Inlägg #61: Postat: 2011-02-13 00:37:00 | |
Bizon |
Ursäkta Kalle #59 Vad betyder "outar"? Det du sedan skriver förefaller som en grov missuppfattning - att Ombudet skulle döma Assange? Men är det inte det han inte gör och hävdar att ingen borde? Så har åtminstone jag tolkat det. Och för övrigt, menar du att det svenska rättsväsendet skulle ha anmodat Assange till inställelse utan orsak? Men är det inte just detta du säjer som är orsaken till tvivlen på Assange skuld som många uttrycker? citera//Jag kan anmäla dig för grov våldtäkt trettio gånger och fixa trovärdiga vittnen, men det gör det inte mer sant.//sc. ---------------- Här är det ett par tjejer som på ytterst märkliga grunder anmäler en kille för våldtäkt - den förhörsledare/åklagare som hade sitt pass då anmälan gjordes, också en kvinna om jag inte är fel underrättad anser inte att det finns skäl för vidare förundersökning och vill avskriva ärendet. Men så dyker en annan åklagare upp tillsammans med en viss advokat och ändrar på den saken - den tilltalade är i detta fall inte vem som helst vill jag påstå då han är aktuell WW - och det kan jag säga av erfarenhet att i detta fall handlar det inte om en kille som behöver våldta någon - den killen har brudar så han klarar sej - och det ytterligare märkliga är att några andra brudar har inte hört av sej som vill meddela att dom råkat ut för liknande övergrep från hans sida. Frågan är om inte du missuppfattat nått?
|
Inlägg #62: Postat: 2011-02-13 00:40:00 | |
ombudet |
#59 Vad i hela friden pratar du om? Outat? Är det nån som brukar prata om vikten av att hålla sig till oskuldspresumtionen så är det jag. Så vad pratar du om i dina inlägg 59 0ch 60?
|
Inlägg #63: Postat: 2011-02-13 00:41:00 | |
Bizon |
Kalle #60 Svara gärna på den här frågan också - vad är detta för folk du talar om - helylkekillar? Linnea o Jennifer? Har dessa något samband med det vi nu diskuterar?
|
Inlägg #64: Postat: 2011-02-13 00:41:00 | |
ombudet |
Tack Bizon, inte bara jag som står frågande alltså.
|
Inlägg #65: Postat: 2011-02-13 05:32:00 | |
Bizon |
Nej Ombudet - men killen måste ha missat nåt bara, sånt händer - annars verkar han ha en hygglig grunduppfattning - tolkar jag det han säger rätt så är han inte heller road av dömande innan en tilltalad hörts.
|
Inlägg #66: Postat: 2011-02-13 05:41:00 | |
Bizon |
Fast just detta kan man undra över citat Kalle tuntolej//Vi har ett rättsväsende och en rättssäkerhet som saknar motstycke. Tänk på de som är svaga!//sc Menar du i positiv eller negativ bemärkelse? Utan att jämför med andra länder så är det väl rätt mycket som pekar på att just rättssäkerheten inte är så särskilt hög här i landet fast man ofta får höra att det skulle vara något vi kan vara stolta över.
|
Inlägg #67: Postat: 2011-02-13 08:39:00 | |
Kalle tuntolej |
Jag syftar pÅ den polis ombudet omnämner i ett tidigare inlägg, där ombudet pekar på de anmälningar som gjorts, som om de på något vis skulle ha någon betydelse för skuldfrågan. I övrigt återigen: Ny mfl har inte skött detta bra. Men det har inte Assange heller. Och återigen: påföljden om det blur någon, kommer att bli mycket lindrig.
|
Inlägg #68: Postat: 2011-02-13 10:12:00 | |
Jocke S-43 |
59 Det här förstår jag inte! Flera kommentarer jag läst av folk, även på andra sidor, som kollat fallet i protokoll mm, nämner att man inte hittade rätt" polis till att förhöra honom. Varför skulle Assange sitta här i ett statsfeministiskt och fientligt klimat och vänta i evigheter på den tröga svenska "rättvisan"?
Han har väl för bövelen annat att syssla med! Och han anser sig ju vara oskyldig, vilket spelar en underordnad roll i sammanhanget. Inte heller en skyldig ställer väl frivilligt upp, särskilt inte på vilken ststsfeministisk juridikteater som helst! |
Inlägg #69: Postat: 2011-02-13 11:51:00 | |
Pia I |
#68 Det är roliga uttryck du använder Jocke, men jag håller med, att spelet på den feministiska teatern, verkar inte så rolig med de här personerna i spetsen, Borgström och Ny. Hårda och aggresiva båda två. Hela historien bygger inte på skyldig eller oskyldig, utan på att människor lagt ihop två och två och därifrån bildat sig en mening i fallet. Vanliga människor, som jag tex. Jag tycker inte Assange verkar skyldig i de propotioner som blivit, men så klart har han varit ihop med de här två feministernalåtsasfeministerna och det fick han ångra. De var väl alldeles till sig att han är känd, kan jag tro. Men han kanske var för smart för dem. Pratade med faster från Boden 82 år. Hon sa "horeri"!
|
Inlägg #70: Postat: 2011-02-13 11:56:00 | |
Pia I |
Sen Bizon, tycker jag att om du fortfarande har en hemsida med din konst, kanske du kan ange den, så kan folk se att vi talar sanning. Vad jag menade med "konstnär" var att förklara att alla människor faller inte in i ramarna alltid, vilket någon missuppfattade med att "kultureliten" har företräde. Det var i den andra artikeln, en JEM tror jag. Man behöver inte vara psykopat för att gilla att skriva långa texter,eller?
|
Inlägg #71: Postat: 2011-02-13 12:06:00 | |
Pia I |
Vad ska man komma på att skriva om nästa gång, så man får så här många kommentarer? :- Man vet aldrig på förhand, men nåt vardagsnära ska det vara, nåt som rör alla och den här Assange har verkligen ställt saker och ting på sin spets i feministsammanhang! Han säger NEJ! Så pinsamt för Sverige! Här har vi ju så svårt att säga nej, att det kan sluta var som helst! Titta på skolans värld tex.
|
Inlägg #72: Postat: 2011-02-13 14:07:00 | |
ombudet |
Jag har överhuvudtaget inte berört skuldfrågan. Jag har pekat på den enorma skillnaden i behandling av två personer som föreligger om man jämför Wetter och Assange och hur de anmälningar som inkommit mot de båda har hanterats. Dessutom har jag inte "outat" Wetter. Det namnet har varit outat långt innan jag skrev en rad i ärendet.
|
Inlägg #73: Postat: 2011-02-13 14:52:00 | |
Bizon |
Pia #70 Min hemsida är under förnyelse så den kan jag inte referera till i nuläget, men andra har ju mina skulpturer tillgängliga på nätet. Att den här JEM tvivlar är ingen stor grej, men bara för att sprida en stunds njutning för de som är öppna nog att ta emot så var så god Länk: cirkuseros.nu Själv tar jag inte de där med kulturelit så hårt - huvudsaken för mej är att konsten ska få vara fri och innehålla den mångfald uttryck som människor önskar - både som avsändare och mottagare. Det finns ju inte en konst lika lite som det finns en enda typ av människa.
På din påståendefråga citerar//Man behöver inte vara psykopat för att gilla att skriva långa texter,eller?//sc. kan jag bara svara för mej själv med att jag kanske inte är rätt man att svara på den frågan:- Jag menar att om jag vore psykopat skulle jag troligen inte ha en aning om det - det är det som är grejen med att vara psykopat, och att så här personligen dementera att jag själv inte är det känns bara larvigt. ------------- Men kanske den där JEM skulle kunna bidra med lite synpunkter då han verkar vara mer insatt i ämnet :- --------------- Och apropå dedär med "konst". Hur förvånande var det att killen skulle glömma sakfrågan om Assange och Wikileaks för att i stället byta fokus och rikta in sej på min ringa person och angripa min konst, han går ju helt och hållet i Inger Olssons fotspår. |
Inlägg #74: Postat: 2011-02-13 19:58:00 | |
Pia I |
Ja, det är också bara att konstatera att vi uppfattar saker på olika sätt. Ta tex Melodifestivalen. Jag störde mig inte alls på den, emedan över 80 röstade ner den totalt i blaskan.Har man inet vida referensramar eller är man kultursnobb, så går det utmärkt att titta på detta program! Det- är dagens sanning!:-
|
Inlägg #75: Postat: 2011-02-13 19:59:00 | |
Pia I |
....jag menar att kultursnobbar tittar inte på Melodifestivalen. Dom utgår ifrån att det är skit!
|
Inlägg #76: Postat: 2011-02-13 21:31:00 | |
Bizon |
Ja du Pia - själv har jag ingen tv så jag har inte något bekymmer med irritationen vad gäller melodifestivaler, dokusåpor och dylikt - jag ser en del film vilket är ett litet intresse jag upplever som mycket givande - man hinner ju inte allt här i världen därför måste jag välja. Lustigt förresten de där med tv - då jag är hos vänner måste jag sätta mej med ryggen mot den rörliga bilden för att inte distraheras om vi diskuterar nått - nu för tiden har ju folk på tven från morgon till kväll så dom har vant sej. När jag arbetar har jag gärna musik på - helst inte sånna där intellektuella program då dessa ofta splittrar koncentrationen från skapandet - men då jag vilar eller kollar nätet så lyssnar jag gärna på OBS, människor och tro, Studio ett osv - P1 har fortfarande hyggligt bra debatt och informationsprogram, men lite väl mycket repriserande.
|
Inlägg #77: Postat: 2011-02-13 23:16:00 | |
ombudet |
Jodå, dom tittar men nekar till det......*S*
|
Inlägg #78: Postat: 2011-02-13 23:22:00 | |
Pia I |
Jag förstod väl det! :- |
Inlägg #79: Postat: 2011-02-14 09:26:00 | |
Bizon |
Pia och Ombudet - är ni inte lite väl fördomsfulla nu? Kan det inte vara så att folk i aktiv skapande verksamhet har mindre behov av underhållning och därför inte intar soffhörnen och låter näsan peka på teven och låter sej matas med det utbud som kommer. Aktiva människor och särskilt folk som ofta både har sin skapande tid och sociala umgänge på kvällar och nätter har möjligen inte tid med musikfestivaler och andra så kallade populärprogram.
|
Inlägg #80: Postat: 2011-02-14 11:22:00 | |
Pia I |
Det tror jag inte.........man har tid för annat, även då man skapar. men intresset kanske inte finns.Jag har gjort all min konst, skrivit alla mina böcker, haft alla mina utställningar under den tid jag arbetat heltid och även extra, men jag har alltid haft tid för Melodifestivalen, samt skrivit många gånger om den på sourze också.Nej, jag tror att månag människor tycker att Melodifestivalen är dålig och skit. Men jag är väl extra tålmodig kanske. Däremot finns det annat skit som jag dömer ut tex. när program blir för ytliga eller onaturliga. |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.