| Inlägg #41: Postat: 2010-06-06 23:51:00 | |
|
Sunny |
Dag:Din liknelse med björken var vacker! Den farligaste av de 7 dössynderna är nog girighet för den drabbade får aldrig nog!
Sanning är ett bedrägligt begrepp eftersom alla människor nödvändigtvis har sin egen.Har du inte gjort det så läs det 3 barnen Myrdals biografier.De hade samma föräldrar o samma omgivning men Jans "Barndom",Sisselas "Ett kvinnoliv" o Kajs "De tre löven" beskriver 3 helt olika familjer o föräldrar.Det är deras sanning.Jag läste en filosof en gång som hävdade att alla vi människor hade 2 motiv för våra handlingar.Det ädla o så det verkliga. När det gäller brott i krig eller folkmord är det segraren som skriver historian.Förintelsen var fruktansvärd:jag hade länge en god vän som över levde Auchwitz tills cansern tog honom i stället.Men bombningen av civila i Dresten var folkmord:kriget var i praktiken slut.Hirochimabomben likaså. Ryssland förlorade flest människor i "det stora fosterländka kriget" som de kallar 2:a värlskriget |
| Inlägg #42: Postat: 2010-06-06 23:55:00 | |
|
Sunny |
forts Dag Har du inte redan varit där så åk till Moskva o se deras museum från kriget! Man får sig en tankeställare.Stalingrad o Leningrad.
O vad med alla de amerikanska små massakrar pojkarna roar sig med i små byar som Song My? Det fins många Song My nu i Irak o i Pakistan. |
| Inlägg #43: Postat: 2010-06-06 23:59:00 | |
|
mad prophet |
dessutom va hitler jude....
|
| Inlägg #44: Postat: 2010-06-07 00:23:00 | |
|
mseder |
Ytterligare ett försök att smutskasta sanningsrörelsen. Och det är som vanligt lika förutsägbart som att läsa en barnbok. Författaren, som liksom de flesta som ogillar sanningsrörelsen, föredrar att verka i det dolda och saknar täckning för i stort sett allt som skrivs inklusive snacket om antisemitism. En artikel full av retorik, av hat, av USA-fanatism författaren själv påstås bo i USAoch som sagt, lika förutsägbar som förra höstens försök från media att smutskasta sanningsrörelsen var. Jag hänvisar till min och min frus artikel på Newsmill veckan innan debatten om sanningsrörelsen kom upp i höstas. Där förutsäger vi i stort sett all den retorik som skulle komma i media. Den här artikeln är bara en klonad variant. De som skriver sånt här gör det inte för att de vill få fram sanningen, de gör det för att de personligen hatar ifrågasättande av etablissemanget. Låt er inte luras av ytterligare en artikel på samma klonade serie av retoriskt soppkokande på en spik. Mats Länk: newsmill.se
|
| Inlägg #45: Postat: 2010-06-07 04:01:00 | |
|
cmologgad |
Beröm från Lars Nilsson och sågning från de konspirationstroende, bättre betyg kan man inte begära. Vad gäller antisemitismen i sanningsrörelsen föreslår jag att mseder t.ex. läser mad_prophets inlägg i denna tråd.
|
| Inlägg #46: Postat: 2010-06-07 06:19:00 | |
|
cmologgad |
Publicerad 6-6 6.00 uh oh....
|
| Inlägg #47: Postat: 2010-06-07 08:19:00 | |
|
Dag Nilsson |
#46 Ja, faktiskt. Odjurets tal. Det ofullkomliga talet. Det människoskapade diaboliska som ersättning för det i sig självt levande. Tre sjuor kan stå för helhet. Tre sexor kan stå för den världsliga maktens fåfänga försök att skapa liv skilt från Livet. Alltså en död avbild ivrigt försvarad av maktens hantlangare. Diabolisk betyder ordagrant isärkastad. En kluvenhet symboliserad av bockfoten. I psykologin en hjärna utan kontakt med känslolivet. Den empatilösa kapitalismen i sin nyliberala klädnad.
|
| Inlägg #48: Postat: 2010-06-07 08:47:00 | |
|
Den empatilösa kapitalismen |
#47. Jag tycker du är ganska taskig faktiskt. :
|
| Inlägg #49: Postat: 2010-06-07 09:20:00 | |
|
Dag Nilsson |
CMO, du saknar inte talang som skribent men missbrukar den och blir dräng åt makten istället för en självständig människa. Så här skriver du i #23 "Dag Nilssons intuition säger honom bland annat att armeringsplåtarna i WTC förångades av en mystisk energistråle som utvecklade mer värme än sju Hiroshimabomber." Antingen har du stora problem med läsförståelse, vilket jag inte tror, eller också hör du till dem som inte drar sig för att skapa och sprida lögner, om du finner detta vägvinnande. Väl medveten om att de människor du bekämpar har lika svårt för att ljuga, som att dölja sig bakom anonymitet. Jag tycker du borde kunna nyttja din goda intelligens bättre än till att skita ner dig själv. En lögnare klär av sig och framträder i ynklig nakenhet. Han skadar andra men förgör sig själv, och förlorar till sist all respekt hos dem som verkligen lever. Att ljuga är att döda. Därför ses lögnen som Djävulens språk. Motsatsen till liv är emellertid inte död. Den är tomhet. Och det som skrämmer bort en människa från livet är smärta och rädsla för smärta. Den bortskrämde har två möjligheter; antingen låta sig fyllas av smärtan och återförenas med livet inom sig eller försöka skapa en falsk bild av liv, en djävulsk bild, och ty sig till den. Hela USA visar storslagna prov på det senare. Via Dolorosa är ofrånkomlig för varje människa som vill liv.
|
| Inlägg #50: Postat: 2010-06-07 10:06:00 | |
|
Bizon |
Dag - som du vet så tycker jag du har en hel del intressanta synpunkter och jag förstår symboliken i i ditt språk, men med utgångspunkt från min egen syn på saken. Jag som du också vet så sväljer jag inte den bibliska retoriken därför att jag ser att den är ett maktspråk och att dess budskap till var och en är underkastelse. Historien om Satanael och den ängelns önskan om likvärdighet och deltagande i livets processer - tolkningsbar som vilja till demokrati och medbestämmande slogs brutalt ner av "maktens" hantlangare ängeln mika. Jag skulle vilja ge dej en liten hint om att gamla symboler är tveeggade och tänjbara och egentligen ingenting som gör språket klarare - kan du tänka dej att den roll Djävulen fått i det mänskliga språket är missvisande och att historien om maktens utstötning av den upproriske, alltså den som är av annan mening och ändå i sin relativa maktlöshet faktiskt visat tro på maktens respekt för skapelsens egenvilja och dess frihet - alltså "liv" i stället för "mekanik". Maktens tillrättalagda historia djävulskap och illvilja blir i en annan tolkning historien om utsatthet och missförstånd och precis som i verkligheten, historien om att se det andra inte vill eller inte törs se.
|
| Inlägg #51: Postat: 2010-06-07 10:29:00 | |
|
Hjalle |
Dag Nilsson har du aldrig förstått att människor kan vara kluvna, alltså två naturer, i ena stunden formas ord till ljuva smekningar, ja, nästan välustiskt för att i nästa stund uppstår, ilska och förbannelse. Sådana kan vi vara till och från.
CMO är däremot enkelspårig, inte i sitt tänkande men i sitt sätt att alltid bestrida fakta uppgifter, man tolkar det som, att det han inte begriper och är väl insatt i" gör han det kardinalfelet att hävda att hans åsikter är alltid de rätta trots hans okunskap. Det här har jag fått fram genom hans artikel och tillika inlägg och kommentarer, hur ofta har den mannen erkänt att han kan ha fel - aldrig - skulle jag vilja påstå och nu kanske du förstår Dag vad du har att brottas med, hans övertygelse om att du vet vad du pratar om. Slutsatsen kan ju bara bli den att du resonerar förgäves med CMO. Märk väl hur många det är som har hoppat av debatten om WCT just av den anledningen, att de insett, att tala med CMO är bortkastat tid m,m, på alla sätt och vis. |
| Inlägg #52: Postat: 2010-06-07 11:19:00 | |
|
Inger Olsson |
#31 Pal84: Som det var män bakom "romantikens" era och SF-litteratur förefaller också "Sanningsrörelsen" vara "överbefolkad" av män och - verklighets-f l y k t? Kan inte sanningen bara vara "tråkig" och endast ett konstaterande "är"? Det har historiskt varit mycket kamp för västvärldens rätt till individens friheter. Liberalerna har verkat för detta. Problemet nu är alltså inte principen yttrandefrihet, men hur är det med konsekvensanalys och ansvar för det som yttras? Som jag ser det handlar CMO: s artikel ytterst om detta. Ni har tvivelaktiga metoder inom "sanningsrörelsen" - när man i n t e delar er uppfattning eller ifrågasätter era teorier. Och det tyder snarare på strävan efter maktfullkomlighet. Den "makt" som ni påstår er vilja "motarbeta"!... Dessa sajtmetoder ses o c k s å hos representanter, helst anonyma, inom t ex SD. För att anknyta till CMO:s artikel - hur farligt är detta i grunden för demokratiska grundvärden om människor, kanske lättpåverkade och ängsliga med små kunskaper, bombaderas? Ni har inte krav på er att bevisa era teorier på ett vetenskapligt plan - i g o d och s a k l i g demokratisk anda. Ta t ex Dag Nilssons hemmagjorda naturvetenskapliga och tekniska förklaringar till varför WTC-tornen föll. De håller inte. En annan iakttagelse som jag, och givetvis andra, har gjort är att får ni frågor kan ni inte förklara kort och koncist utan hänvisar till skapade PR-länkar. Alltså sysslar "Sanningsrörelsen" medvetet med desinformation - som man ytterst även gör inom SD. Och deras orsak är politiska syften. S a n n i n g e n är i själva verket ointressant. Hade ER påstådda sanning om inside job 9/11 2001 i USA varit sann - hade den varit avslöjad för längesen!
|
| Inlägg #53: Postat: 2010-06-07 12:09:00 | |
|
Dag Nilsson |
#52 Inger, den ena lögnaren följer den andra i spåret. Nu är det din tur. Citat - "Ta t ex Dag Nilssons hemmagjorda naturvetenskapliga och tekniska förklaringar till varför WTC-tornen föll. De håller inte." Jag har ALDRIG sagt att jag VET varför eller hur tornen föll. Det jag påstått är att jag vet att den officiella förklaringen är falsk. Kan du inse skillnaden? Därtill har jag SPEKULERAT i vad som skulle kunna vara möjliga orsaker till de iakttagbara händelseförloppen och resultaten av dem. Att förlöjliga spekulationer tycks vara ett favoritgrepp hos lögnens vänner. Det gäller att till varje pris omedelbart mota varje frö till möjlig sanning. Ett annat är felcitat. Egna påhitt som smetas fast på den man avser att trycka ner. Sedan argumenterar man mot dem som om de vore sanna. --- Risken med att spekulera är att man blir hånad av sådana som CMO och dig, som avsiktligt missförstår intentionen. Anledningen till spekulation är att någon annan kan haka på med konstruktiv kritik. Och följas av en tredje och en fjärde. Varför är du rädd för en sådan process, Inger?
|
| Inlägg #54: Postat: 2010-06-07 12:10:00 | |
|
mseder |
Inger
Sanningsrörelsen är tyvärr överbefolkad av män, men det är hela världen när det kommer till inflytande makt och krig också. Ett gigantiskt problem kopplat till våra normsystem som levt vidare i tusetals år. Sen märker jag att du saknar täckning för det mesta du skriver i övrigt. Du är en nybörjare när det gäller sanningsrörelsen och borde läsa på helt enkelt. Som en sådan letar man först efter banala anledningar till att rata saker, som t.ex. att det finns politiska uppsåt. För min del och för alla jag känner inom saningsrörelsen så finns inga sådana. SJälv har jag lämnat partipolitik för 10-15 år sedan eftersom jag fann att det inte tjänade möjligheterna till att skapa en annan värld. Jag söker hellre att just förstå snarare än att hålla på endera sidan i konflikter. Vad gällersanningsrörelsen så finns det hur mycket litteratur, filmer och annat att ta del av som bygger sina exempel på hur världen duperats med historiska fakta tillgängligt för alla. Man måste ha erfarit att ha utforskat saker själv för att förstå detta. De flesta inom sanningsrörelsen kämpar för en bättre värld och även för att göra din tillvaro bättre, så vida du inte ratar frihet och en hjärtligare värld. VAd de flesta önskar är att skippa rättvisa, att reda ut vad som EGENTLIGEN sker. I fallet med WTC så är det så mycket korrupt kring detta att det finns skäl att kräva en ny utredning. Det kanske låter oroväckande eller chockaratat för dig men historien innehåller redan massor av exempel där man använt sig av s.k. False-Flag operationer för att påverka opiioner och få mandat för åsikter, krig m.m. Läs på om detta och du ska se att vad du tror är fantasier och verklighetsflykt är något helt annorlunda. Här en länk till ett dokument jag skrivit för de som är nyfikna på att förstå bakomliggande makt i världen. Länk: humancreations.se Mats |
| Inlägg #55: Postat: 2010-06-07 12:25:00 | |
|
Dag Nilsson |
#51 Hjalle, jag känner inte CMO och skulle inte heller försöka förstå honom, om det inte vore för att jag känner igen honom i mig själv. ---
Du frågar: "Dag Nilsson har du aldrig förstått att människor kan vara kluvna, alltså två naturer, i ena stunden formas ord till ljuva smekningar, ja, nästan vällustigt för att i nästa stund uppstår, ilska och förbannelse. " Jag svarar: Är det något jag förstått om oss människor så är det det. --- Det är synd att faktautbyte angående 9/11 snabbt förvandlas till hån och pajkastning. Men å andra sidan förs här istället en mycket avslöjande psykologisk kamp. Och i grunden är det ändå en sådan kamp 9/11 handlar om. |
| Inlägg #56: Postat: 2010-06-07 12:29:00 | |
|
Hjalle |
#52 inger Olsson det är nog inte lätt för dig att vara saklig och se nyktert på tillvaron när du ger ett sken av att leverera fördomar. Så är med dig, ibland skriver du helt fantastisk bra med relevanta åsikter men då skriver du om något du verkligen känner till och kan stå för. Det händer något med dig tydligen och inte vet jag varför, så skriver du hur fördomsfullt som helst, varför kan du inte hålla dig till ämnen du behärskar som väcker sympatiska känslor över din person, det här som du skrivit sänker din image när du blandar och ger med fördomar. Du vet lika lite som alla andra om den egentliga orsaken till att tornen skulle raseras, när båda sidor, för och emot konspirationsteorin, har tagit reda på motivet för tornens ras, avslöjas det direkt om det var en konspiration eller inte. Att käfta om något som har inträffat med torn som inte borde ha kunnat rasa ihop till en grushög och med den farten dessutom, väcker givetvis misstanken om en fruktansvärd konspiration genom att låta människor dö dessutom. Därför framstår förnekarna av det inträffade som högst naiva!
|
| Inlägg #57: Postat: 2010-06-07 12:50:00 | |
|
Richard Gage |
Jösses vilka pajasar ni är, #54, #55 & #56.
|
| Inlägg #58: Postat: 2010-06-07 12:51:00 | |
|
Inger Olsson |
# 53 #54 Hur kan ni få spekulationer till att bli sanningar i "Sanningsrörelsen"? Kan ni, kort o koncist, sammanfatta u t a n att blanda in politiska visioner - hur händelsen 9/11 på W T C ägde rum, enär ni påstår att det var ett insidejobb?
|
| Inlägg #59: Postat: 2010-06-07 13:05:00 | |
|
Dag Nilsson |
#50 Bizon, jag har haft förmånen att växa upp i ett hem där religion var helt ointressant. Ingen för eller emot. Ingen söndagsskola. Ingen konfirmation. Jag gick ur statskyrkan på min 18-års dag för stå helt fri. Det känns t.o.m. som om du kan mer om kristendom än jag gör. Men helt utan påtryckningar kom jag som drygt trettio år gammal att intressera mig för gnosticism och urkristendom. Med det följde en fascination över ords bokstavliga betydelse som t.ex. att Jahve betyder jag är eller att vara. Att helig betyder hel. Att dia ballos är diabolo lika med isärtvingad , kluven. Kombinerat med åratals intresse av psykologi har i mig växt fram en tro som bär mig. En tro som gör att jag i olika kyrkor ser så mycket falskhet att jag vägrar uppehålla mig i dem, annat än mycket korta stunder. --- Jag har respekt för att många jag känner har svårt för mitt kristna språkbruk. Men jag tänker ändå gå på, för jag anser att den urkristna sanningen är kapad av världslig makt. Och för mig visar detta att här finns verklig kraft. Annars skulle de materiellt rika inte bry sig om att snärja den. --- Apropå vad andra inte vill eller törs se: -
"Det är lätt att förlåta ett barn som fruktar mörkret. Den verkliga tragedin är en vuxen som fruktar ljuset." - Plato |
| Inlägg #60: Postat: 2010-06-07 13:32:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#58/ Inger Olsson/ Det är många som har försökt att få ett vettigt svar av konspirationsfanatikerna hur det hela gick till den 9/11. Din fråga kommer att förbli obesvarad. Du kan lika gärna prata med väggen hemma med samma resultat. Säkert är det ett gäng pottvägrare som sysslar med konspirationsfantasierna och som fortfarande befinner sig i trotsåldern. Eller också har vi blivit lurade hela tiden, förövarna är utomjordingar.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.