Valt inlägg:
Ibrahim #282 Citat//Jag antar att du är glad över att ännu ett europeiskt land hyser islamofobiska partier i sin riksdag//sc. Där har du gjort ett felaktigt antagande - jag anser att det är en logisk följd av en tokig invandringspolitik och att folk känner sej marginaliserad och negligerade av det politiska etablissemanget - deras oro har inte tagits på allvar och deras svartsyn får ständigt vatten på sin kvarn genom en ensidig vinkling av invandrarproblematiken. Du säger att de flesta muslimer visar nolltolerans gentemot brottslingar - OK då ska du kanske vara glad åt att SD kom in i rixdagen - en av deras vallöften är att sätta åt kriminaliteten. Du anser att dessa terrorister omöjligen kan vara ensamma "muslimer" som "tror" på paradiset och att det ligger mäktiga intressen bakom dessa terrordåd - ja det är jag övertygad om att det gör - men också att denna terrorism har tagit sej in genom religionen för att rekrytera tillräckligt motiverade adepter som via sin tro är villiga att utföra dessa dåd. Och nu behöver vi inte begränsa tänket till enbart islam - du har samma fenomen i de kristna leden - möjligen med den skillnaden i dag att det är svårt att få tag i kristna som är villiga att spränga sej själv i luften även om dom skulle få sällskap. Vad tror du att det beror på? Kan det vara så enkelt att folk som låter sej konverteras till levande bomber inte har så mycket annat att leva - eller i praktiken dö för än att dennes släktingar genom deras handlingar skulle kunna få lite slantar så dom kan leva ett aningen drägligare liv. Just detta med så kallade självmordsbombare är något som folk med muslimsk tro har sysslat med en hel del på senare tid - vad kan det bero på? De flesta så kallade terrororganisationer som använder bomber mot civila gör det på ett sätt så att den egna styrkan inte decimeras. - Jo visst har du rätt i detta med att flera stora folkdräpande politiska system och ideologier tar avstånd från gud - men jag tror inte att det är därför dom blivit så blodtörstiga - ta engelsmännen och deras härjningar i modern tid och ta amerikanerna med sina atombomber och Vietnamkrig - dom är alla kristna. Nej det är något annat som slår slint i skallen på mördarfolk - det religiösa fungerar inte som spärr och det areligiösa inte heller. Men hur menar du att sionismen har kunnat organisera hela denna enorma kontrollapparat som tagit sej ända in i hjärtat på islam, lindar kristendomens katolska falang runt tummen i bris på dasspapper och använder den amerikanskt fundamentalistiska som potta. Hur kan dom behålla detta grepp i tysthet under så lång tid utan att verkligen avslöja sej - just av den anledningen att dom begränsar en hel dröse maktmänniskor sin makt?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?