Valt inlägg:
Ibrahim #286 Jag tror inte att du med din bakgrund riktigt förstår vad begreppet "demokrati" innebär - i korthet kan jag berätta att väljarna ger det antal mandat till det parti som gått till val på att företräda de frågor som partiet flaggat för i sitt valprogram och som väljarna som grupp anser vara viktiga i proportion mot de mandat partiet fått. Därav följer att ett parti som inte företräder sina väljares förväntan på ett nöjaktigt sätt tämligen snart kommer att bli misstrott och inte få något förnyat förtroende efter mandatperiodens slut. ---------- Att redan nu döma ut och misstänkliggöra det parti du kalla isaeldemokraterna visar bara att du underskattar folks oro och otrygghet inför det som den klumpigt utförda invandringspolitiken i kombination med tandlösa eller inga krav på verklig integration och anpassning till det svenska samhällets lagar, kultur, seder och bruk som sannolikt fler än en halv miljon människor i detta land upplever har varit fallet. ---------- Din "munkavleretorik" är vad SD kämpat mot i fjorton år - "osynliggörande" och "misstänkliggörande" - jag anser att landet sverige och dess folk oavsett ursprung hade sluppit den belastning som många i dag upplever att politiken fått genom att inte ha gjort begreppet främling till ett hot i det svenska samhället och att skapa dessa främlingsgetton med en babylonisk språkförbistring och ett utanförskap som gör de gamla uppgivna och de unga frustrerade då dom redan i unga år tappar tron på livet. ---------- Den förda politiken har förorsakat problemen som nu när dom vuxit till sej blir mycket svåra att komma till rätta med - och än värre blir det då varken yttrande- eller åsikts-frihet respekteras tillika med de demokratiska spelreglerna --------- du kanske känner igen scenariot från Hammas "demokratiska" valvinst som visade den i det fallet påtvingade demokratins grundregler i ett slag blev både besvärande och värdelösa. - Demokrati är samtal och överenskommelser baserade på folkviljan.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?