Valt inlägg:
Adamo #767 Du tycks inte förstå att jag inte lastar judarna som generellt folk för någonting - däremot kan jag tycka att det var olämpligt av de politiska makthavare som en gång gick med på en ny stadsbildning i området som separerar en människa från en annan - så här i efterhand kan man ju bara konstatera att det var lite väl blåögt och naivt. Sedan kan jag inte förstå dina dubbla budskap - å ena sidan pekar du på att muslimerna slaktat judar på löpande band med oerhörd grymhet och å andra sidan framhåller du att 15 av befolkningen i Palestina varit judar som av någon oklar anledning sparats av muslimerna - hur menar du att du får ihop den ekvationen? - Skulle muslimerna vara så blodtörstiga som du påstår hur kommer det sej då stt det fanns någon levande jude i Palestina? - Ett annat problem som per automatik uppstod iom. att territorialkvoten du talar om skulle ha baserats på sammansättningen av de människor som bebodde platsen i fråga blir den att folkmängden på de judiska 15 procenten ganska snart skulle nå överbefolkning då som du vet den sionistiska ideologin varit att återsamla de judar som levde förskingrade över hela världen. Och mycket riktigt snabbt som ögat började diverse bosättningar dyka upp på mark utanför den av fn tilldelade territorialkvoten. - Sedan måste du fatta att fokrätten stödjer sej på överenskommelser som tillförhandlats genom skapandet av konventioner. Det israel nu gör är att i anarkistisk anda sabotera dessa konventioner och helt respektlöst ta för sej de bästa bitarna samtidigt som man ödelägger gamla traditionella försörjningsmöjligheter som människorna haft där sedan hedenhös - jag tänker på olivträd och dadelpalmer samt fruktodlingar och annan jordbruksmark. Jag anser att israelerna använder rent kriminella metoder för att få ickejudar att helt ge upp sina boplatser så att det blir helt fritt fram för israelisk annektering av hela området - naturligtvis med motiveringen att Palestinierna missköter sitt område: Palestinier och andra ickejudar är naturligtvis välkomna som billig arbetskraft - svinaktigt! En annan sak som du tydligen inte har full koll på - vad menar du med att judarna fick tillbaka 15 av sitt gamla palestinska territorium? Lika lite som det funnits någon palestinsk stat i modern mening har det funnits någon judisk. Det judarna föreställt sej återvända till då dom tog sej ur den flerhundraåriga exilen i Egypten var ett av gud förlovat land, men redan då hade landet sedan länge bebotts av ickejudar. Det finns en hel del som tyder på att det israeliterna då gjorde var att inta eller/och förstöra de befolkningscentra som stod i vägen för deras anspråk på jord ex. Hasor, och Jeriko. Folkmängden var inte den samma då som nu så man skulle ju kunna tro att dom skulle fått plats utan knot utan att behöva slakta de som då bodde och brukade marken, men berättelser i bla. första mosebok kan tolkas på annat sätt. Under sin judisk storhetstid var dessa ett krigande folk precis som andra folk - det var alltid strid om det ena eller andra vattenhålet och den ena eller andra betesmarken för de får och getter man livnärde sej av. Var det då några som stod i vägen förintade eller förjagade man dessa gärna då på guds befallning som just Jeriko, Hasor och troligen även Sodom och Gomorra som visserligen sägs ha förintats av guds eld och svavel, men som alla vet brukar gud behöva en hjälpande hand ibland - och vad är då naturligare för herrens egendomsfolk israelerna att förgöra sin guds fiender?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?