Få stopp på förtrycket – ge alla kvinnor från Iran asyl

Showing page 7 of 45: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Inlägg #121: Postat: 2010-08-10 12:49:00
ombudet
Egentligen så skulle jag inte få avslöja detta men Hem kom nyss. Det är precis på de grunder du anger fast det är frugan som låtit allt gå åt h-e, so to speak, tror hem blev riktigt sur då han såg skicket på sina väskor också. Hem hade sagt att pyramiderna skulle stå på Grönland för att hålla bättre men frugan bommade visst det också......
Inlägg #122: Postat: 2010-08-12 17:31:00
Ibrahim
Motfråga till er: Vad anser ni om att den svenska staten kidnappar barn från muslimska familjer?
Inlägg #123: Postat: 2010-08-12 17:42:00
Janne B
Förtst gäller det då att noga definiera vad kidnappning enligt svensk lag är för något. Kika i Wikipedia.
Inlägg #124: Postat: 2010-08-12 18:09:00
Bizon
#122 Kan du specificera dej lite - har du något konkret fall att referera till?
Inlägg #125: Postat: 2010-08-12 18:23:00
Nettan999
#122. Ibrahim. Svenska staten "kidnappar" även svenska barn genom att tvångsomhänderta dem. De skulle kunna ge mamman föräldrarna vård istället för att splittra familjen. Tyvärr vet jag inte så mycket om muslimska familjer men jag tror inte det skiljer mycket i statens agerande om en muslimsk familj fått svenskt medborgarskap, då tar sig den svenska Staten rätten till att "kidnappa" barnen enligt gällande svensk lag. Sverige har fördelar men också nackdelar, att barn blir tvångsomhändertagna är ganska vanligt.
Inlägg #126: Postat: 2010-08-12 19:17:00
Ibrahim
Jag känner folk som är aktiva motståndare mot kidnappningarna. De berättar ofta väldigt hemska historier om att barn tas från sina föräldrar p.g.a. simpla rykten. En lärare kan förstöra hela familjer utan att ens behöva ha bevis emot föräldrarna i fråga. Detta är inte i Nordkorea eller Iran, utan här hemma i Sverige.

Det som intresserar mig är hur folk här hemma kan samla sig i stora grupper för att kritisera andra länder utan att ha någon förmåga att samla kritik mot själva systemet här i Sverige. Jag tror att detta beror på brister i yttrandefriheten. Det är bara utvalda personer som får komma till tals. De som inte får komma till tals kritiseras och smutskastas från ett säkert avstånd. Jag har sett etablerade medier kritisera bl.a. Mohamed Omar utan att ge honom en chans att försvara sig. Det är bara ett sådant system som systematiskt ignorerar orättvisor här hemma, och det är exakt samma system som spenderar hela sin tid åt att kritisera den Islamiska republiken. Jag vill att ni läser min artikel från 12:e juni i år. Länk: politikochmellanostern.blogspot.com

När ni har läst den har ni förhoppningsvis förstått att mediernas kamp för "demokrati i Iran" bara är rent skitsnack. Iran utsätts för massiv kritik just för att den är emot staten Israel. Det är allt det handlar om. Hela världspolitiken rör statsprojektet Israel, och bevarandet av det.
Inlägg #127: Postat: 2010-08-12 19:42:00
Nettan999
#126. Ibrahim. Det där har inte med att göra att det ärmuslimer utan svenska lagen är så. Det räcker att någon anmäler en familj helt anonymt så kan de sociala myndighetrna agera genom att omhänderta barnen. Oavsett du är svensk eller inte så får Du inte reda på vem den anonyma anmälaren är.
Inlägg #128: Postat: 2010-08-12 21:05:00
Bizon
Men hallå där Nettan och Ibrahim, så enkelt går det vanligen inte till men det förekommer både övertramp och en alltför långt gången låtgåpraktik. Självklart ska därför avsedda myndigheter lägga sej i om barn far illa. Och att man kan göra anonyma anmälningar kallas för anmälarskydd - de familjer som verkligen behöver anmälas för till exempel vanvård av barn kan ibland även vara tämligen våldsamma och utagerande vilket mycket troligt kan drabba den som bryr sej om barnen. Samma sak vad gäller övrig misshandel som an kan anmäla anonymt varvid socialtjänsten är skyldig att utreda eventuella missförhållanden. De olika "LEX"-lagarna är tillkomna av samma orsak - anmälarskydd för att ge större möjlighet att komma till rätta med sådant som inte är bra.
Inlägg #129: Postat: 2010-08-12 21:16:00
Bizon
#126 Du fortfar att rida på din lilla käpphäst - allas stöd till staten israel och allas intolerans gentemot den muslimska republiken. Hur är det med Mohamed Omar ger han alla han kritiserar en chans att försvara sej direkt i anslutning till sina uttalanden?
Inlägg #130: Postat: 2010-08-12 21:47:00
Ibrahim
Det handlar inte om "anmälaren", utan om de familjer som förstörs. Och i många fall är det muslimer som drabbas p.g.a. fördomar. Jag är inte förvånad över den mentaliteten som går ut på att "rädda" människor från andra människor, även om det är mot deras vilja. Det här är liberalismen i ett nötskal. Hur mycket rätt har en stat att ta barn från sina föräldrar? Vad innebär "att fara illa"? Räcker det med att barnen förbjuds dricka sprit? Det verkar faktiskt vara så. Jag minns mycket väl hur mycket man fick höra att det var okej att göra lite fel när jag gick i grundskolan. Inte mot statens regler, men mot religionens regler... Det är så kriget mot Islam utspelar sig. Västvärlden startar krig i den muslimska världen. Terror, elände, ockupation och etnisk rensning tvingar folk fly sina hem. Och var ska de fly, om inte till Europa? Väl här i Europa indoktrineras varje generation med allt mer omfattande anti-religiös svammel. Icke-muslimer indoktrineras samtidigt i syfte att tro att dessa muslimer tillverkar bomber hemma och tänker "islamisera" Europa. Vilket är skitsnack, om vi nu ignorerar wahhabiterna... som är sionisternas bästa arabvänner. Det är det som är problemet. Muslimer utsätts för våld som får andra världskrigets krigsbrott att blekna i jämförelse. Varje dag massakreras hundratals muslimer världen över, och i slutändan får de själva skulden. Sen är massmedierna och politikerna här i västvärlden så långt uppkörda i maktelitens bakdel att de inte vågar uppmärksamma de verkliga terroristerna, de som våldtagit den moderna världen på alla möjliga sätt. Vet ni att kriget i Afghanistan kan vara över ikväll? Tydligen inte, annars hade kriget varit över för länge sedan. Men om ni tar en titt på Saudi Arabiens roll i det hela kanske ni förstår att det är saudierna som finansierar talibanernas välde. Men västvärldens elit vill inte att folk inser det. För de vill stanna kvar i Afghanistan för att slakta ännu fler muslimer. För några veckor sen försökte massmedierna påstå att allt handlade om naturtillgångar. De avslöjade att man hade hittat naturtillgångar värda tusentals miljarder kronor. Vad de misslyckade att avslöja är att det hela krigsmaskineriet sedan vintern 2001 kostat betydligt mer än så. Så, det är något annat eliten söker, och vad annat än att förgöra muslimska familjer finns det att göra i Afghanistan?
Vet ni varför de är rädda för muslimer? För att muslimer ger aldrig upp. Deras tro är starkare än allt annat på denna planet. Och den Islamiska republiken i Iran representerar Islams styrka och frihet, frihet från detta elände den moderna världen inneburit. Ta en titt på palestinierna, som efter mer än 6 årtionden fortfarande kämpar för sina rättigheter. Varför tror ni den svenska staten vill ge alla palestinier asyl? För att ge de lugn och ro? Tänk igen. Sverige kan hjälpa det palestinska folket genom att sluta samarbeta med statsprojektet Israel och genom att ge de vapen att försvara sig med. Det gör Iran, och deras hjälp har varit mycket mer användbar.
Inlägg #131: Postat: 2010-08-12 22:07:00
Kent
Jag hörde på radion i morse att Schwarzenegger vill införa stening i Kalifornien. Han tror inte att en vanlig hederlig giftinjektion är avskräckande nog.
Inlägg #132: Postat: 2010-08-12 22:38:00
Janne B
JAG tror att han menade att han skulle stenbelägga gatorna med stenar av granit från Bohuslän....som inte är ett län.
Inlägg #133: Postat: 2010-08-12 23:10:00
Kent
Ja, man tar ju hellre en giftinjektion än arbetar med sådan sten.
Inlägg #134: Postat: 2010-08-13 03:58:00
Bizon
Ibrahim #130 Jo det handlar om anmälarskydd för att innan det är för sent kunna hjälpa barn som far illa och det är inte en mentalitet det är en erfarenhetsgrundad åtgärd som fått lagligt skydd för barnens bästa. Det handlar om att människor måste bry sej om varandra och det oavsett vilken religion dom underkastat sej. Du anser att den stat som kallas den islamska republiken har rätt att stena en människa mot hennes vilja, men orerar om en demokratisk stats uppgift att säkerställa möjligheten att de människor som den demokratiska staten består av bryr sej om varandra - har du tänkt på att det är en viss skillnad i grundfilosofi? Citat//Hur mycket rätt har en stat att ta barn från sina föräldrar?//sc. Barn är ingen egendom - livegenskap är avskaffad i sverige - staten har all rätt att stödja så långt möjligt varje barns rätt till en trygg uppväxt. "Att fara illa" innebär att en människa på något sätt misshandlas? Du har inte fattat att kriget mot islam i sej inte är särdeles väsentligt - västvärlden startar krig i alla världar, vilket enbart har med världsherravälde, makt och kontroll att göra. En sketen religion i Afrikas djungel, i Indien eller Kina saknar betydelse i sej, du ska inte tro att all terror, ockupation och etniska rensningar så specifikt är riktat mot islam - det är strategisk kontroll och andra tillgångar som är av intresse. Skulle det vara muslimerna i sej skulle "västvärlden" knappast låta muslimerna fly till väst - en mer logisk lösning i det fallet skulle väl vara israelmodellen, att skapa ett gigantiskt muslimskt getto i någon öken någonstans och låta dom självdö. I stället har människor med alla religioner tillåtits "fly" till väst, både från sina egna krig och från de av väst initierade. Du ska ju inte tro att muslimer, buddister, eller andra religiösa skulle vara av någon mer änglalik sort än kristna eller ateister. - Det anti-religiösa svammlet du tyckt dej lagt märke till har förmodligen med sekulariseringen att göra - det bedrivs inte någon organiserad kampanj vad jag vet mot vare sej kristna eller muslimer, bara mot de avarter som strider mot människors rättigheter av typ "livegenskap" och "pedofili". Att folk lätt glömmer att även protestanter och katoliker för inte så länge sedan tillverkade bomber hemma i källaren och sprängde varandra sönder och samman är beklagligt - men inte ens det hade religiösa orsaker utan maktpolitiska. Att europa "islamiseras" är enbart ett uttryck för den religionsfrihet som råder här - att människor känner sej oroliga för den pågående islamiseringen och kan ge uttryck för det beror på den yttrandefrihet som även den är en långt gången genomförd mänsklig rättighet i Europa. Att talibanerna finansierades av usa då de tidigare gjorde livet surt för ryssarna i Afghanistan är känt, men riktigt hur det hänger samman med saudiernas finansiering av talibanernas välde i dag vet jag faktisk inte - jag har för mej att du tidigare påpekat att saudierna och amerikanerna var bästa vänner och gör gemensam sak i sionistfrågan. Skulle dom vara motståndare i kapen mot al-Qaida och "tallisarna" - det betvivlar jag starkt - på vad sätt skulle talibanernas seger gynna saudierna?
Inlägg #135: Postat: 2010-08-13 07:51:00
Inger Olsson
#122 Jag undrar om du i dina inlägg #122 samt #130 även vill påvisa att när nu svenska staten stiftar lag om att ge rätt till att prata med barnen - upp till 20 år - när föräldrarna inte är närvarande, svarar invandrargrupper med tystnad? Likaså är t ex bränder i Rosengård ett svar på - vrede! - gentemot "Svenska Staten"? Är det då sociala myndigheter man är arg på? Alltså inte på polis, vilket det oftast framställs som i media?/// Över till en annan fråga: Ayatollan Khomeini kom till makten genom kvinnor, vilka var trötta på just värstvärldens moraliska förfall. Kvinnorna högutbildades paradoxalt, då religionen förbjöd offentliga könsöverträdelser. Således uppstod en hel marknad för kvinnliga läkare. Och det ska man nog komma ihåg i debatten. /// Mitt intryck av dina komm. här är att du, Ibrahim, anser att det är näst intill perfekt i Iran idag, så vad anser du skulle vara anledningen till att så många människor flyr från Iran? Enligt dig kan det alltså i n t e bero på religöst förtryck. Håller frågan om Israel medvetet borta! /// En tredje fråga: Sprids inte ryktet om Sverige som en totalitär stat inom "privatas sfär" ut i världen och därför avhåller människor från att söka sig just hit? Vad tror du om det?
Inlägg #136: Postat: 2010-08-13 10:28:00
Bizon
Inger #135 Räcker det inte med att ungarna uppnått arton års myndighetsgräns för att målsman inte ska behöva tillfrågas? Apropå rykten och vad som lockar vissa etniska grupper till just sverige är nog mer att vi har ord om oss att vara släpphänta, ryggradslösa, generösa intill dumhet samt förhållandevis rika. Dessutom försöker vi framstå som bättre än alla andra i diverse frågor, bla. i just flyktingfrågor vad mängden beträffar - kvalitén ska vi inte blanda in i sammanhanget. Inom vissa etniska grupper har en strategi utvecklats för att dels skaffa sej uppehållstillstånd av något som vanligen kallas "skyddsskäl" och dels bli försörjd - samtidigt kan samma människor obehindrat göra årliga resor till hemlandet, gifta bort sina ungar med släkt kusiner och dyligt som därigenom även dessa skaffar sej rätt till anhöriginvandring. Dessa etniska grupper har små ambitioner att komma in i samhället och att skaffa sej någon annan försörjning än socialtjänstens försörjningsstöd. Vilken typ av annan verksamhet som bedrivs vet jag inte, men i många fall fattas inte andra pengar. Det är även oerhört vanligt att man inom dessa grupper i likhet med Ibrahim bara har negativa saker att säga om det folks levnadssätt dessa blivit mottagen av - allt är i princip fel här - demokratin, yttrandefriheten, lagstiftningen, den grundläggande empatin, skolan, och den dekadenta "kulturens" inverkan på deras barn som under hemlandets förtryckskultur minsann hade fått lärt sej att veta hut, men som här i landet vill lämna de våldsbenägna familjetraditionerna från den gamla kulturen ibland kallad hederskultur för ett liv med eget ansvar och framför allt eget veto i fråga om partnerval. Den kverulans som emellanåt kommer i dagen i vissa invandrargrupper och även ofta genom avvikande religiösa talesmän har troligen mest med att göra med de krav det svenska samhället trots allt ställt som inte motsvarar de förväntningar dessa människor haft då dom sökte sej hit eller att den extremideologiska grund av typ islamism inte är förenligt med de värden som anses eftersträvansvärda i det svenska samhället. Därmed inte sagt att detta gäller alla utlandsfödda som kommit hit - det finns åtskilliga dvs. merparten som förstår att göra något bra av den respit från förtryck och elände som dom fått här - och självklart säger det inte heller att det svenska samhället är fulländat på något sätt - det det säger är att många problem återstår att lösas och att det är nödvändigt att det görs på ett värdigt sätt och att särskilt religiös och politisk fanatism hålls så kort som möjligt. I den värld vi lever behöver särskilt ungar av alla kulörer allt stöd - därför måste vi bry oss. Naturligtvis inte med några övergrepp om det kan undvikas. Den kidnappning som Ibrahim fört på tal är säkerligen inte den första lösningen - snarare den enda lösning som återstår då alla andra åtgärder misslyckats. Ge gärna lite exempel på vad dina vänner berättat som ger en fullständigare bild av det dom tyckt sej blivit utsatta för.
Inlägg #137: Postat: 2010-08-13 11:16:00
Lasse i Gatan
#136/ Mycket bra skrivet Bizon, du har helt klart för dig vad som pågår när det gäller den misslyckade invandringen.
Inlägg #138: Postat: 2010-08-13 16:02:00
Ibrahim
Bizon #134. Du förstår fortfarande inte min kritik. Det handlar inte om att skydda några barn. I alla fall inte för eliten. Sverige har blivit nästintill en stalinistisk regim som bestämmer vilka regler ska gälla i hemmen, samtidigt när denna elit självt utropar sig till världens härskare - och fördömer andra länders rätt till självbestämmande. Alla stater ska ha rätten att bestraffa kriminella, men inga stater ska ha någon rätt att bestraffa föräldrar p.g.a. rykten och/eller fördomar. När Iran avrättade huliganerna från fjolårets våldsamheter kritiserade västvärlden beslutet. Varför det? De huliganerna angrep oskyldiga människor på gatorna. De försökte också genomföra en statskupp, vilket är väldigt allvarligt. Tänk om någon försökte göra detsamma här i Sverige?.. Varför tror du att "dö-i ett-öken-modellen" är bättre att använda i kriget mot Islam? Nej, så enkelt är det inte. Särskilt när man påstår sig stå för demokrati och frihet. I stället pågår kriget mot Islam i det fördolda. De flesta människor ser inte det, därav den lyckade operationen. När 1,5 miljoner palestinier lider i Gaza-remsan, håller Israelprojektet på att kollapsa. Hur tror du världen skulle se ut, om 1,5 miljarder muslimer led på samma sätt? Det skulle innebära slutet för dagens maktelit. Men makteliten använder istället "Fitna" i kriget mot Islam, splittring. Det är deras bästa metod. I Irak är det mellan shiia och sunnimuslimer. I Palestina mellan Hamas och Fatah. I Libanon först mellan kristna och muslimer, senare mellan shiia och sunnimuslimer. I Iran mellan regimen och pro-sionister. Man rekryterar "moderata muslimer" i västvärlden i syfte att skapa muslimskt stöd till statsprojektet Israel, och för att skapa grogrund för konflikt i den muslimska världen. Det sista världen vill se är fler koncentrationsläger... Den dominerande ideologien i Saudi Arabien är wahhabismen, en 200-årig sekt som är allierade med sionisterna och frimurarna i väst. Talibanerna är också wahhabiter. Där finner du relationerna mellan de. Saudierna har startat ett krig mot Iran och alla antisionister i Libanon, Syrien, Irak och Palestina m.fl. Jag känner att jag har förklarat det mycket väl i min artikel från 12:e juni, vilket jag länkade till igår. Svenska, och övriga europeiska massmedier har allierat sig med Saudi Arabien, vilket deras samarbete med den saudiska TV-kanalen al-Arabiyya tydligt visar. Al-Arabiyya deltar i samma smutskastningskampanj mot Iran och söker en konflikt mellan araber och perser, när de flesta araber egentligen är på Irans sida. De flesta arabstater är korrupta p.g.a. saudiernas politiska inflytande, vilket förklarar avsaknaden av sharia lagarna och Islam i dessa länder. Men i Iran spirar Islam, vilket den större delen av världen verkar vara rädd för. Därför intensifieras samarbetet med Saudi Arabien än mer. Vad vi i Sverige bör göra är att sluta samarbeta med dessa korrupta ledare och samarbeta med Iran istället. Den Islamiska republiken är inte en perfekt stat, men den är närmast av alla idag. I dagens värld finns det bara två nationaliteter kvar, palestinier och israeler. Man bör välja vilken man vill tillhöra med stor omsorg.
Inlägg #139: Postat: 2010-08-13 16:07:00
Ibrahim
Inger #135. Under de senaste 10-15 åren har hundratals libaneser flytt över gränsen till Israel. Vet du varför de gjorde det? För att de spionerade och jobbade för Israel och för att de blev avslöjade av myndigheterna i Beirut. Jag tror att det är samma för de iranier som flyr sitt land. Dock verkar det vara så att du ignorerar de som åker utomlands i syfte för jobb och utbildning, vilket inte är att "fly sitt land" utan något helt annat. Jag vet inget om vad som pågår i Rosengård, lika lite om varför folk drabbar samman vid fotbollsmatcher...
Inlägg #140: Postat: 2010-08-13 23:23:00
Bizon
Ibrahim #138 Du säger att den sslamiska republiken inte är perfekt, vilket knappast överraskar - men huruvida den ligger först eller sist torde vara mer en ideologisk fråga än en sanning. Du påstår även att det bara finns två nationaliteter i dagens värld - palestinier och israeler. Kanske du kan förklara dej lite närmare - vad jag vet så kryllar människans värld av polariteter, ett koka ner alla mänskliga motsättningar till just den konflikten förefaller lite väl navelskådande. Har du funderat på varför du skjutit in dej på sionism kontra islam?
Showing page 7 of 45: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Laddar...