Osaklighet och hat dominerar kommentarsforumen

Showing page 10 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Inlägg #181: Postat: 2010-07-26 01:25:00
Nettan999
#178. Lars N. Tack för Din omtanke. ej ironisk Nej då, Jag tar inte honom på allvar liksom flera andra. Det visar ju bara hans intelligensnivå om han ens tror att någon skulle ta honom på allvar. Sitter och har lite hobbysysselsättning genom att gissa vad personer som Klux kan vara födda i för tecken. Troligtvis Fiskarna med dåliga influenser.
Inlägg #182: Postat: 2010-07-26 02:50:00
ombudet
# 185 Tack för det vänliga erbjudandet men såväl min artighet som det faktum att jag är kräsen förhindrar mig att acceptera ditt erbjudande.
Tack ändå som sagt, det var snällt av dig!
Inlägg #183: Postat: 2010-07-26 02:52:00
ombudet
# 186 Nettan, jag antar att man med dåliga influenser, då det gäller en fisk, kan tänka sig en uppväxt från litet yngel i förorenat vatten?
Inlägg #184: Postat: 2010-07-26 03:51:00
Nettan999
#189. Ombudet: Först bör man kanske veta att samtliga tecken har bl.a. Accendent, Månen, Solen o.s.v, hur dessa står i relation då man föds. Man kan ha Skorpionen i Accendenten, Skytten i Månen, Jungfrun i Solen etc, etc. Det är hur varje person har förolika egenskaper vilket man inte kan utläsa bara för att någon är t.ex. född i fiskarna. Fiskarna skulle normalt inte sänka sig till den låga nivå som bl.a. Klux har. Men en Fisk med samtliga egenskaper influenser med sämsta möjliga utgångsläge blir tyvärr som Klux och flera andra.Och visst har det en hel del med uppväxt hur en människa är. Egentligen tycker jag bara synd om honom som är som han är för jag är ganska övertygad om att han är likadan ute bland folk och då kan man kanske förstå att detta forum är enda möjligheten för honom att få utlopp för sina frustrationer.
Inlägg #185: Postat: 2010-07-26 04:22:00
ombudet
# 190 Nettan, Det har du rätt i. Kan man ställa upp så ska man göra det och om dom här stackarna inte har någon annanstans att bearbeta sina problem så må dom väl göra det här då. Har börjat lära mig att bara hoppa över det mesta av vad som skrivs. Det jag har sett är väldigt ångestfyllt, andas någon form av bitterhet och en alldeles tydlig avsaknad av kärlek. Nähej, nu är det sovdags så man hinner i säng innan det är dags att kliva upp. :- Sov så gott!
Inlägg #186: Postat: 2010-07-26 08:14:00
ombudet
Jag fick just en riktigt bra möjlighet att faktiskt få ut något vettigt och konstruktivt av Klux och hans kamraters ansträngningar att bli betraktade som odrägliga femåringar.//Jag ska skriva en bok i vilken jag ska samla ihop kommentarer av ovanstående sort och sedan ge ut under ett lämpligt namn som jag har ett par ideer till själv men som jag nu tänkte ge Sourze läsare möjlighet att komma med förslag på.// Alltså, vilket namn föreslås på en citatsamling som innehåller argument och kommentarer från den samlade intellektuella elit som bl.a upprepat kommentaren öööööööööh inte mindre än sex gånger i rad? Jag ska t.o.m hitta på ett pris för bästa förslag som jag återkommer med lite senare.// Så kom gärna med förslag även om jag antar att inte särskilt många orkar följa den här debatten längre. Finns anledning att kanske återkomma i ett nytt inlägg med tanken och pristävlingen. Vi får se helt enkelt.
Inlägg #187: Postat: 2010-07-26 18:22:00
ombudet
*asg* Klux, har du varit uppe och städat? *S* Vad rent och fint det blev! Tack, tack! *S*
Inlägg #188: Postat: 2010-07-26 18:23:00
Nettan999
#185186. Ombudet: För mig är det väldigt viktigt att acceptera andra hur de än är av den enkla anledningen att jag tror att ingen egentligen är illvillig. En person eller flera som det verkar vara här på Sourze som faktiskt inte förstår hur han uppfattas kan inte rå för det. Det är ett handikapp helt enkelt. Det skulle vara som att säga åt en rullstolsbunden att han inte ska hålla på och larva sig. Han kan inte, hur han än försöker, gå utan sitt hjälpmedel. Eller ska vi slå ett barn som inte förstår? Kan man inte tillgodogöra sig något så kan man helt enkelt inte. Må så vara att de är bittra, det kan jag inte uttala mig om. Jag tror helt enkelt att de menar väl men inte kan uttrycka sig på annorlunda sätt. Och ja, där måste jag ju ge Dig rätt i Din kommentar i #168 att det nog har med deras uppväxt att göra. Inget man borde kommentera eftersom de inte kan hjälpa vad deras föräldrar gjorde.
Bra förslag att göra en liten bok med ”roliga” kommentarer. Finns säkert massor. Ett bra namn skulle kunna vara ”GENIER SOM TÄNKER” eller ”KONSTEN ATT UTTALA SIG KORREKT” eller ”SÅ SKA DET INTE HETA” eller ”…... Som jag nästan jämt säger så finns det möjligheter i precis allt bara vi vill se dessa. Här är en supermöjlighet att vända något mindre positivt till enorm kreativitet. Ibland ser vi inte träden för skogen eller något sånt där. Idén är ju helt faktiskt bra och kommer att sälja!
Tokiga kommentarer finns det ju redan så det räcker till fler än en bok.
Inlägg #189: Postat: 2010-07-26 18:33:00
ombudet
#188 Nettan. Filmrättigheterna icke att förglömma! Hollywood eller Bollywood kan kvitta.
Inlägg #190: Postat: 2010-07-26 18:53:00
Nettan999
#189. Ombudet. Det är bara att sätta lite fart, skulle väl inte var några större problem för Dig som har fritid dygnets flesta tmmar. Du har ju massor med tid som Du bara ligger och lagar Dig har jag förstått. *ASG* Inget illa ment
Inlägg #191: Postat: 2010-07-26 18:54:00
Nettan999
#189. Rättelse: Ska vara "latar Dig", inte "lagar Dig".
Inlägg #192: Postat: 2010-07-26 19:02:00
Lasse i Gatan
En bra titel på boken vore väl den här:"UTVISA ALLA POLISER"
Inlägg #193: Postat: 2010-07-26 22:35:00
ombudet
#192, hur menar du då?
Inlägg #194: Postat: 2010-07-26 22:37:00
ombudet
#191, japp, det är som det sägs i den gamla visan; "om man bäddar får man ligga" eller nåt åt det hållet.......
Inlägg #195: Postat: 2010-07-26 22:53:00
JosefBoberg
Hur vore det att återgå till inlägget Länk: sourze.se ?
Inlägg #196: Postat: 2010-07-28 00:54:00
ombudet
Efter att i ett otal kommentarer här på Sourze under de senaste dagarna ha fått min artikel empiriskt bevisad så har jag bestämt mig för att det är alltför långt under min värdighet att i fortsättningen kommentera, eller ens bry mig, när de anonyma fegisarna ägnar sig åt vad det nu är dom gör. Låt gossarna leka sin egen lek och låt folk läsa det dom skriver. Jag tror den absoluta majoriteten, med några undantag, ser vilka indolenta typer detta är och drar sina slutsatser utifrån det. I vilket fall så är det inget jag kan påverka och kan jag inte det så finns heller ingen anledning att ödsla tid på det.
Inlägg #197: Postat: 2010-07-28 01:16:00
Morrhåret
Du kan inte bestämma dig för att inte bry dig, ombudet. Men du kan försöka. Du är dömd att misslyckas, precis som du en gång dömdes till ett välförtjänt fängelsestraff.
Inlägg #198: Postat: 2010-07-28 08:32:00
JosefBoberg
"Efter att i ett otal kommentarer här på Sourze under de senaste dagarna ha fått min artikel empiriskt bevisad så har jag bestämt mig för att det är alltför långt under min värdighet att i fortsättningen kommentera, eller ens bry mig, när de anonyma fegisarna ägnar sig åt vad det nu är dom gör." Klokt resonerat ombudet - därför att dom anonyma känner nog ej alls till att: "Det Wi säger om någon eller några andra - det säger Wi ju ALLTID mer eller mindre om oss själva också - och ej alls så sällan minst lika mycket !" Länk: josefboberg.wordpress.com - så det så.
Inlägg #199: Postat: 2010-07-28 08:49:00
Morrhåret
Jag kan inte annat än hålla med dig där, Josef. Du verkar vara en nästan övernaturligt vis man. Om jag säger att Kojak är en flintskalle så betyder det att jag själv plötsligt inte har något hår på skallen.
Inlägg #200: Postat: 2010-07-29 09:58:00
ombudet
Den här länken går till en omröstning som gäller om de etablerade partierna ska ta debatten med SD. Svarsalternativ ja, nej och osäker. Länk: fnul.se
Showing page 10 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Laddar...