Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tage Sundin #734 //För min egen del stärks min övertygelse att det finns mycket goda skäl för en radikal omprövning av vår hittillsvarande asylinvandringspolitik.//sc. Ja det är något som sker nu i allt högre grad i större delen av eu - till och med Angela Merkel börjar luta åt ett mer restriktivt läge för muslimer - visserligen sa hon att muslimerna blivit en del av det tyska samhället, men många tolkade det som en brasklapp. Trycket från islam har på allvar börjat märkas i europa - liksom det även börjat jäsa här i landet - inte bara invandringen ifrågasätts, även den människosyn som särskilt muslimer synes ha - både vad gäller den jämställda kvinnan och de mesar till män som vi som otrogna hundar betraktas som. Det kommer förmodligen att bli en politisk balansgång för att hålla missnöjet på plats nu sedan det börjat luftas. Det är ju i första hand etablissemanget som av någon anledning ansett sej behöva hålla muslimerna om ryggen, men frågan är om det kommer att göra det så odelat framöver - man ska ju komma ihåg att det mesta av politiken är populism - förlorar makthavarna på en strategi så är det få av dessa demokratisk förtroendevalda som inte vänder på kappan om det kan hjälpa upp situationen. Jag anar att det ligger en medveten strategi för spridningen av islam att låta så många människor från de muslimska kulturerna spridas upp över ett europa som närmast kan sägas ha blivit tagna med byxorna nere.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?