Assange förövare eller offer?

Den här tråden diskuterar artikeln Assange förövare eller offer?.
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2011-02-10 19:31:00
Lordchaos
phiuhhh trodde nästan du tog det på allvar ;-
Inlägg #42: Postat: 2011-02-11 01:46:00
ombudet
Det finns en rad märkliga omständigheter i ärendet som naturligtvis fascinerar. Jag har tidigare i en annan kommentar till en annan artikel, skrivit att det vanligtvis då något som detta avslöjas, brukar finnas ytterligare ett antal personer som vågar träda fram och lämna liknande berättelser. Så har inte skett i det här fallet trots att vi kan anta att ett antal journalister världen runt gjort försök att finna något sådant.// Kall Tuntolej skriver i en kommentar att Assange behandlats som vem som helst men det stämmer inte riktigt. Jag har i min blogg gjort en direkt jämförelse med hur den tidigare chefen för Stockholms gränspolis, Lars Wetter, har behandlats i jämförelse med Assange. W har under de senaste två och ett halvt åren anmälts för grov våldtäkt vid fyra tillfällen,anmälan K229650-08,samt även för grov misshandel,grov kvinnofridskränkning, övergrepp i rättssak,olaga hot, sexuellt ofredande etc. etc. Totalt finns ett drygt trettiotal anmälningar inlämnade av ett antal olika personer. Trots detta så är W kvar i tjänst och har endast förhörts vid något enstaka tillfälle. Assange är häktad i sin utevaro. Det är en milsvidd skillnad i behandling får man lov att säga.
Inlägg #43: Postat: 2011-02-11 02:04:00
Pia I
Precis, och där dristar jag mig att ifrågasätta varför folk skriker om rasism när där ingen är, men när man verkligen undrar vad det handlar om, så nämner ingen saken? Blir Assange särbehandlad för att han inet är svensk? Ibland har jag och många andra pratat om ankdamm. Vill inte säga mer för nu.
Inlägg #44: Postat: 2011-02-11 08:25:00
Bizon
För övrigt är det ett och annat som händer på Wikileaksfronten - en tidigare medarbetare som uteslutits ur Wikileaks inre organisation - en Daniel Domscheit-Berg Länk: sverigesradio.se /sida/artikel.aspx?programid83&artikel4343781 ger ut en bok om sin syn på Julian Assange - dom drog inte jämt och Assange lär ska ha uppfattat att denne medarbetare försökte ta över Wikikileaks . Nu kommer hans bok som från insidan lär ska berätta sanningen om Assange. Samtidigt får vi veta att denne Daniel Domscheit-Berg har långt gående planer på att starta en ny variant på Wikileaks som ska heta OpenWiki,,, ja man kan undra hur det är med maktkampen här i världen och allehanda småfolks vilja att förtjäna offentlighetens uppmärksamhet och storkovan på en bestseller? Detta är verkligen en tämligen osmaklig byk.
Inlägg #45: Postat: 2011-02-11 08:29:00
Bizon
Det blev något fel med länken i #44 här ett nytt försök Länk: sverigesradio.se
Inlägg #46: Postat: 2011-02-11 08:48:00
Bizon
#42 Ja samma sak har jag pekat på - om dom här tjejerna inte är köpta så undrar man varför dom inte framträder - är det journalistisk etik som håller dom borta från arenan? Eller har jag missat nått? Annars om dom nu skulle vara - som någon här sa "politiska groupies" så brukar ju sånna hålla sej framme - eller kan en åklagare belägga kärande med någon sorts yppandeförbud - eller kan det vara för deras egen säkerhets skull, i någon mening kan dom ju behöva skydd då dom trampat på en i mångas ögon "hjälte. ------ Annars kan man ju fundera på om detta med skadestånd och sånt kan ha lockat tjejerna till en riktig dumhet, det är ju inte direkt ovanligt att tjejer försöker lirka in en kärlekskrank karlslok i ett hörn för att sedan anklaga denne för sexuellt våld av något slag och sedan få så där uppåt 50-70 tusen har jag hört att summorna kan ligga på - är det sant och hur vanligt det är vet jag inte men har hårt om ett par sådana fall - i ett av fallen ångrade sej även tjejen, i hennes fall var det påtryckningar från en bekant som gjorde att hon ställde upp - hon fick antagligen inte behålla så mycket av skadeståndet heller - tyvärr har jag inga länkar, men jag skulle inte förvåna mej om det var på "Ring P1" jag hörde det.
Inlägg #47: Postat: 2011-02-11 08:53:00
Bizon
Pia #43 Din fråga om Assange blir särbehandlad för att han inte är svensk, tror jag att man kan svara nej på. Och de där med ankdamm skulle man kunna se som en from förhoppning - det är nog dessvärre mycket större än så - men mest tror jag det handlar om någon sorts klantig myndighetsutövning med allt annat än rättvisa på agendan.
Inlägg #48: Postat: 2011-02-11 11:23:00
Patrik
Mycket bra artikel!
Jag tror Assange blir särbehandlad för att han inte är svensk. Men det är en undemedveten xenofobisk mekanism. Ett stort problem med dagens svenska feminism, eller snarare hela idevärlden, är att kvinnor förmodas oförmögna att vara hämnbenägna, eller ha andra sämre motiv. Ett sorts upplyftande av kvinnan till överstående mannen i ärlighet. I verkligheten har jag inte sett några tecken på att detta skulle vara sant.
Inlägg #49: Postat: 2011-02-11 12:50:00
Pia I

Inte jag heller..
Inlägg #50: Postat: 2011-02-12 21:17:00
Pia I
Har Assange ingen "säj" själv i historien? Han nobbar ju att komma hit?! betyder det ingenting i sammanhanget?Varför nobbar han inför världspressen? Och- varför skulle den där boken ha någon betydelse. det är ju såna böcker som brukar kommaut när folk är döda!
Inlägg #51: Postat: 2011-02-12 21:27:00
ombudet
Här Pia kan du hitta Assange linje i förhandlingen i London Länk: fsilaw.com
Inlägg #52: Postat: 2011-02-12 21:44:00
Jocke S-43
Hur är teorierna om den söndriga kondomen? Att någon har flugit in i den med typ 800km/t? Alternativt att något har flugit i tjejerna? Eller har man hittat spår av nanaotermit i kodisen, från Assange eller? Pepparkaksdeg?
Inlägg #53: Postat: 2011-02-12 22:08:00
Diplomatenologgad
#52 Det ryktas att familjen Dick Cheney haft en av flickorna som au-pair..men jag är tveksam..jag tror mer på pepparkaksdeg teorin.
Inlägg #54: Postat: 2011-02-12 22:41:00
Jocke S-43
53 Har man hittat spår av pepparkaksdeg så kan det ju tyda på, ja ni vet... Men är det ett bevis på insiderjobb? I bakbranchen? Klart är väl ändå att det skett en form av explosion därinne..innan sas tornet föll. Eller? Vem vet?
Inlägg #55: Postat: 2011-02-12 23:01:00
Pia I
tack ombudet!
Inlägg #56: Postat: 2011-02-12 23:11:00
Pia I
Ms Ny och Mr Borgström beskrivs som ultraradikala feminister i denna länk. Ms NY har sagt, att det är först när en presumed våldtäcktsman sitter fängslad, som den kärande kan tänkas "concider" vad som "egentligen" hände.Intressant läsning.
Inlägg #57: Postat: 2011-02-12 23:14:00
Jocke S-43
Nu kom jag på! Wikileaks kan ju ha detta som logga hädanefter: En trasig kondom! Och med en leende Assange som säger: "Jag kan inte hålla tätt!"
Inlägg #58: Postat: 2011-02-12 23:45:00
Jocke S-43
56 Jo, jo... "Ultrafeminismer Feminista ultimata: Särskilt extrema och aggressiva, samt mera agerande MOT män än FÖR kvinnor. Därmed särdeles intressanta för media, varför dessa bidragit till extremfeministisk expansion och dominans i Sverige."
Ur "Våra svenska feminismer", JS 2007, sourze Länk: sourze.se
Inlägg #59: Postat: 2011-02-12 23:49:00
Kalle tuntolej
Ombudet: jag tycker att det är oerhört osmakligt att du outar en person som inte ens är dömd för ett brott. Jag kan anmäla dig för grov våldtäkt trettio gånger och fixa trovärdiga vittnen, men det gör det inte mer sant. Assange är sökt för att hållit sig undan, inte pga brottet. I övrigt skall assange betraktas som oskyldig, precis som alla andra, tills det att lagakraftvunnen dom föreligger.
Inlägg #60: Postat: 2011-02-12 23:54:00
Kalle tuntolej
Ganska motbjudande att se hur folk resonerar på detta forum i allmänhet. Vet ni alls att det är sådana som ni som brukar kallas för mobb? Som en gång i tiden lynchade folk, och som mobbar och pekar finger åt svaga. Som håller på helylkekillar som han som våltog Linnea o Jennifer? Vi har ett rättsväsende och en rättssäkerhet som saknar motstycke. Tänk på de som är svaga!
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...