Valt inlägg:
Lasse, förstår inte att man kan vara så enfaldig att man sitter här och påstår saker som är så lätta att visa att du har fel i. Eftersom du tydligen är helt ointresserad så har jag nu fixat det själv och här har du mina tidigare kommentarer till dina i frågan om försvarsövningen som jag skrev om i artikeln med titeln "Under ytan är SD fortfarande ett rasistiskt parti." Vilket för övrigt nu också bekräftats av Staffan Gising. Totalt har jag kommenterat det du skrev då med 1046 ord och 6027 tecken. Du tycks ha missat det så här har du reprisen: Lasse i gatan, konstruktiv och saklig som vanligt. "Artikeln har inte på någon punkt något med verkligheten att göra, rena rama flummfantasier och påhittade antaganden." , skriver du och det är ju bara fånigt.Du får tre snabba frågor att svara ja eller nej på så kan vi efter det avgöra om din citerade mening ovan är sann eller ej. 1. Existerar den artikel i Fria Tider jag länkat till? 2.Existerar etnisk rensning som begrepp i Nationalencyklopedin? 3. Är det övningsscenario jag beskrivit korrekt? Svarar du ja på någon av dessa frågor så innebär det att du har fel i det påstående du framför om att artikeln inte på någon punkt har med verkligheten att göra. Inte heller du har en enda synpunkt på det som är artikelns tema så jag ställer nästan samma fråga till dig som till Tartyff; gjorde militären rätt som sköt svensk milis som mördade och våldtog? Vilka handlingsalternativ ser du för att stoppa mördandet och våldtäkterna annars i den situation som övningen beskriver?///Men herregud rent ut sagt. Frågan var om artikeln finns i Fria Tider och svaret på den frågan är ja. Följande står att läsa i Fria Tider: "I det fiktiva scenariot har en beväpnad svensk milis inlett etnisk rensning norr om Hörby, och fördrivna ”flyktingar” har sökt sig till politiker i kommunhuset för att vädja om skydd, mat och vatten. Försvaret går därefter in med 400 soldater för att snabbt återställa den mångkulturella ordningen på orten." Detta är, precis som jag sagt hela tiden, den förutsättning som gäller för övningen. Att du, liksom artikeln, sedan vecklar in er i ett försvar av varför den etniska rensning pågår i Hörby genom att referera till att grabbarna i Vännäs inte behövde nån milis för att där slänga ut minoriteten invandrare är ju totalt och fullständigt irrelevant i sammanhanget. Vad är det du inte förstår av följande. 1. Under en övning får svensk militär order att skjuta svensk milis som sysslar med etnisk rensning. 2. Den upprördhet som uppstår hos Fria Tider och dess läsare är nästan uteslutande riktad mot hur jävligt det är att svensk militär skjuter svenskar. Inte ett ord om vad som pågår och är skälet till beskjutningen. Dessa två fakta utgör grunden för min artikel. Ditt svammel i slutet där du blandar in något helt annat från en annan artikel orkar jag inte ens med att kommentera med annat än att det är uppenbart förvirrat. Håll dig till vad den här artikeln handlar om. Vad som nu ändå har bevisats fullt ut är att dina ord om att min artikel inte på någon punkt har med verkligheten att göra, är fel och att du nu tydligen i alla fall till del har insett detta.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?