Få stopp på förtrycket – ge alla kvinnor från Iran asyl

Showing page 39 of 45: 29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Inlägg #761: Postat: 2010-10-19 20:02:00
Adamo
Ibrahim #759: Vilken vers av koranen framgår det att "palestina" varit en muslimsk nation? det finns inte en enda referens till "palestina" eller "palestinier" i koranen, däremot finns det referenser till judar och kristna.
Inlägg #762: Postat: 2010-10-19 21:04:00
Ibrahim
Så, nu måste Koranen rättfärdiga landet Palestina? Du är otrolig. I Koranen ges Palestina till "Bani Israel", dvs riktiga judar, dvs profeten Moses frid över honom följare. Sionister är inte profeten Moses följare. De dyrkar Satan. "Bani Israel" är dagens palestinier och de flesta har konverterat till Islam. Det fanns en del kristna och judar fram tills sionisternas etniska utrensningar som startade på 20-talet. Ett annat exempel är det qanaeitiska folket med Qana i södra Libanon som deras huvudstad. Idag är de libaneser och har konverterat från Judendomen och Kristendomen till Islam. Finns dock även ett fåtal kristna. Judarna flydde under den sionistiska organisationen SLA:s South Lebanon Army framfart kort efter kriget 1978. Det är värt att notera att Israel mördade 100 kvinnor och Barn i Qana 1996 och ytterligare 60 personer i byn under kriget 2006. Israel har ingen respekt för våra religioner, bara för våra pengar.
Inlägg #763: Postat: 2010-10-19 21:52:00
Adamo
Ibrahim #762: //Koranen ges Palestina till "Bani Israel", dvs riktiga judar, dvs profeten Moses frid över honom följare. Sionister är inte profeten Moses följare. De dyrkar Satan.// sc --- Vad fick du det ifrån? Källan tack. ---- du menar säkert att israelerna dödade några mänskliga sköldar som muslimer gärna använder för att skydda sig - så lite respekt har muslimerna för sina egna civilas liv. Naturligtvis ignorerar du faktumet att 20 av Israels medborgare är muslimer med samma rättigheter som judarna och som får utöva sin religion i fred. Du har blivit grundlurad sedan barnsben, din tro är baserad på lurendrejeri. Jag rekommenderar dig att flytta till Iran där du får smaka på islams verklighet.
Inlägg #764: Postat: 2010-10-20 00:49:00
Bizon
Adamo #760 C//Du har ju tidigare tagit upp dina farhågor om att återbildandet av Israel skulle innebära ett prejudikat så att andra grupper såsom samer o.s.v. skulle också börja kräva sina länder tillbaka. Sånt är ju dock ganska långsökt.//sc. Där har du missat något Adamo - det är inte några farhågor - det är bara det att rätt ska vara rätt och gälla för alla - judarna är inget undantag. Långsökt är det däremot att mer än tusen år efter en utvandring ha trummat ihop en en knippa inflytelserika stormakter inklusive fn som stöd för en ockupation och ett maktövertagande av en plats på jorden som faktiska bebotts av andra - och judarna bör inte särbehandlas så är det rätt för judarna och i enlighet med internationell rätt och med stöd av det mest betydande politiska världsetablisemanget så bör det vara rätt även för samer, kurder, finnar, aboriginer, maorier osv. Och definitivt inte mej emot - men då ska det ske rättvist och utan utomhusfängelser och folkfördrivning.
Inlägg #765: Postat: 2010-10-20 01:05:00
Bizon
Ibrahim och Adamo - ni inser väl hur omöjlig en fred och ett värdigt liv är för dessa kategoriserade människor som bebor det gamla Judeen dvs, judar, israeler och muslimer samt en och annan kristen, och hur mycket onödigt lidande och död som återstår tills alla lyckats utplåna varandras griller och föreställningar om att just deras rätt är rättare än de andras. Mellanöstern framstår som hatets och oförsonlighetens hemvist på denna jord - lustigt nog då dessa stackare tillber samma gud som dessutom lär sak vara älskande nitälskande förlåtande och att vilja sin mänsklighet väl - tydligen samma retorik som alla makthavare kört med sedan hedenhös - säger ett och menar ett annat. Man kunde ju önska frid över denne guds minne, men än är det långt dit.
Inlägg #766: Postat: 2010-10-20 07:52:00
Inger Olsson
Hur var det nu? Judar, kristna och muslimer ber till samma personidentifierade Gud. Den Gud som de sen har som vapen i sina krig gentemot varandra... Vilka samtal förs med Gud egentligen? Stackars Guden... Kan inte vara lätt att vara "en stor stark en..."
Inlägg #767: Postat: 2010-10-20 10:58:00
Adamo
Bizon #764: //det är bara det att rätt ska vara rätt och gälla för alla - judarna är inget undantag.//sc --- Vilket märkligt resonemang du kör, du kan ju absolut inte lasta judarna för att andra grupper inte har lyckats uppnå självständighet. Dessutom fortsätter du att ignorera faktumet att det ALLTID har funnits judar i palestina fast under förtryck av islam. Den territorialkvot som FN utdelade judarna baserades ju på folkgruppskoncentrationer i området, därför fick judarna bara 15 av sitt gamla palestinska territorium medan muslimerna fick 85 dagens Jordanien är ju också en del av det gamla palestinska territorium som muslimerna fick tilldelat.
Inlägg #768: Postat: 2010-10-20 13:20:00
Bizon
Adamo #767 Du tycks inte förstå att jag inte lastar judarna som generellt folk för någonting - däremot kan jag tycka att det var olämpligt av de politiska makthavare som en gång gick med på en ny stadsbildning i området som separerar en människa från en annan - så här i efterhand kan man ju bara konstatera att det var lite väl blåögt och naivt. Sedan kan jag inte förstå dina dubbla budskap - å ena sidan pekar du på att muslimerna slaktat judar på löpande band med oerhörd grymhet och å andra sidan framhåller du att 15 av befolkningen i Palestina varit judar som av någon oklar anledning sparats av muslimerna - hur menar du att du får ihop den ekvationen? - Skulle muslimerna vara så blodtörstiga som du påstår hur kommer det sej då stt det fanns någon levande jude i Palestina? - Ett annat problem som per automatik uppstod iom. att territorialkvoten du talar om skulle ha baserats på sammansättningen av de människor som bebodde platsen i fråga blir den att folkmängden på de judiska 15 procenten ganska snart skulle nå överbefolkning då som du vet den sionistiska ideologin varit att återsamla de judar som levde förskingrade över hela världen. Och mycket riktigt snabbt som ögat började diverse bosättningar dyka upp på mark utanför den av fn tilldelade territorialkvoten. - Sedan måste du fatta att fokrätten stödjer sej på överenskommelser som tillförhandlats genom skapandet av konventioner. Det israel nu gör är att i anarkistisk anda sabotera dessa konventioner och helt respektlöst ta för sej de bästa bitarna samtidigt som man ödelägger gamla traditionella försörjningsmöjligheter som människorna haft där sedan hedenhös - jag tänker på olivträd och dadelpalmer samt fruktodlingar och annan jordbruksmark. Jag anser att israelerna använder rent kriminella metoder för att få ickejudar att helt ge upp sina boplatser så att det blir helt fritt fram för israelisk annektering av hela området - naturligtvis med motiveringen att Palestinierna missköter sitt område: Palestinier och andra ickejudar är naturligtvis välkomna som billig arbetskraft - svinaktigt! En annan sak som du tydligen inte har full koll på - vad menar du med att judarna fick tillbaka 15 av sitt gamla palestinska territorium? Lika lite som det funnits någon palestinsk stat i modern mening har det funnits någon judisk. Det judarna föreställt sej återvända till då dom tog sej ur den flerhundraåriga exilen i Egypten var ett av gud förlovat land, men redan då hade landet sedan länge bebotts av ickejudar. Det finns en hel del som tyder på att det israeliterna då gjorde var att inta eller/och förstöra de befolkningscentra som stod i vägen för deras anspråk på jord ex. Hasor, och Jeriko. Folkmängden var inte den samma då som nu så man skulle ju kunna tro att dom skulle fått plats utan knot utan att behöva slakta de som då bodde och brukade marken, men berättelser i bla. första mosebok kan tolkas på annat sätt. Under sin judisk storhetstid var dessa ett krigande folk precis som andra folk - det var alltid strid om det ena eller andra vattenhålet och den ena eller andra betesmarken för de får och getter man livnärde sej av. Var det då några som stod i vägen förintade eller förjagade man dessa gärna då på guds befallning som just Jeriko, Hasor och troligen även Sodom och Gomorra som visserligen sägs ha förintats av guds eld och svavel, men som alla vet brukar gud behöva en hjälpande hand ibland - och vad är då naturligare för herrens egendomsfolk israelerna att förgöra sin guds fiender?
Inlägg #769: Postat: 2010-10-20 13:39:00
Ibrahim
Adamo #763. Du som hänvisar så mycket till Koranen bör ha stött på om "Bani Israel". Du vet väl att en stor portion av Koranen handlar just om det judiska folket? Det är ENBART sionister som använder sig av mänskliga sköldar. En motståndsman som gömmer sig bakom civila har inte åstadkommit något, då hans kamp handlar just om att skydda sitt folk. Dvs, motståndsmän i bl.a. Hamas och Hizbollah offrar sina liv för sitt folks skull. Vad är då syftet med att gömma sig bland civila? Motståndsmän tror också på Martyrskapet, så de dör hellre än att ha döda civila på sitt samvete. Därmed är din myt död...
Muslimer i Israel har definitivt inte samma rättigheter som sionistiska judar dvs falska judar. Palestinier räknas som andra klassens medborgare medan invandrare icke judiska räknas som tredje klassens medborgare. Israel är en apartheidregim. Bara att erkänna det.
Inlägg #770: Postat: 2010-10-20 13:41:00
Ibrahim
Bizon #765. Judar levde i harmoni med muslimer och kristna före moderna sionismens tid. Det är sionisterna som har kapat Judendomen och försatt hela världen i detta tillstånd. Det är just därför jag är så mycket emot sionismen.
Inlägg #771: Postat: 2010-10-20 13:50:00
Ibrahim
I debatten mellan Adamo och Bizon märker jag att ni har glömt en väldigt viktig sak, nämligen att judar alltid bott och levt i Palestina. Även när romerna härjade, stannade många judar kvar. Vad ni helt enkelt inte fattar är att dessa har senare konverterat till Kristendomen och senare till Islam. Många har dock fortsatt varit judar och kristna. Under ottomanernas tid blomstrade hela regionen och Jerusalem var väldigt lik Cordoba i Spanien. I Jerusalem fanns moskéer, kyrkor och synagogor. Sen kom sionisterna med krav om att bilda en "judisk stat", vilket de flesta palestinska judar motsatte sig. De förstod att de kristna och muslimerna inte skulle gilla idén. Det var då kampen om vem som skulle få bilda en stat började. Då muslimerna utgör en majoritet idag är det en självklarhet att en islamisk stat är att föredra. Kanske blir den framtida palestinska staten neutral långt efter sionismens försvinnande. Jag är säker på att riktiga religiösa människor kommer att trivas i Palestina när terroristerna sionisterna är borta. FN har ingen trovärdighet idag. Att tilldela mark till ockupanter är bland det värsta en internationell organisation kan göra. Detta är bevis på att andra världskriget inte var mer än en falsk flagg operation - med syfte att skapa en europeisk och sekulär bas i den muslimska världen. Var man dumpar pengar och toppmoderna vapensystem idag. Israel är en sionistisk regim som sedan 1400 år tillbaka är fientligt inställd gentemot Islam. Den har nu tagit sig in i den muslimska världen och ockuperar flertalet länder Palestina, Libanon, Syrien, Irak och Afghanistan. Amerikanerna har byggt flera dussin baser i och runt om Mellanöstern ENBART för att garantera sionisternas säkerhet i kriget mot Islam. Att en vuxen människa inte skulle kunna förstå det är ofattbart. Alla människor som ens kan en gnutta politik bör förstå vilka tankar som ligger bakom ockupationen av Islams tredje heligaste stad. Det finns sionister som idag påstår att även Mecka och Medina tillhör de. Frågan är: hur länge ska det ta för er att förstå sionisternas girighet?
Inlägg #772: Postat: 2010-10-20 15:59:00
Bizon
Ibrahim - alltid lika roande att läsa dina inlägg - det senasste # 771 började rätt bra - som om du hade förstått nått, men så visar dina konklusioner att du troligen inte läst våra inlägg alls - eller möjligen bara skummat, men bestämt dej för att det är så som du alltid trott oavsett vad vi skrivit. Nåja jag kan hålla med om att det blir en del text som måste gås igenom, men det är viktigt att inte sätta sina tänder för djupt i fördomarnas svål, det finns en risk att man får mersmak - och så småningom i inlägget gör du som du alltid gjort - doppar sionistpenseln i tjock svart färg och generöst bemålar allt som kan kasta minsta skugga på din muslimska renlärighet. Kul förresten också att du nu tagit upp min gamla tanke att även muslimer i grund och botten är sionister det vill säga judar som konverterat till islam och att det gäller även kristna i området - fast det var i de flesta fall för flera generationer tillbaka. Och precis som sen psykologiska effekten av judendomen och senare kristendomen så har även islam en spridningsambition och en oeftergivlig önskan att jorden ska styras efter deras värdegrund - däri ligger konflikten, och precis som du gör gör alla som föreställer sej att man kan få lite kredd om man lyckas utmåla de andra som monster och ogudaktiga. Däremot tror jag det ligger en hel del riktighet i det du säger om den ottomanska tiden då den galne gudens tre heliga kunde hållas i schack av en utomstående makt - ungefär som Tito i Jugoslavien. Du ser hur det gått då hans stålhand släppte sitt grepp. Eller som i Saddams Irak, samma sak. Vissa hatfyllda religionsutövare måste tydligen stå under förmynderi.
Inlägg #773: Postat: 2010-10-20 17:07:00
Ibrahim
Kul att du finner det mesta intressant. Jag tror att det är snarare tvärtom, att det är du som har missat min poäng. Du och signaturen Adamo har fastnat i debatten om representation, och att "judar ska ha rätt att bilda stat då de bor där". Min poäng är att det alltid funnits judar i Palestina och att vissa av de senare konverterat till Kristendomen och Islam. Nej, sionister har inte konverterat till Islam. 1 Sionismen är inte en religion, utan en politisk ideologi. 2 Judendomen och sionismen är två skilda ting som sionister försöker kombinera genom att beblanda Talmud med Toran. Jag påstod inte heller att Islam har en ambition att sprida sig just för att jag vet hur trångsynta folk är. "Islam sprider sig, spring och göm er!". Jag börjar misstänka en repetition av skrämselpropagandan som dominerade på 60-talet, som gick på följande vis: "den ryska björnen invaderar oss snart. Spring och göm er". Nej, muslimer drivs inte av skräckpropaganda, vilket västerlänningar lärt sig att kombinera i sina liv. Muslimer har dock lyckats identifiera flertalet problem, varav det största inte mindre än sionismen själv. Att Islam är den enda religionen som motsätter sig NWO är också en nagel i ögat på sionisterna. Att upprätta McDonalds-flaggor i Irak var därför nödvändigt ansåg de. Jag tycker att det är djupt tragiskt att du jämför det Ottomanska riket med Jugoslavien. Trots att jag har kritik mot styrelseskicket i det Ottomanska riket var det det bästa muslimerna hade. Det var ett rike som enade muslimerna mot satanistiska influenser. Att sionisterna valde att angripa riket innan de kunde ockupera bl.a. Palestina visar hur viktigt ottomanerna var för muslimerna. Om vi hade ett liknande system hade västvärlden tvingats dra sig tillbaka. Därför är det i muslimernas intressen att åter etablera ett liknande system som det Ottomanska riket. Du missade också min poäng om Jerusalem, som var en harmonisk stad tills för inte så länge sedan. När sionisterna kom dit, då började problemen. Att du försöker beskydda sionisterna är vad jag anser ett brott. När väl folk slutar skydda sionisterna kan vi skapa fred i Mellanöstern på nolltid. Terroristregimen Israel kan inte skydda sig själv. Det är just pajaser i västvärlden som hindrar det. Mitt mål är att neutralisera alla dessa pajaser, och jag anser att jag har gjort det väl de senaste 3 månaderna i denna tråd. Jag har efter flera år lärt mig sionisternas knep. Jag vet i princip alltid hur sionister kommer att svara. Jag kan säga så här: om du tycker att vi muslimer ska sluta klaga på andra, då tycker jag att det är dags att du gör det också. Faktiskt är det så att det är den muslimska världen som ockuperas, drabbas av terrordåd och krig. Medan västvärlden slipper allt det där. Den som inte ställer sig på muslimernas sida, trots allt detta, avslöjar sig själv som sionist, eller som inkompetent medborgare. Det är bara att välja. Är du inkompetent, eller en medveten sionist? Med tanke på att det svider varje gång jag pekar ut sionisterna är jag ganska säker på svaret på den frågan. Jag kan också säga såhär; att när Islam spred sig fick miljontals människor 1000 år av fungerande samhällen. 100 år senare efter västvärldens koloniala tid, hur tycker du att det går för västvärldens projekt i den muslimska världen? Behöver jag nämna exempelvis Afghanistan? Hur tycker du att det går i Irak då? Är det muslimernas fel, eller västvärlden som bombade landet efter att ha tillsatt en diktator Saddam Hussein?
Inlägg #774: Postat: 2010-10-20 20:58:00
Bizon
Ibrahim #773 Lite snabbt bara - citerar mej själv//dina konklusioner visar att du troligen inte läst våra inlägg alls - eller möjligen bara skummat, men bestämt dej för att det är så som du alltid trott oavsett vad vi skrivit//sc. Så säger du följande - Citat Ibrahim//Jag vet i princip alltid hur sionister kommer att svara.//sc. Just det du tror dej veta hur vi svarat och brer på med det gamla vanliga utan att faktiskt sätta dej in i vad vi sagt - det gör dina resonemang aningen förutsägbara. Ett litet råd till dej är att faktiskt sätta dej in i vad jag säger innan du levererar dina fördomar. Du har också skaffat dej en uppfattning om vilka sympatier jag har Citerar//Den som inte ställer sig på muslimernas sida//avslöjar sig själv som sionist, eller som inkompetent medborgare. Det är bara att välja. Är du inkompetent, eller en medveten sionist? Med tanke på att det svider varje gång jag pekar ut sionisterna är jag ganska säker på svaret på den frågan.//sc. Tja, trots att du redan har din uppfattning klar så kan jag med de givna initiativen bara konstatera att det lutar mer åt det andra alternativet - trots att jag nog skulle formulera mej annorlunda om jag gjorde det själv. Återkommer till ditt aningen något intressantare inlägg än vanligt #773 då jag har tillfälle.
Inlägg #775: Postat: 2010-10-20 23:25:00
Adamo
Bizon #768: //å ena sidan pekar du på att muslimerna slaktat judar på löpande band med oerhörd grymhet och å andra sidan framhåller du att 15 av befolkningen i Palestina varit judar som av någon oklar anledning sparats av muslimerna//sc --- Fel, jag har inte sagt att 15 av befolkning i palestina var judar, -- utan den territorialkvot som FN utdelade judarna baserades på folkgruppskoncentrationer, vilket inte är samma sak - då man kan ha ett stort glestbefolkat område av samma folkgrupp och ett litet område med mycket koncentrerad befolkning av en annan folkgrupp. --- Tyvärr för dig har muslimerna inte lyckats utrota alla judar i området men som sagt tidigare har palestinskt området varit ganska glest befolkat och övergivit under flera hundra år eftersom ockupanterna aldrig brytt sig om att utveckla jorden eller skapa egen nation där, utan bara sett till att judarna inte fick sin självständighet. --- Och återigen, det går att leva under islamiskt styre utan att vara muslim, men under förutsättning att man accepterar att ständigt vara i underläge, att ständigt bli diskriminerad och betala mycket högre skatter till islamiska makthavarna. Att tvinga ”otrogna” att betala väldiga högre skatter har varit ett vanligt sätt för muslimska makthavare att kuva och förödmjuka lokalbefolkning som inte ville konvertera. Ofta var skatterna så höga att många av dem svalt ihjäl. Beträffande det ottomaska imperiets "förträffligheter" kan man alltid fråga grekerna, syrierna, kurderna, armenierna, bulgarerna o.s.v. hur dessa blivit behandlade under ottomanskt styre. --- och nu har du fått lära dig att antingen är du inkompetent eller så är du sionist, detta har ju Ibrahim sagt och han måste för fan ha rätt, eller hur?...
Inlägg #776: Postat: 2010-10-21 00:01:00
Adamo
Om det vore sant att "palestina" hade någon gång varit en muslimsk nation borde det ha sått i koranen, men nej - ingenstans i koranen hittar man någon referens till "palestina" överhuvudtaget. Och varje gång deras falska profet mu lyft upp arslet vände han sig mot Mecka - inte mot Jerusalem. Alltså, tönta palestinierna kämpar idag för en stad som deras falska profet har alltid vänt ryggen till...

hamas använder barn civila som mänskliga sköldar:
Länk: youtube.com

Inlägg #777: Postat: 2010-10-21 00:22:00
Ibrahim
Du är pinsam Adamo. Nu måste man också hänvisa till Koranen för att rättfärdiga palestiniernas rätt till sitt eget land. Även om ingen ville skapa en stat i Palestina, har ingen rätt att bosätta sig där de fördrivit folk. Dvs, sionisterna har begått brott oavsett deras intresse att bilda en stat. Om du inte erkänner profeten Muhammed frid över honom som din profet är det okej för mig. Men att sprida falska rykten om honom, det är inte okej. Det finns en bra anledning till varför Danmarks ambassad i Beirut brann ner. Israelerna använder sig av mänskliga sköldar. Länk: almanar.com.lb

Länk: english.aljazeera.net
Inlägg #778: Postat: 2010-10-21 00:28:00
Ibrahim
Till både Adamo och Bizon. Jag känner redan till sionisternas desperata försök att legitimera ockupationen av Palestina. Att "araberna fick" Jordanien är ett vanligt knep de använder sig av. Det är offermentalitet, att påstå att "lilla Palestina är allt" sionisterna vill ha. Faktiskt, även om de fick en sten från en av kusterna hade motståndet mot Israel varit lika massivt. En princip är en princip. Oavsett vad ni båda kommer överens mellan er kvarstår faktum: att sionisterna låg bakom massvandringen av europeiska judar till Palestina under första hälften av 1900-talet. De använde sig av Nazityskland och andra antisemitiska samlingar. Det finns bevis som tyder på att sionisterna ligger bakom en hel del antisemitiska stämningar i Europa. Stödet till Nazityskland säger det mesta.Länk: real-debt-elimination.com
Just därför kallar jag sionister för de värsta antisemiterna som finns.
Inlägg #779: Postat: 2010-10-21 01:06:00
Bizon
Ibrahim #778 Jag vet att jag varit tämligen frank i min bedömning av dina påståenden - men var så vänlig att försöka hålla isär Adamos och mina uttalanden, tankar och reflektioner. Möjligt har vi alla tre en del gemensamt, men än har det nog mest varit brister i enigheten. Du har givit all önskvärd information om sionismens världsherraväldeambitioner och visst - som du säger lutar det åt att deras intressen i den vägen nått ganska långt - men håll med mej om en liten detalj i sammanhanget - tycker du inte att det är rätt skickligt att hålla en sådan organisation så dold som i grunden är ganska primitiv som ideologi betraktad och styrs företrädesvis av pengar - att ha nått så långt med sina onda avsikter så att dom kan lastas för allt det du anser vidlåder dom är väl ändå ganska intelligent får man väl erkänna. Genom oljan har väl islamisterna tillgång till minst lika mycket kapital, vad tror du,,, finns den geniala kapaciteten även inom islamismen att ett liknande styrscenario på världsarenan kan skapas av islamismen som verkligen skulle kunna utgöra en motkraft mot sionismen? Och vad skulle drivkraften till ett steg i den riktningen vara förutom då en paradisisk plats och ett gäng jungfrur :- - skämt å sido,,, seriöst alltså,,, anser du att det är möjligt att bjuda sionismen något motstånd av betydelse från islamistiskt håll?
Inlägg #780: Postat: 2010-10-21 09:55:00
banestyrelsen
The Juwes are the men that will not be blamed for nothing.
Showing page 39 of 45: 29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Laddar...