Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Jakob - det är nog värre än så :- är det något som jag tycker förvrider huvudet på folket värre än opium så är det diverse i princip alla religiösa och i förekommande ideologiska idéer som saknar all rim och reson där det sionistiska religionerna utgör en särställning. Detta primärjudiska religionsyttringar har förgiftat livet för miljontals människor och gör alltjämt. Kan tänkamej att det även gäller andra religioner, men tar vi budismen så förefaller den inte långt när så traumatisernade som jud/krist/islamvarianterna. Men oavsett det anser jag att även en troende människa ska bemötas med den respekt den förtjänar. Sedan har vi detta med statsbärande religioner och ideologier som jag anser är en styggelse då det demokratiska perspektivet förskjuts och får en underordnad roll i livet då mänskligt engagemang och delaktighet byts ut mot värsta sortens rapa upp bestämda ord och meningar diktat vars hjärntvättande funktion visserligen borgar för en accepterad plats i sociologin, men som inte ger något incitament till analys eller personligt ställningstagande. I islams fall förefaller detta att vara en kollektiv utantilläxa, för den judiska traditionen innebär det mer av en patriarkal tordönsröst som underställer sej politiken och vad som krävs för sammanhållningen - för kristendomen gäller nu mera tre falanger en harmlöst överslätande och betydelselös - en vars roll i världen för länge sedan borde ha spelat ut sin roll samt den amerikanskt fundamentalistiska som inte skyr några medel för att prägla sin tro på sin samtid. Ja,,, javisst jag försöker stå fri från allt dedär, men det går inte - vår tid är dessa förvirrade ideologiska, exploaterande, religiösa falangers slagfält...

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?