Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jag anser att du är väldigt verklighetsfrånvänd. Jag tycker inte alls att muslimer nedvärderar andra människor. Dock är det så att de flesta muslimer visar nolltolerans gentemot brottslingar. Det kanske är därför folk är så rädda för sharia lagarna, just för att brottslingar inte kan komma undan ett sådant system. Faktum kvarstår att muslimer är de mest utsatta i dagens värld, oavsett vad folk tycker och tror. Världsterrorismen slår hårdast mot muslimer, och för mig säger det något viktigt. Det säger mig att dessa terrorister omöjligen kan vara ensamma "muslimer" som "tror" på paradiset. Det ligger mäktiga intressen bakom dessa terrordåd. Så frågan är; ska vi sitta här och föreställa oss om att dessa intressen styrs av "goda" människor? Eller är det inte så att samma sorts ondska ligger bakom alla dessa krig vi har tvingats in i? Vet du vad jag tror? Jag tror att det absolut lättaste en "modern" människa kan göra är att klaga på religionerna. Den nyvästerländska kulturen har försvagat människans förmåga att identifiera problem. Allt ska vara "religionernas fel". Sanningen är att kommunismen har skördat flest offer under 1900-talet, följt av maoismen, nazismen och sionismen, och alla dessa politiska ideologier tar avstånd från Gud och religioner. Jag antar att du är glad över att ännu ett europeiskt land hyser islamofobiska partier i sin riksdag...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?