Valt inlägg:
Ibrahim - alltid lika roande att läsa dina inlägg - det senasste # 771 började rätt bra - som om du hade förstått nått, men så visar dina konklusioner att du troligen inte läst våra inlägg alls - eller möjligen bara skummat, men bestämt dej för att det är så som du alltid trott oavsett vad vi skrivit. Nåja jag kan hålla med om att det blir en del text som måste gås igenom, men det är viktigt att inte sätta sina tänder för djupt i fördomarnas svål, det finns en risk att man får mersmak - och så småningom i inlägget gör du som du alltid gjort - doppar sionistpenseln i tjock svart färg och generöst bemålar allt som kan kasta minsta skugga på din muslimska renlärighet. Kul förresten också att du nu tagit upp min gamla tanke att även muslimer i grund och botten är sionister det vill säga judar som konverterat till islam och att det gäller även kristna i området - fast det var i de flesta fall för flera generationer tillbaka. Och precis som sen psykologiska effekten av judendomen och senare kristendomen så har även islam en spridningsambition och en oeftergivlig önskan att jorden ska styras efter deras värdegrund - däri ligger konflikten, och precis som du gör gör alla som föreställer sej att man kan få lite kredd om man lyckas utmåla de andra som monster och ogudaktiga. Däremot tror jag det ligger en hel del riktighet i det du säger om den ottomanska tiden då den galne gudens tre heliga kunde hållas i schack av en utomstående makt - ungefär som Tito i Jugoslavien. Du ser hur det gått då hans stålhand släppte sitt grepp. Eller som i Saddams Irak, samma sak. Vissa hatfyllda religionsutövare måste tydligen stå under förmynderi.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?