Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Nej Ibrahim - jag skojar inte med dej, men läs gärna mitt inlägg en gång till så förstår du att jag menar allvar. Ställ gärna ditt "du vill att vi muslimer ska vara snällare gentemot våra fiender" i jämförelse med mitt "tycker du att du betraktar andra människor som likvärdiga med muslimer - jag tycker faktiskt att den muslimska föreställningen påminner väldigt mycket om den judiska i det fallet" - vad får du ut av dessa båda uttalanden? Jag vill inte säga att det bara är muslimer som har en tendens att se fiender och mindre värda människor över allt - kristendomen har länge lidit under samma sjuka. Ibrahim, är det inte dags att fokusera på de ekonomiska exploaterande krafterna bakom detta att tufsa ihop etniska och/eller religiösa grupper mot varandra för att vinna fördelar. "Söndra och härska" är en gammal välkänd metod som den vakna, skolade och medvetna människan inte längre borde svälja med hull och hår. I vart fall inte om hon kunde göra sej fri från fördomar och gamla oförrätter som drabbade någon några generationer tillbaka - Hmm,,, var det det som nån menade med att muslimerna - eller var det araberna som var bäst på att bevara människans historia??? Har inte tid att gå tillbaka i tråden just nu, men ska kika senare...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?