Valt inlägg:
Dag - som du vet så tycker jag du har en hel del intressanta synpunkter och jag förstår symboliken i i ditt språk, men med utgångspunkt från min egen syn på saken. Jag som du också vet så sväljer jag inte den bibliska retoriken därför att jag ser att den är ett maktspråk och att dess budskap till var och en är underkastelse. Historien om Satanael och den ängelns önskan om likvärdighet och deltagande i livets processer - tolkningsbar som vilja till demokrati och medbestämmande slogs brutalt ner av "maktens" hantlangare ängeln mika. Jag skulle vilja ge dej en liten hint om att gamla symboler är tveeggade och tänjbara och egentligen ingenting som gör språket klarare - kan du tänka dej att den roll Djävulen fått i det mänskliga språket är missvisande och att historien om maktens utstötning av den upproriske, alltså den som är av annan mening och ändå i sin relativa maktlöshet faktiskt visat tro på maktens respekt för skapelsens egenvilja och dess frihet - alltså "liv" i stället för "mekanik". Maktens tillrättalagda historia djävulskap och illvilja blir i en annan tolkning historien om utsatthet och missförstånd och precis som i verkligheten, historien om att se det andra inte vill eller inte törs se.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?