Inlägg #21: Postat: 2011-02-10 12:14:00
|
Bizon |
Pia - jag glädjer mej åt att ha funnit en syster om så enbart i den här frågan - möjligen finns det annat vi kan träta om - eller varför inte bara helt fredligt leva vår kärlek :-
|
|
Inlägg #22: Postat: 2011-02-10 12:16:00
|
Bizon |
Pia citat//Det har aldrig nämnts att Assange skulle spridit könssjukdomar.//sc. Nej som jag tolkade det så var det bara ett antagande från Ingers sida.
|
|
Inlägg #23: Postat: 2011-02-10 12:16:00
|
Jan Olsson |
Nu är det Julian igen - kanske kan det vara till Påska? - eller åtminstone en "vicka" - könspiration? - eller?
|
|
Inlägg #24: Postat: 2011-02-10 12:27:00
|
Kall Tuntolej |
I motsats till dig Bizon, som du riktigt påpekar, så har jag det största förtroende för både de människor som styr vårt samhälle – du och jag – som för människor i allmänhet. Det du är inne på är det gamla vanliga konspirationstramset som finns i överflöd både inom den extrema högern som inom den extrema vänstern. Det har inget med verkligheten att göra. Fakta är det jag pekar på: 1. Assange kommer aldrig att bli utelämnad till USA. 2. Han har efterlysts internationellt, som vilken annan person som helst som hållt sig undan förhör. 3. I det att hans döms kommer han inte att ens frihetsberövas. 4. Han solkar ned Wikileaks gärniing. 5. Det är sannolikt att vissa formaliafel av lindrigare art begåtts. Det är hela saken. Resten är trams för tonåringar som sett för mycket spännande Hollywood-filmer.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2011-02-10 12:30:00
|
Pia I |
# 19
Förundersökning tillstyrktes inte då dessa kvinnor gjorde anmälan. Varför då tror ni? Man hade inte mycket att gå på. Assange blev ju inte heller häktad. Det hade man säkert haft tid till om man varit tillräckligt snabb. Man fick intrycket att hetsen kom i efterhand. Varför då? Påtryckning av någon? Eller några?
|
|
Inlägg #26: Postat: 2011-02-10 12:33:00
|
Pia I |
"Hollywoodtramset" har blivit en visa i hela världen! Tänk vad många korkade människor det finns! :-
|
|
Inlägg #27: Postat: 2011-02-10 12:38:00
|
Pia I |
Att ha förtroende för de som styr är inget fel. Det är bara så att tiderna förändrats sen 50-talet. Nu kan man inte längre tro så mycket när man ser utvecklingen i samhället. Vad är det man ska tro på? Möjligtvis de ideella föreningar som fortfarande arbetar i motvind och hjälper alla stackars vinddrivna människor, för vilka det inte finns någon hjälp att få från staten.De är många de. Tillkommer de sjuka som med cancer och andra sjukdomar tvingas ut i arbetslivet. Vi har en grundtrygghet , visst! Men hur länge?
|
|
Inlägg #28: Postat: 2011-02-10 12:56:00
|
Leif E Ström |
15# Pia, 17# Bizon, visst har vi i viss mån blivit serverade snaskeriet utan någon direkt beställning, men det finns alla möjligheter att initialt tacka nej till utbudet. Pia, jag reagerar då en kvinna som du lämnar genmäle för något oskrivet.
På vilket sätt exkluderar jag dina åsikter? Om du läser en gång till så bör du tolka min innebörd "vissa skribenter sitter på läktaren", inget märkvärdigt med det, det gör vi alla i olika situationer. När vi ändå är i gång: du tycker man borde koppla ihop bägge anklagelserna. Ja gör man det då har man definitivt beställt en spekulationsrätt som likt Särimer aldrig tar slut. Likt mordfallen är det bäst att hålla sig till huvudspåret och i det här fallet är den stora frågan om amerikanska justitiedepartementet kan knyta Assange till copycaten Bradley Manning. Har Assange beställt ambassadrapporterna har svenske försvararen Björn Hurtig och överåklagare Sven- Erik Alhem åkt till London helt i onödan.
|
|
Inlägg #29: Postat: 2011-02-10 13:09:00
|
Pia I |
"Merparten av förtrycks-debattörerna lever oftast i singelförhållanden, och har eller har haft en profession där förtrycket uppfattas med visst avstånd".
Jag vet inte vad menas , men jag kanske är trött.
Jaha! Bradley Manning kan var Assange. Där ser man hunden begraven! En av dem kanske?
Sen appropå annat, så är det inte så att jag inte håller med kvinnor om de gnäller. Har man orsak, så är det ok. Jag tycker att samma regler ska gälla alla, så därför undrar jag, hur det kan komma sig, att jag inte fick ett foto publicerat och en flagga i min artikel, som ändå rönt stort intresse, när Gunnar fick båda attributen i sin artikel? En stilla undran bara?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2011-02-10 13:33:00
|
Bizon |
Jan #23 humorn du har är det inget fel på :-
|
|
Inlägg #31: Postat: 2011-02-10 13:52:00
|
Jan Olsson |
Tackar,tackar Bizon,ja,man försöker så gott man kan! - har svårt att förstå intresset för honom -
|
|
Inlägg #32: Postat: 2011-02-10 14:00:00
|
Bizon |
Kall Tuntole #24 Tycker du gör det för lätt för dej - då allt verkar gå rätt till är det inte många som har orsak att undra - men då det förefaller ligga en hund begraven så kan det inte undvikas att en lukt av röta sipprar fram. Kommer du ihåg en utredare som hette Algenon - ahn utredde Bofors eventuella mutafärer med indien - han var mitt upp i sitt arbete och råkade "ramla" framför ett tunnelbanetåg - sas ha tagit sitt liv - trot den som vill. Bara som exempel alltså - samma sak med en annan så kallad whistleblower som avslöjade att vårt svenska sjökarteverk ritat fel i sjökorten djup och läge på ett grund stämde inte varför ett ryskt fartyg gick på. Den mannen lät det faktum komma fram i media att sjökarteverket kände till fenomenet men inte underrättat sjöfarten så som brukligt är vilket man alltså ville mörka i haveriutredningen men inte kunde då han inte teg om sanningen. Synden lär ska straffa sej själv - sanningen också i hans fall - han var fast anställd med anställningstrygghet som facket på den tiden försvarade - därför placerades killen långt ute på ett skär - en fyrplats i näst intill total isolering - så handskas de myndigheter du säger dej lita på med människor som vägrar schackra med sitt samvete. Nej du - kalla det för vad du vill men lite vaksamhet skadar nog inte - och beträffande tonåringarna så kan du vara glad åt att dom finns som fortfarande inte är så uppbundna i samhällets skuldfällor att dom inte vågar yttra sej om de oegentligheter dom sej av ren rädsla för repressalier av typ plötsligt påkommen arbetslöshet, övertalighet eller för dagen försvagade fackföreningar godtagbara skäl - jag ser att tystnade ökar - censuren breder ut sej - inte bara i samhället i stort utan även på nätet som annars även fortsättningsvis skulle kunna vara en fri och öppen kanal, men som nu alltmer blir strypt och kontrolerad.
|
|
Inlägg #33: Postat: 2011-02-10 14:00:00
|
Pia I |
År inte intresserad av Assange som person, men läste om härvan från början och tycker det gått för långt med vissa saker. Om nu den här saken var så "liten", varför har den blivit så stor?? Det kan man fråga sig. Sverige som annars inte kan hävda sig allmänt, har i detta fallet med en "utlänning" fått väldig fart på skriverierna! Nej, något skumt är det!
|
|
Inlägg #34: Postat: 2011-02-10 14:01:00
|
Bizon |
Jan 31# Nja kanske är det inte just honom personligen som intresset gäller, men mer hur en människa som sticker ut hakan behandlas och vad som kommer att hända.
|
|
Inlägg #35: Postat: 2011-02-10 14:07:00
|
Pia I |
# 32
Intressant inlägg Bizon! kan vara på sourze i dag, eftersom jag är sjuk och hemmaJag är inte så politiskt insatt som många här, men tar ändå upp en del trådar, som jag fastnar för. Sen brukar väl mäns intresse ligga mer åt politik än kvinnors, undantag de kvinnliga politikerna förstås och även en del andra. Jag är ju så okunnig, så jag gillade Mona Sahlins politiska kunnande, även om hon gjorde bort sig ett par gånger. Jag gillade även Göran Persson och bortsåg från att han var tjock och lite ful, vilket retade vissa till vansinne. Men sen, när han byggde sitt shabrak till herrgård, slocknade något hos mig. Ja, hos många faktiskt. Sen gillade jag"hatobjektet Palme". Så nu vet ni det!
|
|
Inlägg #36: Postat: 2011-02-10 14:20:00
|
Pia I |
Tack folket, för stödet!
|
|
Inlägg #37: Postat: 2011-02-10 16:53:00
|
Lordchaos |
Pia, du har stavat fel i din profil, "IT-cafe för högatadiet" :- kan inte låta bli, men jag söker hjälp för detta
|
|
Inlägg #38: Postat: 2011-02-10 17:08:00
|
Jan Olsson |
Varför just idag Lordchaos? - när Pia är hemma & sjuk - sök hjälp omedelbums! - om det finnes att få? - petitetnisse!!! - Mvh.
|
|
Inlägg #39: Postat: 2011-02-10 17:36:00
|
Lordchaos |
#38 Jan, du har också stavat fel i din profil, "Bethovens Femma" ska vara "Beethovens Femma"
|
|
Inlägg #40: Postat: 2011-02-10 19:12:00
|
Jan Olsson |
Petitetnisse skall vara petitessnisse - fast det gick Din näsa förbi! - skulle bara se om Du var vaken! - Ha de!!!
|
|