Assange förövare eller offer?

Den här tråden diskuterar artikeln Assange förövare eller offer?.
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #81: Postat: 2011-02-14 11:45:00
Bizon
#80 - ja folk har så olika kapacitet. Vad är det för program du tänker på som "blir för ytliga eller onaturliga"? Själv har jag större behov av fysisk aktivitet som att knalla omkring i skogen eller nu att åka skidor som en motpol till det många gånger rätt stillsamma i skrivandet eller då jag målar - skulptur däremot är lite mer fysiskt, särskilt då mina större träskulpturer :- att mejsla fram saker ur 250-åriga ekar kräver lite rörelse, då skulle även jag kunna tänka mej att sjunka ner i ett soffhörn mellan varven och lyssna på något vackert :-
Inlägg #82: Postat: 2011-02-14 18:08:00
ombudet
Jämför t.ex hur de allra flesta en gång förnekade att de lyssnade på ABBA som ju inte var riktigt "fint" en gång i världen.
Inlägg #83: Postat: 2011-02-14 18:09:00
ombudet
Vad nu detta har med Assange att göra har jag ingen aning om......:-
Inlägg #84: Postat: 2011-02-14 18:31:00
Pia I
För min del har jag inte mycket mer att säga om Assange just nu. Kanske det var därför jag kom in på Melodifestivalen? Det är ett långsökt villospår och felet är mitt.
Vi får väl se hur det går för Assange. Då kan man kanske återgå till ämnet.
Förresten det där med"kultursnobbar" och Melodifestivalen tar jag tillbaka. Det var dumt sagt. Ha en bra kväll allihopa!
Inlägg #85: Postat: 2011-02-14 20:08:00
Bizon
#82,83,84 Ja ibland söker sej diskussionerna egna spår - Abba - The Supremes - Space girls osv. På den tiden hade jag lite verksamhet i Skärholmen för ungar i de mest sprudlande åldrarna - helt underbart var det - de små live stod och väntade på mej vid tunnelbanespärrarna och eskorterade mej till våra lokaler där vi sedan dansade och lekte till sleepingtime och jag blev avvinkad på väg hem - jag bodde ju som medlemmar i kultureliten bör ute på Lidingö :- Visserligen i en stor villa som någon ur den besuttna borgerligheten hyrde ut till ett litet nätt kollektiv - ja de var tider de :- Men helt långsökt kanske det inte heller är med melodifestival och Abba då det i mångt och mycket handlar om "opinion" och opinion svänger precis som musiken då den är som bäst - en gång stod kampen på skolgårdarna mellan Tommy Steel och Elvis Pressly - senare mellan raggare och Modds - högervåg blir vänstervåg och tillbaka igen kan jag bara konstatera. För eller mot hur Assange blivit behandlad - för eller mot Wikileaks roll i världspolitiken - människan vacklar fram i sitt delade flertal och söker ständig polaritet - katoliker och protestanter, rojalister och republikaner, för eller emot - detta ständiga för eller emot.
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...