand, i en lömsk form av debattteknik. Du börjar kommentaren med en mening se ovan första citatmeningen där det ska framstå som om det är svar från tidigare frågor jag ställt till dig och att jag tackar dig för svaren. Vad jag tackar för går att läsa i min kommentar 2010-06-15 kl.13:22:00 se nedan. Kör repris på två kommentarer som belyser lite av vad vi debatterar om och att inte bara din PK-korrekta uppfattning kommer fram. Lasse i Gatan 2010-06-15 13:22:00 #26/ Tack ombudet för din kommentar och de femton punkter som du har plockat ut ur SD:s Invandringspolitiska handlingsprogram, har läst igenom programmet tidigare men reprisen fick mig att bli helt övertygad om att min röst vid årets val kommer till rätt parti. Du valde ut de punkter som tydligen stör din PK-programerade hjärna. Resten av partiprogrammet finns att beskåda på följande adress. Länk: sverigedemokraterna.se forts. |
| Inlägg #30: Postat: 2010-08-02 12:21:00 | |
|
Lasse i Gatan |
forts.
Lasse i Gatan 2010-06-03 22:26:00 #16/ombudet/ Din första fråga är finns artikeln i Fria tider? där får svaret bli läs orginalartikeln i Skånskan ditt blindstyre, det är deras skribenter som använder ord som beväpnad milis och etnisk rensning. Fria Tider refererar endast till artikeln i Skånskan. Om du har glasögonen på dig så ser du Skånskan skriven i blå text och finns i första rubrikstycket. Om du läste hela artikeln i Fria Tider ser man vad som hände i Vännäs citat: Starka i Södertälje – svagare i Vännäs I Södertälje är den irakiska gruppen så stark att den svenska minoritetsbefolkningen knappast utgör något hot mot trakasserierna, gaturånen, gruppvåldtäkterna och den organiserade etniska rensningen av svenskar som de bedriver i staden. I norrländska Vännäs såg det till för en tid sedan annorlunda ut. Efter att kommunen tagit emot ett antal irakier, och dessa omgående börjat misshandla svenska tjejer i byn, bestämde sig ortsborna för att det fick vara nog. 50 personer samlades och slängde med gemensam kraft ut samtliga irakier ur den lilla byhålan, sedan irakierna misshandlat en svensk tjej på en skola i området." där behövdes ingen milis, trots att som du beskriver i din förra artikel citat: "Svenskhet som till exempel finnar beskriver den utgörs av mesiga, obeslutsamma och klena svenska män." den beskrivningen stämmer inte riktigt på grabbarna i Vännes. Att du inte själv vågar stå för den nedvärdering av svenskhet utan måste hänvisa till vad finnar har sagt. Fegt. Är det finnar du har träffat på någon fyllepråm mellan Helsingfors och Stockholm som har den uppfattningen om svenskar eller kan jag få en källhänvisning. Sedan slutklämmen, vad har sverigedemokraterna med dessa artiklar i Fria Tider att göra? inte ett dugg. Du är endast intresserad av att smutskasta sverigedemokraterna med dina två artiklar. Jag själv har inget med partiet att göra men min röst får dom utan tvekan. Artikeln finns här.länk: Länk: skanskan.se*/stridande-soldater-har-intagit-horby anonymt inlägg #20 |
| Inlägg #31: Postat: 2010-08-02 14:57:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Michael Gajditza/ alias flumombudet/ Här finns det tre filmer som är speciellt framtagna för dig och alla andra PK-hjärntvättade Sourzeskribenter o läsare.
|
| Inlägg #32: Postat: 2010-08-02 15:01:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Nu kommer filmerna, höll er lite på sträckbänken.Länk: politisktinkorrekt.info
|
| Inlägg #33: Postat: 2010-08-02 15:14:00 | |
|
Rogue |
Hej Michael!
Jag fattar inte vilket tålamod du har med den här sd:aren. Medan du hänvisar till klara fakta försöker han framställa verkligheten med källor som "fria tider" och andra ding-ding värld - sidor. Jag tycker att du med gott samvete kan lämna debatten med den galningen nu. Såna som Lasse tycker upp som gamar så fort en artikel om Sd skrivs. PÅ mig verkar det som att en stor del av sd förhåller sig till partiet så som en missledd förhåller sig till en sekt, vilket ju säger en hel del om partiet. Lämna debatten med honom nu, det finns ingen chans att han kommer hålla sig till sakfrågan ändå, han är bara ute efter att misskreditera. |
| Inlägg #34: Postat: 2010-08-02 16:31:00 | |
|
ombudet |
Hej! Tack för de orden och för omtanken! Nog är det frestande att lämna hela den här debatten för antalet seriösa kommentarer som i sak diskuterar en fråga är synnerligen litet. Samtidigt så tycks det locka fram en massa troll i ljuset och som du vet så spricker troll i ljus. Jag tror det är bra att ev tveksamma väljare får möta det parti dom kanske funderat på att rösta på och om jag då kan presentera dom för Lasse så har jag med stor sannolikhet vunnit en röst åt den goda sidan.....*S :-
|
| Inlägg #35: Postat: 2010-08-02 17:20:00 | |
|
ombudet |
Lars som har slagit huvudet i gatan,nu får du väl ta o kamma till dig. Du skriver så här: "Du har inte lämnat några svar tidigare därför kan jag påstå att du ljuger, nu kommer svaren tillrättalagda i efterhand, i en lömsk form av debattteknik."// Det är för mig helt obegripligt att du påstår fortsatt att jag inte lämnat svar när var och en som vill kontrollera hur det är med den saken bara kan gå till artikeln, titta på kommentarerna och se att jag har svarat. Så enkelt är det för alla utom dig tydligen.// #26/ Tack ombudet för din kommentar och de femton punkter som du har plockat ut ur SD:s Invandringspolitiska handlingsprogram, TITTA LASSE!! DU TACKAR FÖR KOMMENTAREN OCH ATT JAG PLOCKAT FRAM 15 punkter dessutom som svar på din fråga om var jag hade fått mina uppgifter från. Det står ju här i svart på vitt att jag svarat och att du vet att jag svarat och ändå sitter du och säger att jag inte har gjort det.// Jag ska gå och sätta mig framför en vägg och prata med den istället. Det blir på en betydligt högre intellektuell nivå än det här tramset.
|
| Inlägg #36: Postat: 2010-08-02 18:58:00 | |
|
ombudet |
#36, se där. En ny representant för begåvningsreserven. Men eftersom jag är väluppfostrad så försöker jag svara på de frågor jag får och det gör jag här och nu också. Nej.
|
| Inlägg #37: Postat: 2010-08-02 21:12:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#35/Michael Gajditza/ ombudet/
Vill påstå att du fortfarande ljuger om att jag har fått svar från dig tidigare. Två huvudfrågor. 1. VAR KAN MAN LÄSA OM ATT SD SKA SKICKA HEM INVANDRARE? Först i går kom svaret i SD:s Invandringspolitiska program. Då blev det klart med den frågan, bortsett från den viktiga aspekten att i din hatartikel mot SD utelämnar du det faktum, att återvändandet kommer att ske på FRIVILLIG väg med generösa bidrag. Så kan du inte skriva att ta med bara det som gynnar dina syften, då blir det faktaförvrängning. 2. VEM STOD FÖR ARTIKELN I FRIA TIDER?. Svaret från dig blev igår, Citat: " Lasse, att Skånskan svarat för dom orden spelar ju ingen som helst roll i sammanhanget." Det har en stor betydelse, för läser man i din artikel "Under ytan är SD fortfarande ett rasistiskt parti" går det att läsa följande. Citat: " Det är i sig ganska avslöjande, men när jag läste en artikel idag i Fria Tider så insåg jag att det budskap som idag sprids av dessa människor är så hårt vinklat att sanningen gått förlorad och kvar finns endast en klart och tydligt uttalad främlingsfientlighet." Då blir det till lögn och faktaförvrängning. Till sist vad har SD med Skånskans artikel att göra och Fria Tiders redovisning av densamma? Dina femton punkter säger inget om mina frågor, sånär som på punkt 2. där det står att utvisning ska ske om brott begås under handläggningstiden, helt normal åtgärd i mina ögon. |
| Inlägg #38: Postat: 2010-08-02 21:54:00 | |
|
ombudet |
Har bara en sak att säga dig, gå tillbaka till artikeln och titta bland kommentarerna så ser du vad som sagts och när det sagts. Svårare än så är det inte. Förklara för mig hur du har kunnat säga tack för en kommentar du inte fått tidigare? Tackade du i förskott då eller? Gå tillbaka och läs så kanske du äntligen fattar.// Det du undrar över för övrigt har jag också besvarat tidigare. Om du tar lite tid på dig och ägnar dig åt lite arkiv och historieforskning här på Sourze så hittar du de artiklar det gäller och kan läsa mina svar där. Jag tänker inte sitta här och ta upp tid med att köra en debatt i repris bara för att du är lat.
|
| Inlägg #39: Postat: 2010-08-02 21:55:00 | |
|
ombudet |
Det som verkligen gör mig glad med det du håller på med nu är att varenda läsare på Sourze med lätthet kan se att du har fel. Tack!
|
| Inlägg #40: Postat: 2010-08-02 23:08:00 | |
|
Leif-Arne |
#41 Speglosan vanärar sin upphovsman! Konfutse Det enda du gör med en sådan här kommentaren är att blotta ditt eget själsliv, som verkar rätt bisarrt, då du projicerar dina egna tankar och idéer på andra.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.