Engagemang kräver mer än ord, Beatrice Ask
Beatrice, jag vill inte ifrågasätta dina upplevelser. Men har du någonsin med tungt hjärta känt dig tvungen att behöva lägga ner ditt pass i väskan på morgonen, för att du har fel hårfärg för att åka tunnelbanan i staden du växt upp i?
Flyga Stockholm-Göteborg - ruskigt dumt
"För mig är det fullständigt obegripligt att någon väljer att ta flyget istället för tåget mellan Göteborg och Stockholm. Jag har själv gjort det en gång, och jag har sällan känt mig så korkad."
Dikter om livet - del 1 Sorgen
Jag vet inte om sorgen går att beskriva. Ibland när jag har känt mig ensam har jag i alla fall försökt.
En självgod teddy-björn... Bamse?
Knappast, men ibland får man sådana tankar så att man inte vet vad fan man ska göra, eller vart man ska ta vägen? Har inte du också känt så?
Sverige mångkulturellt på ursvenskars villkor
Sverige känt som ett neutralt och humant land tycks ofta skryta om sin kulturella mångfald. Men vart tog den mångkulturella soppan vägen? Jo ut till förorterna kanske...
Jag föredrar att ragga på internet
Säg mig, har ni någonsin suttit ensamma i en soffa, halvvägs genom en skränig fest och bara känt er osynliga? Och sen händer det där som alltid händer, en efter en troppar av ut i köket, tills du är ensam kvar, fem minuter efter att du kom in i rummet...
Jag ville inte heller ha barn
Jag har också varit 22. Jag har också tänkt som Frida Berglund. Jag har också känt att "nej, aldrig barn och bajsblöjor när jag kan få så mycket annat". Nu har jag ändrat mig.
