Valt inlägg:
#35/Michael Gajditza/ ombudet/
Vill påstå att du fortfarande ljuger om att jag har fått svar från dig tidigare. Två huvudfrågor. 1. VAR KAN MAN LÄSA OM ATT SD SKA SKICKA HEM INVANDRARE? Först i går kom svaret i SD:s Invandringspolitiska program. Då blev det klart med den frågan, bortsett från den viktiga aspekten att i din hatartikel mot SD utelämnar du det faktum, att återvändandet kommer att ske på FRIVILLIG väg med generösa bidrag. Så kan du inte skriva att ta med bara det som gynnar dina syften, då blir det faktaförvrängning. 2. VEM STOD FÖR ARTIKELN I FRIA TIDER?. Svaret från dig blev igår, Citat: " Lasse, att Skånskan svarat för dom orden spelar ju ingen som helst roll i sammanhanget." Det har en stor betydelse, för läser man i din artikel "Under ytan är SD fortfarande ett rasistiskt parti" går det att läsa följande. Citat: "
Det är i sig ganska avslöjande, men när jag läste en artikel idag i Fria Tider så insåg jag att det budskap som idag sprids av dessa människor är så hårt vinklat att sanningen gått förlorad och kvar finns endast en klart och tydligt uttalad främlingsfientlighet." Då blir det till lögn och faktaförvrängning. Till sist vad har SD med Skånskans artikel att göra och Fria Tiders redovisning av densamma? Dina femton punkter säger inget om mina frågor, sånär som på punkt 2. där det står att utvisning ska ske om brott begås under handläggningstiden, helt normal åtgärd i mina ögon.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?