| Inlägg #281: Postat: 2010-09-19 22:09:00 | |
|
Bizon |
Nej Ibrahim - jag skojar inte med dej, men läs gärna mitt inlägg en gång till så förstår du att jag menar allvar. Ställ gärna ditt "du vill att vi muslimer ska vara snällare gentemot våra fiender" i jämförelse med mitt "tycker du att du betraktar andra människor som likvärdiga med muslimer - jag tycker faktiskt att den muslimska föreställningen påminner väldigt mycket om den judiska i det fallet" - vad får du ut av dessa båda uttalanden? Jag vill inte säga att det bara är muslimer som har en tendens att se fiender och mindre värda människor över allt - kristendomen har länge lidit under samma sjuka. Ibrahim, är det inte dags att fokusera på de ekonomiska exploaterande krafterna bakom detta att tufsa ihop etniska och/eller religiösa grupper mot varandra för att vinna fördelar. "Söndra och härska" är en gammal välkänd metod som den vakna, skolade och medvetna människan inte längre borde svälja med hull och hår. I vart fall inte om hon kunde göra sej fri från fördomar och gamla oförrätter som drabbade någon några generationer tillbaka - Hmm,,, var det det som nån menade med att muslimerna - eller var det araberna som var bäst på att bevara människans historia??? Har inte tid att gå tillbaka i tråden just nu, men ska kika senare...
|
| Inlägg #282: Postat: 2010-09-20 01:51:00 | |
|
Ibrahim |
Jag anser att du är väldigt verklighetsfrånvänd. Jag tycker inte alls att muslimer nedvärderar andra människor. Dock är det så att de flesta muslimer visar nolltolerans gentemot brottslingar. Det kanske är därför folk är så rädda för sharia lagarna, just för att brottslingar inte kan komma undan ett sådant system. Faktum kvarstår att muslimer är de mest utsatta i dagens värld, oavsett vad folk tycker och tror. Världsterrorismen slår hårdast mot muslimer, och för mig säger det något viktigt. Det säger mig att dessa terrorister omöjligen kan vara ensamma "muslimer" som "tror" på paradiset. Det ligger mäktiga intressen bakom dessa terrordåd. Så frågan är; ska vi sitta här och föreställa oss om att dessa intressen styrs av "goda" människor? Eller är det inte så att samma sorts ondska ligger bakom alla dessa krig vi har tvingats in i? Vet du vad jag tror? Jag tror att det absolut lättaste en "modern" människa kan göra är att klaga på religionerna. Den nyvästerländska kulturen har försvagat människans förmåga att identifiera problem. Allt ska vara "religionernas fel". Sanningen är att kommunismen har skördat flest offer under 1900-talet, följt av maoismen, nazismen och sionismen, och alla dessa politiska ideologier tar avstånd från Gud och religioner. Jag antar att du är glad över att ännu ett europeiskt land hyser islamofobiska partier i sin riksdag...
|
| Inlägg #283: Postat: 2010-09-20 03:30:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #282 Citat//Jag antar att du är glad över att ännu ett europeiskt land hyser islamofobiska partier i sin riksdag//sc. Där har du gjort ett felaktigt antagande - jag anser att det är en logisk följd av en tokig invandringspolitik och att folk känner sej marginaliserad och negligerade av det politiska etablissemanget - deras oro har inte tagits på allvar och deras svartsyn får ständigt vatten på sin kvarn genom en ensidig vinkling av invandrarproblematiken. Du säger att de flesta muslimer visar nolltolerans gentemot brottslingar - OK då ska du kanske vara glad åt att SD kom in i rixdagen - en av deras vallöften är att sätta åt kriminaliteten. Du anser att dessa terrorister omöjligen kan vara ensamma "muslimer" som "tror" på paradiset och att det ligger mäktiga intressen bakom dessa terrordåd - ja det är jag övertygad om att det gör - men också att denna terrorism har tagit sej in genom religionen för att rekrytera tillräckligt motiverade adepter som via sin tro är villiga att utföra dessa dåd. Och nu behöver vi inte begränsa tänket till enbart islam - du har samma fenomen i de kristna leden - möjligen med den skillnaden i dag att det är svårt att få tag i kristna som är villiga att spränga sej själv i luften även om dom skulle få sällskap. Vad tror du att det beror på? Kan det vara så enkelt att folk som låter sej konverteras till levande bomber inte har så mycket annat att leva - eller i praktiken dö för än att dennes släktingar genom deras handlingar skulle kunna få lite slantar så dom kan leva ett aningen drägligare liv. Just detta med så kallade självmordsbombare är något som folk med muslimsk tro har sysslat med en hel del på senare tid - vad kan det bero på? De flesta så kallade terrororganisationer som använder bomber mot civila gör det på ett sätt så att den egna styrkan inte decimeras. - Jo visst har du rätt i detta med att flera stora folkdräpande politiska system och ideologier tar avstånd från gud - men jag tror inte att det är därför dom blivit så blodtörstiga - ta engelsmännen och deras härjningar i modern tid och ta amerikanerna med sina atombomber och Vietnamkrig - dom är alla kristna. Nej det är något annat som slår slint i skallen på mördarfolk - det religiösa fungerar inte som spärr och det areligiösa inte heller. Men hur menar du att sionismen har kunnat organisera hela denna enorma kontrollapparat som tagit sej ända in i hjärtat på islam, lindar kristendomens katolska falang runt tummen i bris på dasspapper och använder den amerikanskt fundamentalistiska som potta. Hur kan dom behålla detta grepp i tysthet under så lång tid utan att verkligen avslöja sej - just av den anledningen att dom begränsar en hel dröse maktmänniskor sin makt?
|
| Inlägg #284: Postat: 2010-09-20 09:26:00 | |
|
Janne B |
Sverige skulle ha varit världenas bästa invandrarland om vi fått in ca hälften så många flyktingar som vi faktiskt fått. Till glädje för alla. Vi hade resurser att ta emot många med öppna famnen men inte hur många som helst. INGEN ville att hela stadsdelar runt våra stora städer skulle fyllas med folk från oroshärdar. DESSA stadsdelar borde till minst hälften ha varit reserverade för svenska ungdomar som skulle bilda familj. Då hade vi inte haft det mibnsta problem och Sverigedemokraterna hade inte fått några väljare. Men ett antal Krigsherrar jagade iväg sin befolkning mot nord. Det är inte fel på flyktingarna men må krigshetsarna dömas på yttersta dagen...eller tidigare.
|
| Inlägg #285: Postat: 2010-09-20 11:17:00 | |
|
ingloz |
#284/ - Janne B, det uttalandet håller jag fullständigt med om.
|
| Inlägg #286: Postat: 2010-09-20 12:44:00 | |
|
Janne B |
larsnilsson
11:15:17Har Du fattat hur valmyndigheten kan hålla koll på en person som förtidsröstat flera gånger och sedan på valdagen ångrat sig igen? Grattis // Ja jag har fattat ! Det inga konstigheter alls. Men för noga listor på varje förtidsröstare och använder speciella kuvert som hamnar på ordinartie vallokalen. OM väjaren varit även där o valt så makuleras förtidsrösterna....klart som korvspad. Detta är tidsödande - vilket visade sig i natt. |
| Inlägg #287: Postat: 2010-09-20 13:02:00 | |
|
Lars Nilsson |
#286. Ja, det är tur att finns sådana som Janne.
|
| Inlägg #288: Postat: 2010-09-20 17:01:00 | |
|
Janne B |
Ja det har jag alltid tyckt - men det gäller även dig. Någon gång på 1970-talet var jag röstmottagare i Umeå. Men på den tiden var det ytterst få förtidsröstare - om några?
|
| Inlägg #289: Postat: 2010-09-20 21:07:00 | |
|
Ibrahim |
Vad gäller Israeldemokraterna har de aldrig brytt sig om invandringen. De har utnyttjat invandringsfrågan för att få röster. Så enkelt är det. Vad SD vill är vad sionisterna vill - att sätta munkavel på muslimska röster. Vill du förstå mer tycker jag att du ska hålla ett öga på Kent Ekeroth, vars broder fick sionistpris för några år sedan. Anledningen till att det finns "muslimer" som vill spränga sig i luften är p.g.a. av indoktrineringen av wahhabismen. Wahhabiter är en bunt galningar som vill dominera i den muslimska världen med hjälp av våld. Undersöker man deras relationer finner man att wahhabiternas bästa vänner är just sionister. Kom ihåg vilka det var som finansierade talibanerna och al-Qaida på 80-talet. Det är inte religionernas fel, för de fungerade bra tills de infiltrerades av frimurarna. Och det är där vi är nu, frimurarnas makt. Du undrar hur de lyckats komma undan. Och jag har förklarat många gånger hur de burit sig åt - de äger de flesta medierna på planeten. Hur kommer det sig att Bilderberggruppen kan fatta avgörande beslut för hela världen utan att massmedierna bryr sig ett skit? Det är för att de INTE vill bli uppmärksammade av massmedierna. Och alla dessa redaktörer på tidningar och TV-kanaler följer sina order som vanliga soldater. Återigen, till Israeldemokraterna. Hur tror du detta Vit makt-partiet lyckades nå Riksdagen trots att många av rösterna är "kristna"? Det är för att de blivit indoktrinerade av hat. Hat mot främlingar. Hat mot muslimer. Det är paranoia kombinerat med modernistiska ideologier som förnekar Gud. Tror du Gud säger till oss att mörda oliktänkande? Nej! Men dessa människor gör det ändå. Just för att de tror på något, precis som du tror på något och precis som jag tror på något. Det enda som skiljer oss åt är inte våra religioner, eller nationaliteter, utan vad vi tror på och vad vi tänker göra utav vår tro. Gud beordrade oss att försvara vår familj och egendom med våld om någon tänker ta våra rättigheter med våld. Det är just därför Hamas och Hizbollah existerar, för att de tror på vad Gud beordrat de att göra. Men att spränga sig i luften bland civila människor som är på väg till jobbet, skolan eller marknaden, det där är kriminellt. Så pass kriminellt att jag som person är redo att se brottslingarna bli avrättade för sina brott. Så allvarliga är deras brott. I en värld av anarki är vad vi tror på som gör vår värld. Det är så det är.
|
| Inlägg #290: Postat: 2010-09-20 21:09:00 | |
|
Ibrahim |
Janne B. Vi kan stoppa en del av invandringen genom att sluta bomba den muslimska världen. Sanningen är att Sverige idag också bidrar till den ökade invandringen. Några andra problem är den israeliska ockupationsregimen och det amerikanska imperiet.
|
| Inlägg #291: Postat: 2010-09-21 06:15:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #286 Jag tror inte att du med din bakgrund riktigt förstår vad begreppet "demokrati" innebär - i korthet kan jag berätta att väljarna ger det antal mandat till det parti som gått till val på att företräda de frågor som partiet flaggat för i sitt valprogram och som väljarna som grupp anser vara viktiga i proportion mot de mandat partiet fått. Därav följer att ett parti som inte företräder sina väljares förväntan på ett nöjaktigt sätt tämligen snart kommer att bli misstrott och inte få något förnyat förtroende efter mandatperiodens slut. ---------- Att redan nu döma ut och misstänkliggöra det parti du kalla isaeldemokraterna visar bara att du underskattar folks oro och otrygghet inför det som den klumpigt utförda invandringspolitiken i kombination med tandlösa eller inga krav på verklig integration och anpassning till det svenska samhällets lagar, kultur, seder och bruk som sannolikt fler än en halv miljon människor i detta land upplever har varit fallet. ---------- Din "munkavleretorik" är vad SD kämpat mot i fjorton år - "osynliggörande" och "misstänkliggörande" - jag anser att landet sverige och dess folk oavsett ursprung hade sluppit den belastning som många i dag upplever att politiken fått genom att inte ha gjort begreppet främling till ett hot i det svenska samhället och att skapa dessa främlingsgetton med en babylonisk språkförbistring och ett utanförskap som gör de gamla uppgivna och de unga frustrerade då dom redan i unga år tappar tron på livet. ---------- Den förda politiken har förorsakat problemen som nu när dom vuxit till sej blir mycket svåra att komma till rätta med - och än värre blir det då varken yttrande- eller åsikts-frihet respekteras tillika med de demokratiska spelreglerna --------- du kanske känner igen scenariot från Hammas "demokratiska" valvinst som visade den i det fallet påtvingade demokratins grundregler i ett slag blev både besvärande och värdelösa. - Demokrati är samtal och överenskommelser baserade på folkviljan.
|
| Inlägg #292: Postat: 2010-09-21 09:24:00 | |
|
Janne B |
Ja Ibrahim. Jag tycker att Sverige Norge och Danmark genast ska sluta att bomba den muslimska världen.
|
| Inlägg #293: Postat: 2010-09-21 18:18:00 | |
|
Ibrahim |
Återigen, en kliché att påstå en muslim inte kan något om demokrati. Men visst, det är en tolkningsfråga. Sanningen är att inte ens liberaler kan komma överens om vad som är demokratiskt. Bråket som uppstod efter Lars Vilks rondellhund är bevis på detta. Jag uppfattar att det enda problemet med invandringen är att det förvärrar segregationen i samhället. Men att vilja kasta ut invandrare när demografin är en annan verklighet är ett problem i sig. Det svenska folket blir äldre, och med fler pensionärer behövs betydligt fler arbetstagare. För att reparera välfärdssystemet behövs det minst en kvart miljon nya arbetstillfällen, kanske även en miljon. Det är annars väldigt intressant att smygrasister är protektionistiska på helt fel sätt. Vi kan inte lösa några problem genom att behandla nyanlända invandrare som potentiella brottslingar. Det har vi redan gjort i 15-20 år, och se vad som har hänt. Istället för att tvinga invandrare arbeta tycker jag att vi ska uppmuntra de att jobba. Och det blir svårt om skatterna förblir höga. Det är billigare att bygga fabriker i den tredje världen, trots att många av de länderna har bristfällig infrastruktur med dåliga vägar och internetanslutningar. Går du igenom arbetsförmedlingens jobbannonser inser du ganska snart att det enda jobbet dagens unga kan ha är telefonförsäljare, som säljer produkter som producerats på andra kontinenter. Vad som förvärrar situationen är också miljötalibanerna. Ja, jag kallar de så. När människor släpper ut koldioxidgaser kallar man det "global uppvärmning". Intressant att vulkanen på Island då orsakade "global nedkylning". Det hela verkar vara en stor hög av skitsnack som kostar Sverige stora summor pengar varje år, delvis genom de allt högre miljörelaterade skatterna men också genom uteblivna arbetstillfällen som är ett resultat av utebliven produktion. Kort och gott, vi måste attrahera företagen och ge nyföretagare incitament att satsa sina pengar på sina företag, pengar som varit svåra att spara p.g.a. de skyhöga skatterna. Förr i tiden var skatterna också höga, men sjukvården och allt annat var gratis. Idag kostar alla dessa förmåner, men skatterna gör att ingen riktigt vågar satsa i riskfyllda miljöer. Men visst, det är alltid ett vinnande koncept att klaga på invandrare. Hitler lyckades, och så sant som det är gjorde även Åkesson det. Vi får se var och när likheterna tar slut. Apropå det palestinska valet i januari 2006 var det ett fullständigt legitimt val. Hamas vann ett demokratiskt val, oavsett vad du tycker om det. Verkligheten är att Gaza-remsan är isolerat för att palestinierna röstade på "fel" parti. Demokrati? Sure... Som jag ser det har Hamas de senaste 4½ åren kämpat mer för demokratin än någon annan på denna planet. Att den "demokratiska" västvärlden stöttar den absolut värsta apartheidregimen i människans historia förstärker denna uppfattningen.
|
| Inlägg #294: Postat: 2010-09-22 19:40:00 | |
|
Adamo |
#293: Du som muslim borde veta att islam tillåter varken demokrati eller yttrandefrihet, därför utnyttjar du bara nu den yttrandefrihet som du egentligen föraktar men som du slutligen vill avskaffa när tiden blir mogen.
|
| Inlägg #295: Postat: 2010-09-22 19:43:00 | |
|
Adamo |
Följande är ett utdrag från boken "The Islamic Declaration" "Islamska deklaracija", skrivit av Alija Izetbegovic, bosnisk muslim ledare: "There can be no peace or coexistence between the "Islamic faith" and non-Islamic societies and political institutions.
... Islam clearly excludes the right and possibility of activity of any strange ideology on its own turf. Therefore, there is no question of any laicistic principles, and the state should be an expression and should support the moral concepts of the religion. ..." |
| Inlägg #296: Postat: 2010-09-22 19:48:00 | |
|
Adamo |
Vidare år 1980 förklarade Ayatollah Ruhollah Khomeini klart och tydligt följande:
"Our struggle is not about land or water. It is about bringing, by force if necessary, the whole of mankind onto the right path, islam. |
| Inlägg #297: Postat: 2010-09-22 19:53:00 | |
|
Adamo |
Glorifiering av våld, skoningslös krigsherre, plundrare, pedofil, massmördare av "otrogna", så beskrivs Muhammed i koranen.
Det finns ingen någon annan religion i världen som så konsekvent, så länge och så systematiskt har bedrivit och bedriver terrorism i religionens namn såsom islams anhängare har gjort och fortfarande gör. |
| Inlägg #298: Postat: 2010-09-22 20:03:00 | |
|
Ibrahim |
Profeten Muhammed frid över honom sa flera gånger att man SKALL ALLTID tala sanning och undvika lögner och/eller tystnad. Vi muslimer är förpliktigade att tala om för andra som gör fel. Därför har Islam något som är mycket bättre än yttrandefriheten - sharia lagarna förbjuder stater från att tysta sina medborgare plus att medborgarna får yttra sig fritt utan att behöva göra en Lars Vilks, dvs kränka sina medmänniskor utan att tjäna något på det. Du har fortfarande inga argument, bara skitsnack.
|
| Inlägg #299: Postat: 2010-09-22 20:45:00 | |
|
Adamo |
Och din falska profet muhammed sade också a ni muslimer får lov att ljuga åt "otrogna" för att försvara islam. Det är ju det du gör just nu, du ljuger för att försvara din dödskult. Ni muslimer har aldrig visat någon respekt för andra kulturer eller andra religioner, ni har aldrig visat någon respekt för människolivet överhuvudtaget, därför förtjänar ni ingen respekt heller.
|
| Inlägg #300: Postat: 2010-09-22 23:27:00 | |
|
Bizon |
Ibrahim #298 du får nog lov att ta Adamo med en nypa salt eller rent av två då han verkligen syltat in sej med den israeliska politiken - precis som du Ibrahim med din starkt vinklade syn på värden. I praktiken skulle ni egentligen kunna skaka hand och byta argument med varandra vilket skulle förändra ingenting - om man inte skulle kosta på sej lite optimism och tro att något litet förståelsens frö skulle kunna gro där mellan er - jag är den förste att i så fall önska er lycka till :-
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.