Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Ibrahim #68 Ja jag har seriöst den uppfattningen att religiös fanatism och enkelspårig religiös retorik är något för människor som av någon anledning kan förmås att utföra vad som helst i sin guds namn. På ett sätt är det rörande och även vackert då detta sker i kärlekens tjänst, men tyvärr är så icke alltid fallet. Du anser att det är en form av paranoid livssyn då man talar om något som inte existerar och menar religiöst grundad ambition på statsbildning - samtidigt är du islamist och kritiserar sionisterna så det osar katt. Nej du Ibrahim du sänker dej till en väldigt tom retorik som alltmer kommit att framstå som ett uttryck av en motvalls kärring. Kan även upplysa dej om att du förutom inte har så stor vetskap om det du vill få att låta initierat inte heller har den blekaste aning om vad jag i övrigt är orolig för - och beträffande de mordiska ideologierna som bränner ner vår värld så handlar det inte om "några hundra år" snarare då i flera tusen år och tyvärr ser jag inte några säkra tecken på att det kommer att upphöra - och än mer tyvärr särskilt inte om islam, judendom och kristendom fortsätter att förvrida huvudet på folk - orsaken är att dessa religioner har samma gudsföreställning, alltså en minst sagt mordisk hämnande och nitälskande gud som straffar de sina i upp till sjunde led. Att skriva under på dessa trosformer kan bara tyda på en mycket primitivistisk gudssyn där offer och blidkande av den annars så grymma gudomen möjligen skulle kunna resultera i en plats i dennes utlovade paradis,,, och hur klokt är det? För övrigt beträffande islam och kvinnoförtryck - det iranstödda hamas jobbar hårt för att begränsa kvinnors rörelsefrihet, hörde på radion i dag att det även finns strömningar där som vill förbjuda kvinnor att vistas utomhus om dom inte ska till läkaren vid sjukdom eller ska till sin egen begravning. Dessutom anbefalls shador på fickor från 12 års ålder.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?