Valt inlägg:
Ibrahim #691. Nej jag känner mej inte tacksam att människor offrar sina liv i diverse stridigheter och det oavsett det handlar om sionism eller någon annan galenskap. Vi måste finna ut andra sätt att bekämpa tokerierna på - det är bara krigsindustrin som tjänar på dessa förbannade krig. Huruvida demokratin avvecklas eller genomgår en utveckling återstår att se, men den allmänna fördumning som kan iakttas så gott som över hela klotet gör demokratin i dag till ett pajaseri av kolossala dimensioner - eller med andra ord till ett smutsigt skämt. Nu tror jag att det ändå finns hopp - efter det senaste valet har politik och vad den ska vara bra för hamnat lite högre på dagordningen än vanligt. Och det som framför allt engagerat folk är att de demokratiska idealen visat sej mest vara ytterst ihåliga begrepp vilket gjort att folk känner sej förda bakom ljuset. Tidigare har man talat om politikerförakt - nu talar man om politisk ohederlighet - jag tippar att det kommer en förhoppningsvis behövligt god förändring ur detta. Du slipper påminna mig om vad som har hänt om du inte känner dej särskilt manad - men nämn bara vilka muslimska länder som är nerbrända? Du säger att - när flyktingar hamnar i västvärlden ifrågasätts deras religion? Ja det kan nog vara så, men inte utan orsak - du ska veta att det är inte bara invandrarreligioner som ifrågasätts - även de inhemska religionerna - vissa invandrare har dessutom samma religion som naturaliserats i väst ---- och som jag påpekat många gånger - det vanligast förekommande religionerna som vi har anledning att ifrågasätta kommer från mellanöstern. Jag är glad för din skull att att du fått dina möjligheter och hoppas att du är förståndig nog att använda dessa på ett bra sätt - och du ska inte tro att att det handlar om att bespotta din integritet bara för att en och annan har kurage nog att kritisera den religion du ansluter dej till. Jag tror inte det i första hand är personligt - det handlar i de allra flesta fall om de synliga yttringar en religion i praktiken har. Jo, så detta med begränsning av invandringen; ja kanske det är nödvändigt, men först och främst den typ av invandring där faktiska skyddsskäl inte förekommer. Viss typ av anhöriginvandring tycker jag även ska få ta plats som till exempel barn till föräldrar som redan bor här. Att vuxna barn även ska få ta hit sina föräldrar och ta hand om dem anser jag inte några andra än barnen och deras föräldrar har med att göra så länge det inte belastar andra. Arbetar barnen och deltar i samhället borde även deras gamla föräldrar kunna få den vård dom behöver - däremot kan man ifrågasätta pensioner o.d. Klart är att allt måste avstämmas mot det ekonomi samhället förfogar över. Huruvida det är som du säger "att de etablerade partierna öppnade dörren för sverigedemokraterna" betvivlar jag starkt om du menar att det var ett medvetet och planerat drag från de etablerades sida. Snarare var det på grund av deras klumpiga okunskap och aningslösa dumhet som sverigedemokraterna kom som en logisk följd av bristerna hos det politiska etablissemangets ansvarsbrister. Förklara gärna hur du menar att "i princip alla partier domineras av sionismen".
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?