Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Adamo och Jakob - jag inser faran med islam och islamism. men just därför är det viktigt med en dialog - det är inte den sakliga debatten jag har något emot men invektiven. Att jag skulle vara en av islamismens lakejer fick mej att le - Ibrahim ansåg för en tid sedan att jag förmodligen var en sionistisk dito innan han kom fram till att jag förmodligen bara var diplomatisk. Själv anser jag att det är bra om det verkligen blir diskussion - och kanske var jag lite för snabb att tröttas av dessa evinnerliga korancitat - jehovasvittnen kör samma taktik fast omvänt och direkt ur bibeln som om den inte precis som koranen paserat bästföredatumet med åtskilliga hundra år. Att kristendomen utgör ett verkligt hot för världsfreden liksom judendomen länkat till usas supportande av den judiska staten borde alla vara överens om - där ligger även en stor del av orsaken till islamismens framgång. Det förefaller som om makthavarna i alla länder konsekvent och i alla tider bortser från individens rättsmedvetande - det sitter visserligen långt inne, men det kommer fram en vacker dag och vad är mer rätt än att förgöra sina fiender? Samma retorik som diskussionen här tycks gå ut på bara lite mer i symboliska termer. Annars kan du ju föreställa dej vinsten i att sätta ihop billiga kemikalier till ett effektivt sprängmedel och offra en löpare som bär in skiten och tar med sej trettio andra eller fler - det är väl ett rätt billigt sätt att föra krig på - ingen utbildning, inga uniformer - bara några villiga fattiga stackare som i alla fall inte har något annat att leva för då deras liv ockuperas av västmakternas olika skepnader - skulle jag föra ett så pass medellöst gerillakrig så skulle jag vara glad över en så generös offervilja - och även i västmakternas krig offras det människor - ganska många soldater, men mest civila - så vad är rätt och vad är fel?

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?