Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Återigen, en kliché att påstå en muslim inte kan något om demokrati. Men visst, det är en tolkningsfråga. Sanningen är att inte ens liberaler kan komma överens om vad som är demokratiskt. Bråket som uppstod efter Lars Vilks rondellhund är bevis på detta. Jag uppfattar att det enda problemet med invandringen är att det förvärrar segregationen i samhället. Men att vilja kasta ut invandrare när demografin är en annan verklighet är ett problem i sig. Det svenska folket blir äldre, och med fler pensionärer behövs betydligt fler arbetstagare. För att reparera välfärdssystemet behövs det minst en kvart miljon nya arbetstillfällen, kanske även en miljon. Det är annars väldigt intressant att smygrasister är protektionistiska på helt fel sätt. Vi kan inte lösa några problem genom att behandla nyanlända invandrare som potentiella brottslingar. Det har vi redan gjort i 15-20 år, och se vad som har hänt. Istället för att tvinga invandrare arbeta tycker jag att vi ska uppmuntra de att jobba. Och det blir svårt om skatterna förblir höga. Det är billigare att bygga fabriker i den tredje världen, trots att många av de länderna har bristfällig infrastruktur med dåliga vägar och internetanslutningar. Går du igenom arbetsförmedlingens jobbannonser inser du ganska snart att det enda jobbet dagens unga kan ha är telefonförsäljare, som säljer produkter som producerats på andra kontinenter. Vad som förvärrar situationen är också miljötalibanerna. Ja, jag kallar de så. När människor släpper ut koldioxidgaser kallar man det "global uppvärmning". Intressant att vulkanen på Island då orsakade "global nedkylning". Det hela verkar vara en stor hög av skitsnack som kostar Sverige stora summor pengar varje år, delvis genom de allt högre miljörelaterade skatterna men också genom uteblivna arbetstillfällen som är ett resultat av utebliven produktion. Kort och gott, vi måste attrahera företagen och ge nyföretagare incitament att satsa sina pengar på sina företag, pengar som varit svåra att spara p.g.a. de skyhöga skatterna. Förr i tiden var skatterna också höga, men sjukvården och allt annat var gratis. Idag kostar alla dessa förmåner, men skatterna gör att ingen riktigt vågar satsa i riskfyllda miljöer. Men visst, det är alltid ett vinnande koncept att klaga på invandrare. Hitler lyckades, och så sant som det är gjorde även Åkesson det. Vi får se var och när likheterna tar slut. Apropå det palestinska valet i januari 2006 var det ett fullständigt legitimt val. Hamas vann ett demokratiskt val, oavsett vad du tycker om det. Verkligheten är att Gaza-remsan är isolerat för att palestinierna röstade på "fel" parti. Demokrati? Sure... Som jag ser det har Hamas de senaste 4½ åren kämpat mer för demokratin än någon annan på denna planet. Att den "demokratiska" västvärlden stöttar den absolut värsta apartheidregimen i människans historia förstärker denna uppfattningen.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?