Få stopp på förtrycket – ge alla kvinnor från Iran asyl

Showing page 35 of 45: 25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Inlägg #681: Postat: 2010-10-14 12:53:00
Ibrahim
Bizon. Jag tror inte att det finns "fanatiska muslimer" som spenderar sina dagar med att kasta stenar på polismän. Jag tror dock att "sekulariserade muslimer" gör det, dvs sådana ungdomar som låtit sig styras av gangster och hiphop kulturen. De är definitivt sekulariserade. Inte ens de riktigt fanatiska muslimerna bryr sig om att bråka med polisen. De är redan upptagna med att predika massmord på muslimer i Irak och Afghanistan. Sverigedemokraterna är idioter just för att de är lika idioter som många andra partimedlemmar, vänstern såsom högern. Om SD vill skapa förändring i Sverige bör man inte gå till samma människor som grundade de andra partierna, nämligen sionisterna. Då blir det ingen förändring. Vill man skapa förändring måste man hitta inspiration någon annanstans, och att ge sig på invandrare är faktiskt inte så unikt här i Europa. Folk som Gert Wildeers hyllar SD, och det säger mycket om idioti-nivån på hela rubbet. Sionisterna är som jag tidigare sa källan till problemet. Visst måste vi också hantera wahhabiterna, och tro mig det kommer jag göra väl när sionismen är ett minne blott. Sionismen är ETT problem, bland många andra, men sionismen är det STÖRSTA problemet och måste därför prioriteras. Vill man besegra över en armé dödar man det högsta befälet. Historien lär oss detta. Tro mig, jag är lika redo att slåss mot wahhabiterna när sionismen försvinner, vilket den kommer att göra väldigt snart. Det verkar vara så att Det Stora Kriget, vilket jag alltmer ser som oundvikligt, inte är mellan muslimer och sionister, utan snarare mellan muslimer och fanatiska så kallade "muslimer". Med Ahmadinejad på Libanon-Palestina gränsen är sionismen ett steg närmare sitt slut. Sionisterna har hotat honom till livet i flera år, och nu står de inte ut med att han står bara några meter från deras stängsel.
Inlägg #682: Postat: 2010-10-14 13:12:00
Inger Olsson
Ibrahim: En sak förstår jag inte varför du väljer att stanna i ett land som Sverige som är ett sekuraliserat samhälle, som t o m har åtskilt stat och kyrka. Jag menar inte att kasta ut dig - absolut inte! - utan kan bara gå till mig själv. Hade jag rörelsefriheten och var djupt troende muslim skulle jag föredra att flytta till ett land som stämde bättre överens med min övertygelse på många sätt. Här i denna tråd har du många gånger uttryckt missnöje med sekularisering.
Inlägg #683: Postat: 2010-10-14 13:25:00
Leif-Arne
#680 Då för du ju i grund samma resonemang som de sionister du vänder dig mot, bara med omvända förtecken. Blir det en stor konflikt i MÖ så kommer det inte att finnans några vinnare kvar, men det verkar inte bekymmra dig, så här på avstånd.
Inlägg #684: Postat: 2010-10-14 13:29:00
Dani
Ibrahim- Du talar om sionismen, är det inte människor i det hela vi talar om? Du är inte byxad att ta dig an sådana här debatter lille vän, för precis som så många andra "insatta" muslimer så pratar du bredvid mun. Att sätta dig i spetsen för att göra världen bättre vekar inte vara en särdeles god idé då du är otroligt anal i din framförhållning. Enkelriktad dyngspridare är snarare närmare sanningen.
Inlägg #685: Postat: 2010-10-14 17:00:00
Ibrahim
Inger Olsson. Jag pluggar just nu. Framtiden har jag inte planerat i detalj. Jag anser att jag fortfarande har rätt att ifrågasätta delar av det system vi har. Sekularismen är inte bara dåligt för mig, utan för hela mänskligheten. Leif-Arne. Nej, sionister har en helt annorlunda resonemang. Deras politik går ut på att med lögner och krig ta över hela världen. Vad jag försöker uppnå är ökad kunskap om deras metoder, och långsiktigt ett slut för sionismen och deras terrorvälde. Du har också fel om vinnare. Nu när president Ahmadinejad i skrivande stund håller en presskonferens bara hundratals meter från Libanon-Palestina gränsen är det inte svårt att förstå hur utvecklingen i Mellanöstern varit under de senaste åren. Condoleeza Rice brukade tala om "Det Nya Mellanöstern". Hon hade faktiskt rätt. Mellanöstern förändrades. Idag finns det en handfull länder som öppet kritiserar sionistregimen Israel och som är redo att stoppa den. Om Hizbollah med 300 man lyckades krossa den israeliska armén, kan ingen stå emot en enad muslimsk värld. Det är just därför sionisterna har skapat splittring bland muslimer. Men de har misslyckats. Dani. Det är alltid människor vi talar om. Människor med intressen. Jag brukar säga att 99 av mänskligheten vill bara skaffa jobb och se sina barn växa. Den sista procenten vill erövra världen och det gör de väldigt gärna med terroraktioner, krig och ekonomiska bedrägerier. Hur mänskliga de må än vara, är det just det som gör de omänskliga. Girigheten fryser ner deras blod och kött och gör de till omänskliga ting som bara spiller blod och förstör länder. Som tur är jag inte ensam mot sionismen. Det finns många andra, de allra flesta mycket mer framgångsrika. Jag har rätt att diskutera vad jag än vill. Du har dock ingen rätt att begränsa andra människors rätt. Visst är det lite "analt"?..
Inlägg #686: Postat: 2010-10-14 17:28:00
Bizon
Ibrahim #681 Det du beskriver är en effekt av invandringen som rätt många sansade människor pekat på - genom de upplevelser och trauman som diverse maktstridigheter förorsakat många av de invandrare som nu bor i landet så har även deras gamla krig från sina respektive hemländer importerats tillsammans med de kultur, tanke och ideologier som angriper mellanmänskliga problematik i termer av strid, krig och kamp. Snacka om idioti - en någorlunda utvecklad mänsklighet söker andra vägar att lösa sina mellanmänskliga problem än att skjuta skallen av varandra. Ganska osmakligt att läsa din syn på de folkvalda i detta land där du har fått en fristad - och möjlighet att plugga. Inte för att jag tror att du har den minsta skam i kroppen, men det vore tämligen klädsamt om du tog dej en funderare på det missnöje du ger uttryck för kontra de fördelar du anser dej ha rätt att utnyttja - betänk även att du och din familj har fått skydd här efter att ha haft skäl att bryta upp från ditt hemland. Skulle vara intressant att veta vad din far har för synpunkter på ditt sätt att höja våldet till skyarna - de personer jag känner som en gång lyckats fly från iran, kurdistan t/i/i, azerbajdzjan, mf. har visat glädje över att komma ifrån dessa primitiva vålds och maktfilosofier i religiös klädnad --- fundera lite över vad du tror dej kunna tillföra världen med ytterligare en stridstupp?
Inlägg #687: Postat: 2010-10-14 18:09:00
Leif-Arne
Nåja, fristad, killen är ju född här. Som sådan är han faktiskt svensk, till skillnad från mig som inte är det. Det tragiska är att han inte vill se att de judar som är födda i MÖ INTE har hemortsrätt. Ingen arabisk, eller persisk ledare, oavsett bombastisk retorik, kommer att inleda ett fullskaligt krig mot Israel. Alla vet att ett sådant krig skulle bli det absolut sista kriget, någonsin.
Inlägg #688: Postat: 2010-10-14 18:15:00
Leif-Arne
#687 Dubbel negation, blev fel, bort med "INTE".
Inlägg #689: Postat: 2010-10-14 18:24:00
Inger Olsson
#685 Ok. I #681 visar du på att våld ser du som en stor och viktig lösning på problem. Men mest intressant är din attityd till muslimer som helhet. Du skriver: "Det Stora Kriget, vilket jag alltmer ser som oundvikligt, inte är mellan muslimer och sionister, utan snarare mellan muslimer och fanatiska så kallade "muslimer". Sådant religionskrig uppstod redan i Irak mellan framför allt shiiter och sunniter. Vad är då en tro på en personlig Gud värt om avsikten, i grunden, är etnisk utrensning? Är det inte så att du befinner dig i Sverige väl skyddat, är relativt ung, men har därför inte konkreta erfarenheter av egentlig nöd?
Inlägg #690: Postat: 2010-10-14 20:53:00
Bizon
Leif-Arne #687 Jo du har rätt - jag tänkte närmast på hans föräldrar som lyckats ta sej så pass långt från galenskapen - som förälder till ett barn som vill tillbaka rätt in i helvetet med någon sorts religiös övertygelse så kulle jag känna mej ytterst misslyckad som förälder. Jag skulle ha viljat rädda mina barn från vansinnet så säger dom sej självmant vilja delta - med föreställningen att dom handlar i enlighet med sin guds vilja - samma indoktrinering som legitimerat det ena kriget efter det andra. ----------- Det finns inget rättfärdigt krig.
Inlägg #691: Postat: 2010-10-15 01:13:00
Ibrahim
Bizon #686. Jag tycker att du och alla andra ska vara tacksamma att det finns människor som offrar sina liv i kampen mot sionismen. Utan de hade ingen av oss haft något. Faktum är att demokratin avvecklas av sionisterna själva. Låt mig inte påminna dig om vad som har hänt vad gäller nya lagar i dessa "terrordagarna". Vad sionisterna gör är att de bränner ner muslimska länder och tvingar människor på flykt. Väl när de hamnar här i västvärlden ifrågasätts deras religion. Jag är väldig tacksam till att jag har fått mina möjligheter. Men om någon förväntar sig att jag ska vara tacksam över att min integritet bespottas bara för att jag är muslim, jo den personen har väldigt fel. Jag håller med om att vi måste begränsa invandringen, för vår skull. Men faktum är att de etablerade partierna öppnade dörren till det pro-sionistiska partiet som är känt som Sverigedemokraterna. Många vill gärna kalla det Israeldemokraterna. Är man smart nog att förstå maktstrukturerna förstår man inom sinom tid att i princip alla partier domineras av en och samma ideologi, nämligen sionismen. Leif-Arne. De judar, vars föräldrar hade ihjäl palestinier och tog deras hem, som föddes i Palestina har ingen rätt att stanna där, då de bor i de fördrivnas hem. Det finns inget mer rätt än att annullera alla ockupanters rätt att stanna kvar i Palestina. De hör hemma i de länder de flydde från. Jag tror inte heller att någon kommer att förklara krig mot Israel. Det behövs inte. Israel kommer själv att starta det kriget som innebär dess slut. Mer krigsivriga än sionister finner man faktiskt inte. Inger Olsson. Jag är inte intresserad av krig. Men historien visar att Israel 60 år senare fortfarande mördar oskyldiga människor, ockuperar och stjäl. Ska vi låta Israel fortsätta göra det i 60 år till? Nej, det är dags att säga stopp. Ju längre detta pågår, desto fler som kommer att stötta en alltmer våldsam lösning på Israels slut. Jag vill definitivt inte ha en repetition av vad som hände och händer i Irak. Vad jag vill se dock är att de korrupta ledarna i den muslimska världen, och deras allierade, försvinner. Du kanske har svårt att tro det, men diktatorer som Hosni Mubarak har faktiskt en hel del stöd. Angående diskussionen om mina föräldrar mellan Leif-Arne och Bizon. Mina föräldrar flydde från israelernas krig. Jag tror att de är rätt stolta över att deras barn fördömer vad som förstörde deras land. Galenskap är inte att förklara krig mot dessa krigsivriga Satans-dyrkare vilka sionisterna är. Galenskap är att INTE göra det. Det välde som finns IDAG är helvete. Vad som kommer efter Israels fall är en bättre tillvaro. Ni kanske inte märker något av det, men det gör hela Mellanöstern. Jag har lärt mig att icke-troende människor saknar förmågan att förstå verkligheten. De förstår helt enkelt inte när deras händer är fastbundna. De är blinda och oförmögna att höra. Det handlar inte om att legitimera något krig. Krig är legitimerat av Gud när vi är förtryckta och inte har något annat val. Då världssamfundet kontrolleras av sionistiska intressen, är krig det enda alternativet. Något annat som dock kan fungera är en lyckad bojkott av Israel. Men då måste man få stöd av de större företagen. McDonalds kan exempelvis donera hela sina vinster till Israel om det så krävs för att hålla igång ockupationsregimen. Varför måste jag förklara allt?...
Inlägg #692: Postat: 2010-10-15 06:09:00
Bizon
Ibrahim #691. Nej jag känner mej inte tacksam att människor offrar sina liv i diverse stridigheter och det oavsett det handlar om sionism eller någon annan galenskap. Vi måste finna ut andra sätt att bekämpa tokerierna på - det är bara krigsindustrin som tjänar på dessa förbannade krig. Huruvida demokratin avvecklas eller genomgår en utveckling återstår att se, men den allmänna fördumning som kan iakttas så gott som över hela klotet gör demokratin i dag till ett pajaseri av kolossala dimensioner - eller med andra ord till ett smutsigt skämt. Nu tror jag att det ändå finns hopp - efter det senaste valet har politik och vad den ska vara bra för hamnat lite högre på dagordningen än vanligt. Och det som framför allt engagerat folk är att de demokratiska idealen visat sej mest vara ytterst ihåliga begrepp vilket gjort att folk känner sej förda bakom ljuset. Tidigare har man talat om politikerförakt - nu talar man om politisk ohederlighet - jag tippar att det kommer en förhoppningsvis behövligt god förändring ur detta. Du slipper påminna mig om vad som har hänt om du inte känner dej särskilt manad - men nämn bara vilka muslimska länder som är nerbrända? Du säger att - när flyktingar hamnar i västvärlden ifrågasätts deras religion? Ja det kan nog vara så, men inte utan orsak - du ska veta att det är inte bara invandrarreligioner som ifrågasätts - även de inhemska religionerna - vissa invandrare har dessutom samma religion som naturaliserats i väst ---- och som jag påpekat många gånger - det vanligast förekommande religionerna som vi har anledning att ifrågasätta kommer från mellanöstern. Jag är glad för din skull att att du fått dina möjligheter och hoppas att du är förståndig nog att använda dessa på ett bra sätt - och du ska inte tro att att det handlar om att bespotta din integritet bara för att en och annan har kurage nog att kritisera den religion du ansluter dej till. Jag tror inte det i första hand är personligt - det handlar i de allra flesta fall om de synliga yttringar en religion i praktiken har. Jo, så detta med begränsning av invandringen; ja kanske det är nödvändigt, men först och främst den typ av invandring där faktiska skyddsskäl inte förekommer. Viss typ av anhöriginvandring tycker jag även ska få ta plats som till exempel barn till föräldrar som redan bor här. Att vuxna barn även ska få ta hit sina föräldrar och ta hand om dem anser jag inte några andra än barnen och deras föräldrar har med att göra så länge det inte belastar andra. Arbetar barnen och deltar i samhället borde även deras gamla föräldrar kunna få den vård dom behöver - däremot kan man ifrågasätta pensioner o.d. Klart är att allt måste avstämmas mot det ekonomi samhället förfogar över. Huruvida det är som du säger "att de etablerade partierna öppnade dörren för sverigedemokraterna" betvivlar jag starkt om du menar att det var ett medvetet och planerat drag från de etablerades sida. Snarare var det på grund av deras klumpiga okunskap och aningslösa dumhet som sverigedemokraterna kom som en logisk följd av bristerna hos det politiska etablissemangets ansvarsbrister. Förklara gärna hur du menar att "i princip alla partier domineras av sionismen".
Inlägg #693: Postat: 2010-10-15 23:26:00
Ibrahim
Bizon. Faktum är att grupper som Hizbollah och Hamas har stoppat flera, ännu värre krig. Hizbollahs seger över Israel 2006 stoppade sköt förmodligen upp tredje världskriget i några år. Israelerna och amerikanerna tänkte nämligen attackera Damaskus efter Libanon samma år. Den ständiga kampen mot sionismen har försvagat den styrande eliten markant. Väl när Palestina har befriats, kommer kampen mot sionismen hit till Europa. Då kanske folk förstår vidden av illusionen av "demokrati" och "frihet". Det är i.o.f.s. att svenskarna idag är mer politiskt aktiva än för bara några år sedan. Men det som håller svenskarna tillbaka är vad jag kallar de "modernistiska ideologierna", dvs de ideologier som uppkom i Europa under industrialismens ålder. Vi talar både om kommunismen och kapitalismen. Som jag tidigare sagt har alla dessa ideologier grundats av samma människor, nämligen frimurarna/sionisterna. Vad alla dessa modernistiska ideologier har gemensamt är att de förnekar Gud. Det är just det för försvagar människan. Se bara på de palestinier som håller sin tro högt uppe och slåss mot sionisterna, år efter år. Är man Gudlös hade man aldrig haft palestiniernas tålamod. De muslimska länder som bränts ner är inte bara Afghanistan och Irak, utan även Somalia, Algeriet, Palestina, Libanon, och under de senaste åren även Jemen. Det finns fler exempel. Det är just det jag säger, att de modernistiska religionerna angripit även vanligt förekommande religioner i västvärlden, verkligen inte minst Kristendomen. Det blir mer intressant när man inser att Vatikanen egentligen är ett sionistiskt påfund, i syfte att skapa en fanatisk kristen bas i Europa som motvikt mot Islam i Mellanöstern. Härska och söndra. Vad alla partier gjorde under valprocessen är att alla lät SD isoleras från det politiska livet. De etablerade partierna började isolera SD, trots att SD egentligen har politisk legitimitet, då de har relativt många anhängare. Så, vad de etablerade partierna gör är att kränka demokratin, genom att isolera ett annat valt parti. Det här är inte ett resultat av "okunskap", utan snarare av ett väl planerat spel. För gallerierna. Det var helt enkelt "dags" att introducera ett anti-islamistiskt och ett pro-sionistiskt parti i Sverige, så som det har varit i andra europeiska länder i sistone. Denna falska flagg operation var bättre genomfört än självaste elfte september attacken, som genomfördes av sionister i syfte att lägga skulden på världens muslimer och Islam. Så, nu klagar de på att SD är ett resultat av invandrarnas beteende, vilket delvis faktiskt är sant, men i verkligheten är SD ett resultat av flera års propaganda riktat mot det svenska folket i syfte att skapa splittring i Sverige. Målet är förmodligen att starta ett inbördeskrig här i Sverige, fast mer liknande de kravallerna i Paris för 3-4 år sedan. Dessa stenkastande ungdomar kan mycket väl vara anställda av den sionistiska agendan. Möjligheten finns ju. Jag har väldigt svårt att tro att en grupp ungdomar bara får för sig att bråka med "staten" i dessa dagar då sionisterna i ren desperation försöker starta krig överallt i världen. Tänk bara på "Fatah al-Islam", som för 3 år sedan belägrade Nahr al-Bared för att de ville "mörda judar". Saken är att Nahr al-Bared ligger mer än 160 km från den illegala staten Israel. Deras raketer nådde lite dryga 5 km. Vad var syftet med den gruppen? Jo, att skapa bråk i Libanon, inte utanför. SD är på många sätt samma som "Fatah al-Islam".
Inlägg #694: Postat: 2010-10-16 00:01:00
Leif-Arne
Ja kära hjärtanes, katolska kyrkan som ett sionistiskt förbund. David Icke är säkert en av dina favoriter. Han tror att frimurarna egentligen är muterade rymdödlor. Fast en sak tycker jag är lite märklig, du förväntar dig att palestinier i MÖ skall vara beredda att offra sina liv i kampen, men själv är du inte ens beredd att skriva under med ditt namn det du skriver.
Inlägg #695: Postat: 2010-10-16 10:29:00
Adamo
Lägg märke till hur Ibrahim bortförklarar alla vidrigheter som sina muslimpolare begår/begått genom att skylla allt på de s.k. sionisterna. Vidare tycker han att han har rätt att säga vad han vill rätt att utnyttja yttrandefriheten samtidigt som han anser det kränkande all kritik av koranen eller islam. I hans förenklade världsbild är alla som kritiserar islam sionister som ska elimineras. Det är möjligt att Ibrahim själv inte aktivt deltar i några av sina polares terrorhandlingar eller upplopp. Däremot kommer han aldrig att lyfta ett finger för att förhindra dem samtidigt som han kommer alltid att finna bortförklaringar för deras vidriga dåd. Ibrahim är helt enkelt en frukt av islam och tyvärr bara en försmak för vad som komma skall.
Inlägg #696: Postat: 2010-10-16 10:52:00
Leif-Arne
#695 Byt ut sionist mot islamist så ; samma retorik bara olika förtecken. Det som skiljer er är att I. ändå har bildat sätt att uttrycka sig, din retorik är rent primal.
Inlägg #697: Postat: 2010-10-16 11:13:00
Bizon
En annan liten detalj i den allmänna konspirationen är att israel nu sedan Turkarna inte längre vill leka med dom Heder åt Turkarnai stället fått ihop det med grekerna - hörde på BBC W i morse att dessa medelhavets kransstater ska börja med avancerade militärövningar tillsammans - passar ju bra sedan grekerna kört hela sin ekonomi i botten och ska ha stöd av övriga eu för att inte trilla av banan - världspolitikens lumpenhet äcklar mej.
Inlägg #698: Postat: 2010-10-16 11:50:00
Leif-Arne
#697 Brytningen mellan Israel och Turkiet är av övergående natur och huvudsakligen inrikespolitiskt motiverad. Det finns områden där man har starka gemensamma intressen.
Inlägg #699: Postat: 2010-10-16 14:21:00
Adamo
#696 Jag säger som det är utan att brodera mina ord. Jag känner mig inte hotad av dessa som Ibrahim kallar för sionister. Har inte hört talas om judar som har sprängt sig själva i luften för att urskillningslöst mörda vemsomhelst varsomhelst. Det finns judar som lever sprida i flera länder utan att de sytematiskt bedriva upplopp i dessa länder eller hotar dessa länders invånare om man kritiserar judendomen. Och förutom min åsikt om islam har jag också tagit upp fakta som styrker min uppfattning. ---- Leif-Arne: jag sade det tidigare och säger en gång till. Det var inte typer som du som gjorde att hitler eller saddam föll, utan typer som du bara sitter och babblar och utnyttjar den frihet som andra har kämpat och stupat för. Typer som du bara åker snåltjuts.
Inlägg #700: Postat: 2010-10-16 14:32:00
Leif-Arne
#699 Jösse vilken hjälte du är. Vågar du stå för ditt ord med namn under åxå?
Showing page 35 of 45: 25  26  27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Laddar...