Valt inlägg:
Jag känner folk som är aktiva motståndare mot kidnappningarna. De berättar ofta väldigt hemska historier om att barn tas från sina föräldrar p.g.a. simpla rykten. En lärare kan förstöra hela familjer utan att ens behöva ha bevis emot föräldrarna i fråga. Detta är inte i Nordkorea eller Iran, utan här hemma i Sverige.
Det som intresserar mig är hur folk här hemma kan samla sig i stora grupper för att kritisera andra länder utan att ha någon förmåga att samla kritik mot själva systemet här i Sverige. Jag tror att detta beror på brister i yttrandefriheten. Det är bara utvalda personer som får komma till tals. De som inte får komma till tals kritiseras och smutskastas från ett säkert avstånd. Jag har sett etablerade medier kritisera bl.a. Mohamed Omar utan att ge honom en chans att försvara sig. Det är bara ett sådant system som systematiskt ignorerar orättvisor här hemma, och det är exakt samma system som spenderar hela sin tid åt att kritisera den Islamiska republiken. Jag vill att ni läser min artikel från 12:e juni i år. http://politikochmellanostern.blogspot.com/2010/06/ett-ar-efter-valet-i-iran-en-analys-av.html
När ni har läst den har ni förhoppningsvis förstått att mediernas kamp för "demokrati i Iran" bara är rent skitsnack. Iran utsätts för massiv kritik just för att den är emot staten Israel. Det är allt det handlar om. Hela världspolitiken rör statsprojektet Israel, och bevarandet av det.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?