Få stopp på förtrycket – ge alla kvinnor från Iran asyl

Showing page 37 of 45: 27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Inlägg #721: Postat: 2010-10-16 22:07:00
Adamo
#719: du har fel beträffande armenierna: ungturkarna var ju muslimer som utgick ifrån att kristna armenierna skulle konspirera mot dem då ungturkarna allierade sig med Tyskland mot Ryssland under första världskriget. Alltså, de muslimska ungturkarna slaktade nästan två millioner kristna armenier enbart baserad på ett antagande... Är då islam en fredsreligion? NEJ
Inlägg #722: Postat: 2010-10-16 22:10:00
Leif-Arne
Du är rätt selektiv då du väljer ut exempel för att styrka din tes, för att du skall kunna visa på ett orsak-verkansamband mellan religionisklam och folkmord, så räcker det inte att du visar på folkmord med förment muslimska förvare. Du behöver visa att dina exempel är unika vad gäller muslimer. För att kunna göra det behöver du riva ut nästan hela din historiebok.
Inlägg #723: Postat: 2010-10-16 22:16:00
Leif-Arne
Ungturkarna var muslimer ungefär lika mycket som Stalin var kristen. Genom Ataturk genomdrev de senare att Turkiet blev en sekuär stat där staten separerades från Islam, långt innan motsvarande skedde i Sverige. Folkmordet på Armenierna har stora likheter med de folkmord som blev konsekvenser av Stalins folkomflyttningar.
Inlägg #724: Postat: 2010-10-16 22:33:00
Adamo
Det finns gott om exempel som styrker min "tes". Jag har ju aldrig påstått att folkmorden har exklusivt genomförts av muslimer, samt har flera gånger sagt att jag inte skriver här för att försvara andra religioner. Det jag påstår är att jag känner mig inte hotad varken av kristna heller judar. Har inte heller hört talas om någon kristen eller jude som har sprängts sig själv för att urskillningslöst mörda vemsomhelst, varsomhelst. Till skillnad från islam har kristendom och judendom utvecklats och blivit mer tolerant mot andra religioner och ateister. Jag har aldrig försvarat oförrätter som kristna eller judar har begått, medan du bara fortsätter att bortförklara alla vidrigheter som muslimer har begått/begår i deras religions namn med att påpeka att andra har också gjort nåt liknande nån gång... som om det vore okej att försvara en massmördare i Kiruna eftersom det har också funnits en annan i Malmö... Fattar du inte hur långsökta din argument är?
Inlägg #725: Postat: 2010-10-16 22:50:00
Leif-Arne
#724 Jag gissar att begreppet kasualitet inte säger dig något.
Inlägg #726: Postat: 2010-10-16 22:59:00
Adamo
Jag gissar att begreppet verklighet inte säger dig något.
Inlägg #727: Postat: 2010-10-16 23:45:00
Bizon
Ibrahim #693 Att det kommit flera ideologier på senare tid som förnekar gud – eller snrare tar avstånd från den bild av gud som utmålats av judismen och övertagits av kristendomen och islam är ju inte så konstigt. Det beror nog mest på att det är en tämligen skruvad föreställning som snarare är en avbild av mänskligt beteende än en guds. Att se lite nyktert på den gudabilden stärker nog människan mer än den försvagar. Och precis som du säger se bara på de människor hör på jorden som utkämpat krig efter krig, slaktat den ene efter den andre av sin art – inte varit hemma och bildat familjer utan i stället överlåtit barnalstrandet till de svagare som inte dugt ens till kanonmat – och vad är alltså resultatet. Skulle vi människor varit gudlösa skulle det i alla fall inte vara en svagsint föreställning om en guds blodtörst och hämd av allehanda inbillade oförrätter som drivit deras vansinnesdåd – men säkert någon annan galenskap - för tyvärr Ibrahim, en gudstro gör människan varken bättre eller sämre, möjligen hade man den förutan bara behövt anstränga sej lite mer för att komma på ett skäl att skära halsen av de man för tillfället inte tycker om. ---------------- Så du kallar det att bränna ner ett muslimskt land att försöka hindra Afghansk knarkproduktion och att hindra kompletta tokar att styra över människor som mycket väl kan vara muslimer, men som inte vill bli godtyckligt behandlade av imbecilla analfabeter som för mat, vapen, kläder och fri tillgång till att våldföra sej på kvinnor, barn och andra som motsätter sej deras tyranni, men så skulle nog inte jag vilja se det – även om jag ifrågasätter de metoder som nu används. samma sak med Irak – skulle inte tro att Saddam var mer muslim än vad jag är, ser man landets historia så är det som en tårta som under århundraden skövlats av maktglada svin – något självvalt islamistiskt land har det aldrig varit. Somalia då – inbördeskrig och elände – i dag "de islamska domstolarnas" sharia i söder mot en internationellt erkänd republik i norr – på senare tid samma huggsexa mellan maktglada despoter – de i Afrika så ymnigt förekommande engelsmännen och därefter sovjetiska kommunister. och usa. Algeriet så,,, ja kanske den mest islamistiska staten hittills då den islamiserades redan på 600-talet – men skedde det frivilligt då det handlade om arabisk kolonisation? --- Palestina som hette Judeen till ca 100 år eKr. då det döptes om av kejsar Hadrianus och senare erövrades av muslimska araber på 600-talet, men efter första världskriget hamnade det under brittisk och fransk kontroll och nu då delvis under israelisk flagg. Frågan är hur det kan ses som nedbränt? Forts.
Inlägg #728: Postat: 2010-10-16 23:46:00
Bizon
Forts. I Jemens fall måste man nog se andra orsaker än någon medveten strategi att bränna ner det landet så som varande muslimskt – bla. men även här har stormakterna varit framme, särskilt då engelsmännen. ---------- Det du säger om Vatikanen som ett sionistiskt påfund är rätt kul Du menar att dess tillkomst var "i syfte att skapa en fanatisk kristen bas i Europa som motvikt mot Islam i Mellanöstern". Men Mohamed var inte ens född då den katolska kyrkan började växa fram som den första kristna kyrkan i Rom vilket skedde före 100 år eKr. --------- För övrigt kan jag hålla med om att de etablerade partierna kränker demokratin, genom att isolera ett annat valt parti på det sätt som skett långt före valet – men tyvärr kan jag inte ansluta mej till din övertro på det politiska etablissemangets kunskap då det inte finns någonting som tyder på annat än motsatsen. Att SD ytligt sett är ett resultat av invandrarnas beteende kan du ju tycka, men jag anser det snarare vara ett resultat av den katastrofalt dåliga invandringspolitiken och den än värre fördelnings- och socialpolitiken som havererat i samma takt som invandringen tilltagit. Orsaken till att invandringen tilltagit är framför allt de konflikter som stormakternas kolonisation av mellanöstern och Afrika och deras senare vurm för att åter låta dessa bli självständiga vilket inte lyckats med mindre än att diverse maktpretendenter vaknat ur gömmorna och börjat slåss om ledarskapet. Att Sd skulle vara ett resultat av flera års propaganda riktat mot det svenska folket i syfte att skapa splittring i landet låter inte precis sannolikt – svenskarna anses ju som bekant vara ett missnöjesfolk och som sådana byter dom fot med jämna mellanrum – nej jag ser orsaken till SD i den ökande orättvisan i samhället och att klasskillnaderna tilltar. Att dina vidlyftiga resonemang skulle vara som Adamo säjer - en försmak för vad som komma skall från islamistiskt håll – låter inte troligt, men kan inte helt uteslutas. Jag hade tillfälle att umgås en del med skinnskallar ett tag och känner igen den tvärsäkra tonen i dina påståenden från resonemangen med dom – flera av dom har faktiskt sansat sej på senare tid. Vad tror du själv? Anser du dej representativ för den nya generationens islamister?
Inlägg #729: Postat: 2010-10-17 13:53:00
Ibrahim
Adamo radar upp brott som några muslimer har begått, men vad hans "logik" helt och hållet missar är att det finns massor av andra brott som begåtts av judar, kristna, buddhister, marxister, kapitalister, ateister etc. Genom att med periferi rada upp vissa brott med en selektiv metod förminskar man offer för andra brott. Måste jag rada upp resten av brotten, som exempelvis kommunismens massaker på mer än 100 miljoner människor sedan revolutionen 1917? Man måste vara en feg liten pajas för att våga hoppa på den religion som för tillfället kritiseras mest.
Inlägg #730: Postat: 2010-10-17 14:08:00
Ibrahim
Bizon #727-728. Nej, faktiskt är det helt konstigt att nya religioner bildas av falska profeter. Före Muhammeds tid frid över honom bildades i princip alla religioner av profeter, riktiga profeter. Efter Islam, finns det alltså inga riktiga religioner, utan bara människoskapta religioner. Jag uppfattar att många människor är födda i syfte att skapa problem. Att det finns de som hellre krigar än bygger är inte mer konstigt än att det finns de som utmanar den sexuella normen, dvs bl.a. homosexuella. Livet är ett test och det gäller att man kan navigera sig bland krigsivrare och andra som aktivt bryter mot de regler som satts av Gud. Många har frågat mig varför grisar existerar, när man inte får äta de. Mitt svar är att alternativet att äta grisar måste finnas för att testet ska vara möjligt. Om homosexualitet och mördare inte existerade hade testet säkerligen varit alldeles för enkelt. Så fungerar Gud. Vad gäller knarkproduktionen i Afhganistan ökade landets andel av världens opiumexport från 3 år 1999 till 61 år 2003. Med andra ord är det de amerikanska trupperna som odlar en stor del av världens droger. Hur mycket jag än ogillar talibanerna, var det faktiskt bra av de att ha väldigt hårda regler mot opiumodling. Att odla droger kunde leda till dödsstraff i talibanregimen. Vad gäller Irak har landet varit relativt fredligt i många fram tills Saddam Hussein tog makten. Irak har drabbats av kolonialismen, men var ett av de bättre länderna på 60-talet. Vad gäller Palestina vill jag påminna dig om de miljontals palestinier som idag lever i diasporan. Paradoxen med den internationella rätten är att medan judar fick återvända till "deras land", blev ägarna till Palestina fördrivna. Därmed, "nedbränt". Många byar, som funnits i tusentals år, utplånades. Vatikanens agenda har alltid varit att kapa Kristendomen. Satansdyrkare i Babylon valde ju att kidnappa rabbiner och tvinga de skriva talmud, den heliga boken till sionismen. Därför är sionister satansdyrkare de med. Babylonierna valde att kapa Judendomen, då Guds ord och profeten Moses frid över honom hotade deras tillvaro. Profeten Jesus frid över honom hotade den nya kungliga eliten i Europa, vilket var ättlingar till satansdyrkare i forna Egypten och Babylon. Dagens maktelit, som äger världens resurser genom multinationella företag, är ättlingar till Europas kungar. "The arrivals" tar upp detta mer i detalj.
Inlägg #731: Postat: 2010-10-17 15:37:00
Ibrahim
Bizon. Angående SD:s roll. Det räcker med att ta en titt på SD-toppen för att inse vidden av hur sionistiskt partiet är. Särskilt bröderna Ekeroth, båda som tagit kontroll över partiet med sin anti-islamistisk retorik. Här är bevis: Länk: nationell.nu
SD är faktiskt delvis ett resultat av ett missnöje mot invandringspolitiken, men sanningen är att inget annat parti vågade fylla det tomrummet som SD senare gjorde. Det kanske beror på att missnöjet i viss mån började ta rasistiska uttryck - i form av finniga tonåringar som heilar och rakar skallarna av sig av en viss anledning. Anledningen till att jag pekar även ut de etablerade partierna är för att det nuvarande systemet ger alla partier incitament att försöka få med sig så många människor som möjligt. Trots detta valde inget parti fylla det omtalade tomrummet. Varför det? Min teori är att de partierna fick instruktioner om att sänka gardet för att ge plats till en ny aktör, nämligen Israeldemokraterna. Jag anser att jag inte representerar någon. Jag representerar endast mig själv. De som väljer att hålla med mig kanske upplever att jag representerar de, men det kan jag ju inte göra officiellt. Jag talar nu i egenskap som privatperson, inte som ordförande för en organisation. Jag är inte intresserad av att representera någon. Jag ser ett problem, och det vill jag lösa genom att belysa det. Min förhoppning är att folk medger om att detta är ett problem och att de också vill lösa det. Jag tycker inte att min retorik kan jämföras med de skinnskallar du talar om. De må vara lika bestämda som jag är, men sanningen är att även president Obama är lika bestämd. Det handlar om övertygelse, och övertygelse är det absolut starkaste befästningen människan känner till.
Inlägg #732: Postat: 2010-10-17 15:50:00
Tage Sundin
Signaturen "Ibrahim" har under en längre tid lagt ut texten om både det ena och det andra. Det är lätt att få intrycket att han för det är väl inte en "hon"?ser Iran som ett föredöme. I det perspektivet är följande klipp från dagens AB intressant: "En man i Iran har dömts till att bli av med sin ena hand efter att ha stulit en stor mängd choklad, rapporterar BBC. Enligt nyhetsbyrån Fars greps mannen i maj sedan polisen hittat cirka 5 000 kronor, tre par handskar och stora mängder choklad i hans bil. Att tjuvar döms till att bli av med sina händer är inte ovanligt i Iran, särskilt när det handlar om återfallsförbrytare."
Inlägg #733: Postat: 2010-10-17 16:03:00
Ibrahim
Tage Sundin. Jag har själv kritik mot Iran. Men jag anser att de brister som finns är väldigt få och kan hanteras utan att behöva fälla den Islamiska republiken med blodspillan. Många länder i den regionen har amputation som en straffmetod för kriminella brottslingar. Så har det varit i många år. Det är ett straff som alltid orsakat debatter, men som fungerar väldigt bra. Dessutom är min rekommendation att man ej läser västerländska medier angående Iran. Läs gärna sportdelen, men politikdelen gör inget annat än att hylla propagandaministrar som genomsyrat illegala politiska interventioner under modern tid.
Inlägg #734: Postat: 2010-10-17 16:19:00
Tage Sundin
# 733 "Det är ett straff som alltid orsakat debatter, men som fungerar väldigt bra." Tja, vad ska man säga?! För min egen del stärks min övertygelse att det finns mycket goda skäl för en radikal omprövning av vår hittillsvarande asylinvandringspolitik.
Inlägg #735: Postat: 2010-10-17 18:42:00
Adamo
Det finns stark anledning till att islam är den mest kritiserade av alla religioner och detta får man bara tacka dess anhängare för. --- Att jämföra islams vidrigheter med kommunismens massakrer är ju långsökt då kommunismen inte är en religion och dessutom har stalin bara levt under ett antal decennier, medan islam har varit mänsklighetens massmördare hela tiden sedan sekten grundades.--- och islam blir inte ett dugg bättre bara för att andra också ha begått oförrätter nån gång... Ju mer man läser Ibrahims inlägg desto mer blir man övertygad om att islam är ingenting att ha. Att skära av händerna av snattare, att halshugga otrogna, könsstympning, hedersmord o.s.v. hör ju till medeltiden där alla muslimerna lever kvar. Är då islam en fredsreligion? NEJ
Inlägg #736: Postat: 2010-10-17 18:57:00
Janne B
ISLAM saknar Nya Testamentets budskap om kärlek,förlåtelse,upprättelse,nåd med mera. Islam ligger kvar på Gamla testamentets nivå me4d den ständigt straffande Guden. Lite för ofta har jag hört muslimer skrika åt varandra "DU hamnar i Helvetet". Något sådant har jag aldrig hört kristna människor emellan....
Inlägg #737: Postat: 2010-10-17 19:47:00
open minded
Janne B du är felinformerad.... Länk: svtplay.se
Inlägg #738: Postat: 2010-10-17 21:25:00
Bizon
Tage Sundin #734 //För min egen del stärks min övertygelse att det finns mycket goda skäl för en radikal omprövning av vår hittillsvarande asylinvandringspolitik.//sc. Ja det är något som sker nu i allt högre grad i större delen av eu - till och med Angela Merkel börjar luta åt ett mer restriktivt läge för muslimer - visserligen sa hon att muslimerna blivit en del av det tyska samhället, men många tolkade det som en brasklapp. Trycket från islam har på allvar börjat märkas i europa - liksom det även börjat jäsa här i landet - inte bara invandringen ifrågasätts, även den människosyn som särskilt muslimer synes ha - både vad gäller den jämställda kvinnan och de mesar till män som vi som otrogna hundar betraktas som. Det kommer förmodligen att bli en politisk balansgång för att hålla missnöjet på plats nu sedan det börjat luftas. Det är ju i första hand etablissemanget som av någon anledning ansett sej behöva hålla muslimerna om ryggen, men frågan är om det kommer att göra det så odelat framöver - man ska ju komma ihåg att det mesta av politiken är populism - förlorar makthavarna på en strategi så är det få av dessa demokratisk förtroendevalda som inte vänder på kappan om det kan hjälpa upp situationen. Jag anar att det ligger en medveten strategi för spridningen av islam att låta så många människor från de muslimska kulturerna spridas upp över ett europa som närmast kan sägas ha blivit tagna med byxorna nere.
Inlägg #739: Postat: 2010-10-17 22:37:00
Leif-Arne
#738 En fundering, om man skulle som du skriver sluta "hålla muslimerna om ryggen" vad skulle det innebära i konkret handling. Vore det rimligt att vid bedömning av asylskäl inte bara bedöma faktiska asylskäl utan andra förhållanden, e.g. sökandes livsåskådning, eller finns det andra attribut som borde ligga till grund för selektion?
Inlägg #740: Postat: 2010-10-17 23:25:00
Bizon
Leif-Arne #739 Jag kan tänka mej en del olika lösningar. Den asylsökande som av skyddsskäl beviljats plats i det svenska samhället ska dessutom efter en introduktion där ex antal förhållningssätt och krav presenterats vilka avser att ge den antagne möjlighet att fungera som medmänniska hos det folk denne sökt en fristad. Efter att noggrant har klargjort att den antagne förstått samtliga punkter och samtycker att efterleva dessa genom en personlig namnteckning - fingeravtryck och topsning DNA-profil är denne fri att ta sej ann samhällslivets möjligheter. Utan samtycke returneras vederbörande.
Showing page 37 of 45: 27  28  29  30  31  32  33  34  35  36  37  38  39  40  41  42  43  44  45
Laddar...