Få stopp på förtrycket – ge alla kvinnor från Iran asyl

Showing page 30 of 45: 20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40
Inlägg #581: Postat: 2010-10-03 22:26:00
Adamo
Ibrahim, kan du ge minst två stycken från din "heliga" koran där det framgår klart och tydligt att muslimer måste älska sina fiender, eller två passager där muslimer måste älska och / eller respektera otrogna?
Inlägg #582: Postat: 2010-10-03 22:38:00
Adamo
Profeten sade, krig är att vilseleda. Sahih al-Bukhari, Volym 4, Bok 52, Hadith 269
Inlägg #583: Postat: 2010-10-03 22:47:00
Jakob
Bullen, lägg ner dina kommentarer och berätta själv varför du försvarar Islam jag finner det enklast så.
Inlägg #584: Postat: 2010-10-03 23:13:00
Adamo
När man frågade Sayyid Muhammad Husayin Fadlallah om han var Hezbollahs spirituell ledare svarade han: "jag är deras spirituella ledare och samtidigt inte." Detta är ett exempel på "Taqiyya". När en icke muslim hänvisar till texter ur koranen för att avslöja dess brutalitet, använder muslimen sig av "Taqiyya" genom att anklaga icke muslimen för ignorans och/eller för att ha feltolkat koranen.
Inlägg #585: Postat: 2010-10-04 02:39:00
Bizon
Jakob #576 Var snäll och förklara dej lite närmare - jag är troligen varken sken eller helig i motsats till en och annan :- men en debatt som kantrat över åt att slå varandra i huvudet med en dröse korancitat börjar närma sej samma nivå som svensk frikyrko retorik - sedan kan man ju tycka vad man vill om den. Man skulle ju bara kunna ställa en enkel fråga och söka svaret på den - vilken religiös uppfattning har svaret på människors verkliga trauma - insikten att vi är helt djävla ensamma i universum, men att alltför många vill använda just deras gudabild som alibi för att bestämma över alla andra.
Inlägg #586: Postat: 2010-10-04 03:13:00
Jakob
Bizon, säg som det är att du inte gillar vidskepelse som Ibrahim tyr sig åt och än värre med hans vurm för den politiska ideologin Islam. Kanske du håller med Ibrahim i sin vanföreställning eller tycker du som jag" att Ibrahim ska lägga ner sitt toksnack som inte har med civiliserad anständighet att göra? att krossa oss som han gjort med sionister, sådant resonemang brukar kallas för olaga hot och det visar att Ibrahim är en typisk illasinnad islamist som borde utvisas, sådana typer ska inte få finnas i landet!
Inlägg #587: Postat: 2010-10-04 03:22:00
Jakob
Bizon det här kanske får dig att förstå vårt motstånd mot Islam?
Länk: politisktinkorrekt.info
Inlägg #588: Postat: 2010-10-04 14:56:00
Bizon
Jakob - det är nog värre än så :- är det något som jag tycker förvrider huvudet på folket värre än opium så är det diverse i princip alla religiösa och i förekommande ideologiska idéer som saknar all rim och reson där det sionistiska religionerna utgör en särställning. Detta primärjudiska religionsyttringar har förgiftat livet för miljontals människor och gör alltjämt. Kan tänkamej att det även gäller andra religioner, men tar vi budismen så förefaller den inte långt när så traumatisernade som jud/krist/islamvarianterna. Men oavsett det anser jag att även en troende människa ska bemötas med den respekt den förtjänar. Sedan har vi detta med statsbärande religioner och ideologier som jag anser är en styggelse då det demokratiska perspektivet förskjuts och får en underordnad roll i livet då mänskligt engagemang och delaktighet byts ut mot värsta sortens rapa upp bestämda ord och meningar diktat vars hjärntvättande funktion visserligen borgar för en accepterad plats i sociologin, men som inte ger något incitament till analys eller personligt ställningstagande. I islams fall förefaller detta att vara en kollektiv utantilläxa, för den judiska traditionen innebär det mer av en patriarkal tordönsröst som underställer sej politiken och vad som krävs för sammanhållningen - för kristendomen gäller nu mera tre falanger en harmlöst överslätande och betydelselös - en vars roll i världen för länge sedan borde ha spelat ut sin roll samt den amerikanskt fundamentalistiska som inte skyr några medel för att prägla sin tro på sin samtid. Ja,,, javisst jag försöker stå fri från allt dedär, men det går inte - vår tid är dessa förvirrade ideologiska, exploaterande, religiösa falangers slagfält...
Inlägg #589: Postat: 2010-10-04 18:34:00
Ibrahim
Jakob. Bara en sionist känner sig träffad. Välkommen till Herzl/Moses-klubben.
Inlägg #590: Postat: 2010-10-04 18:38:00
Ibrahim
Adamo #581. Jag sa aldrig att vi muslimer ska älska våra fiender. Men vi ska visa respekt när vi kan. Ett exempel är att man inte bombar halva Tel-Aviv när det inte råder krigstillstånd. Det här är inte att vara diplomatisk, utan snarare att man ger fienden tid att fundera över sina egna gärningar. Men när det kommer till kritan är det aldrig menat att vi ska lämna fienden i fred att göra vad fasen den vill. En sådan värld vill ingen leva i. Vad gäller de otrogna ska man visa de den respekt man får tillbaka.
Inlägg #591: Postat: 2010-10-04 18:38:00
Jakob
Bizon 588 ett väl förklarat inlägg att skilja på Gudstro privat och en organiserad politisk religion. Självklart är att man ska respektera en privat tro som jag alltid framhåller. Att ta steget och låta sig bli organiserad likt till en militant organisation, då har man gjort ett allvarligt övertramp mot människor som vill hävda sin kärleksfulla tillit till sin Gud och oss andra som är vacklande i vår tro eller inte ens till oss som vill befatta sig med någon obevisbar Gud. Jag menar blott, att tro på Gud är en privatsak som inte ska pådyvlas icke troende. Vår vän Janne B har en sund inställning till śin Gud som inte någon behöver bli förargad över men så tycks han också vara en omtyckt person som jag har läst mig till här Ibrahim däremot är en fanatisk fundamentalist som inte ens skulle få skriva en rad om sitt förhärligande över Islams vedervärdiga religiösa politik.
Inlägg #592: Postat: 2010-10-04 20:18:00
Bizon
Jacob #591 Jag håller helt med dej ända till slutet på parentesen. Där säger du att - Ibrahim däremot är en fanatisk fundamentalist som inte ens skulle få skriva en rad om sitt förhärligande över Islams vedervärdiga religiösa politik.// Ja så kan man ju tycka, men jag tror ändå på ett öppet samtal och att genom detta faktiskt försöka förstå varandra bättre - att genom förbud och uteslutning, munkavle och censur försöka ta dåd på fanatiker är bara som en ren vitamininjektion för dessa - däremot att bemöta resonemangen med de frågor som kan vara aktuella kan je en delad förståelse och inspiration till eftertanke - viktigt också att inte stämpla ut folk som kompletta freak bara för att dom kommit fram till något som kan verka förkastligt för andra vilket bara är kontraproduktivt.
Inlägg #593: Postat: 2010-10-04 20:19:00
Ibrahim
Intressant att Jakob kallar mig "fanatiker" när jag klart och tydligt framhållit att jag inte är intresserad att påtvinga någon min tro. Vad måste man säga för att övertyga den här killen? Kanske är det rent av omöjligt? I sådana fall är det meningslöst att hänga runt på ett forum, om man vägrar att lyssna på vad andra har att säga. Även om sig själva. Islamisk lag riktar sig väldigt mycket på familjen. Det är i hemmet samhället konstrueras, genom uppfostringen av nya generationer medborgare. Hur DU väljer att uppfostra dina barn är DIN ensak. Men att tvinga muslimer att "assimilera" sig går emot både sharia lagarna och svensk lag. Dessutom misstänker jag att du visst har emot troende muslimer som håller sin tro för sig själva. Sionister idag kan helt enkelt inte acceptera att det finns självständiga människor som vägrar bli robotar.
Inlägg #594: Postat: 2010-10-04 20:22:00
Ibrahim
By the way. Evolutionsteorin stämmer ej. Jag tycker att ni ska läsa lite av Harun Yahyas texter. Länk: harunyahya.com
Med tanke på att vi muslimer alltid måste försvara oss, vill jag presentera ett nytt perspektiv i denna "debatt".
Inlägg #595: Postat: 2010-10-04 20:34:00
Jakob
Bizon 592 nu är du naiv eller handlar det om ren okunskap Muslimer och islamister låter sig aldrig att anpassa sig till Västvärlden, för dem skulle det vara ett förräderi om inte rena dödsdomen att bryta med Koranens visdomsord modell 600 tals tänkande, med våldet i högsätet att besegra dessa otrogna hundar som du och jag är i deras ögon!
Inlägg #596: Postat: 2010-10-04 20:47:00
Lasse i Gatan
Citat:"Repris: Arabisk utbildning: Hur man fuskar till sig PUT
ASYLFUSKET. Antalet besökare på Politiskt Inkorrekt har ökat explosionsartat under de senaste månaderna. Många av våra nya läsare har emellertid missat en del intressanta artiklar som publicerades tidigare i år. Nedanstående redogörelse om det utbredda asylfusket i Sverige rönte stor uppmärksamhet, och artikeln är i högsta grad aktuell." läs hela artikeln:Länk: politisktinkorrekt.info
Inlägg #597: Postat: 2010-10-04 20:55:00
Adamo
Bizon #588: Jag har redan förstått även från dina andra inlägg i andra artiklar att du avskyr judendomen, må vara att det finns anledningar. Själv är jag inte religiös men jag har aldrig i mitt liv upplevt något hot, varken från kristna eller från judar för att jag inte tror på deras religioner. Har inte heller hört talas om att judar eller kristna sprängde sig själva för att skoningslöst mörda vemsomhelst varsomhelst i deras religions namn. Men trots att du så gärna kritiserar framförallt judendomen blir du uppenbarligen väldigt upprörd av min kritik då jag tar fram detaljer som styrker min kritik av islam. Hur ska man då kunna diskutera en "religion" utan att hänvisa till delar av dess "heliga" bok? Varför är det okej att kritisera judendomen men inte okej att kritisera islam? Vad kan det vara för anledning till ditt försvarstagande annat än att du är helt enkelt en av deras lakejer?
Inlägg #598: Postat: 2010-10-04 22:34:00
Bizon
Adamo och Jakob - jag inser faran med islam och islamism. men just därför är det viktigt med en dialog - det är inte den sakliga debatten jag har något emot men invektiven. Att jag skulle vara en av islamismens lakejer fick mej att le - Ibrahim ansåg för en tid sedan att jag förmodligen var en sionistisk dito innan han kom fram till att jag förmodligen bara var diplomatisk. Själv anser jag att det är bra om det verkligen blir diskussion - och kanske var jag lite för snabb att tröttas av dessa evinnerliga korancitat - jehovasvittnen kör samma taktik fast omvänt och direkt ur bibeln som om den inte precis som koranen paserat bästföredatumet med åtskilliga hundra år. Att kristendomen utgör ett verkligt hot för världsfreden liksom judendomen länkat till usas supportande av den judiska staten borde alla vara överens om - där ligger även en stor del av orsaken till islamismens framgång. Det förefaller som om makthavarna i alla länder konsekvent och i alla tider bortser från individens rättsmedvetande - det sitter visserligen långt inne, men det kommer fram en vacker dag och vad är mer rätt än att förgöra sina fiender? Samma retorik som diskussionen här tycks gå ut på bara lite mer i symboliska termer. Annars kan du ju föreställa dej vinsten i att sätta ihop billiga kemikalier till ett effektivt sprängmedel och offra en löpare som bär in skiten och tar med sej trettio andra eller fler - det är väl ett rätt billigt sätt att föra krig på - ingen utbildning, inga uniformer - bara några villiga fattiga stackare som i alla fall inte har något annat att leva för då deras liv ockuperas av västmakternas olika skepnader - skulle jag föra ett så pass medellöst gerillakrig så skulle jag vara glad över en så generös offervilja - och även i västmakternas krig offras det människor - ganska många soldater, men mest civila - så vad är rätt och vad är fel?
Inlägg #599: Postat: 2010-10-04 23:46:00
Adamo
Bizon #598: Man kan lätt tolka ur din broderade retorik som: "visst islam kan innebära en viss fara men, det är ju kristendom liksom judendom som utgör ett verkligt hot för världsfreden". Inte ens Mahmoud Ahmadinejad Irans president kunde ha sagt det bättre. Och antydan om att det är fattigdom som leder till självmordsbombningar är befängt, då självmordsbombningar nästan uteslutande begås av muslimer. När man frågade en indier om Indians fattiga också brukade begå självmord svarade han: "Nej, vi har millioner fattiga här i India men aldrig någon av dessa sprängde sig själv, däremot har vi fått några muslimer från Pakistan som ofta kommer hit och spränger oss…
Inlägg #600: Postat: 2010-10-05 01:02:00
Bizon
Jaha då Adamo - jag förstår,,, och med samma betongfotstunga tolkningsrätt som du begagnar inser jag att det finns två alternativ - antingen är det du eller jag som är djävulens advokat :- Men tillåt mej ställa en fråga - känner du till någon hyggligt välbärgad muslim som inte lidit av en dödlig sjukdom som lastat sej själv med sprängmedel och sprängt sej och andra i bitar?
Showing page 30 of 45: 20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40
Laddar...