Sanningsrörelsens diaboliska sammansvärjning

Showing page 5 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Inlägg #81: Postat: 2010-06-07 19:57:00
Leif-Arne
#80 Du vet att du blir så orolig och dan av att se på sådant. Här kommer en länk med lite lugnande musik bara för dig. Länk: youtube.com
Inlägg #82: Postat: 2010-06-07 20:10:00
open minded
Leif de saker du ibland skiver är väldigt termiska med människor som använt sig av psycoaktiva substanser i större mängder. jag tvivlar inte på att du är en god människa men snälla gör inte sådanna onödiga påhopp pga av jag lägger in en länk. se den innan du har något tycke om den.
Inlägg #83: Postat: 2010-06-07 20:15:00
Dag Nilsson
CMO skriver i sin artikel: -
"Vad skulle vara ett effektivare vapen mot demokratin än att totalt undergräva förtroendet för dess viktigaste institutioner?"

Denna frågeställning är riktig endast under en förutsättning; nämligen den att de viktigaste institutionerna fungerar som de ska och i enlighet med rikets grund- och förvaltningslagar. Jag föreställer mig dock att det är svårt för en antidemokratisk rörelse att lyckas rubba väl fungerande institutioner.

Om institutionerna däremot inte följer grund- och förvaltningslagarna t.ex. på grund av en kultur med dubbla lojaliteter, typ dubbla nationaliteter, medlemskap i hemliga ordenssällskap eller att man helt enkelt låter sig mutas, då har dessa institutioner redan själva undergrävt sitt eget förtroende. Om detta inte når allmänheten, då har denna ett ogrundat och farligt förtroende för något den absolut bör släppa allt förtroende för. Den som avslöjar sanningen kan aldrig vara den som undergräver förtroendet. Det kan bara de, som av skilda orsaker missbrukar sin ställning, själva göra.

Det verkar CMO, som om du ser ondska i mitt och andras sätt att kräva en genomlysning av USA:s hela handläggning av 9/11. Och jag förstår dig. Din illusion om att du lever i the land of the free kommer att fara all världens väg om en ny opartisk utredning kommer till stånd. Jag å min sida vet inte var jag har dig, men jag tror att du är vilseförd tillsammans med miljontals andra. Och att du ännu inte kan föreställa dig vad ett gäng iskalla psykopater är istånd till när de sökt sig till och uppnått extremt mycket makt.
Inlägg #84: Postat: 2010-06-07 20:19:00
open minded
#81 Vet du vad jag har slutat vara rädd helt enkelt och vill helt enkel att alla andra ska sluta vara det med.när en människa har insett sanningen slutar nog rädslan. eller så är det "det man inte vet mår man inte dåligt av" låten va faktiskt lugnande
Inlägg #85: Postat: 2010-06-07 20:23:00
pal84
"Hjalle Att driva spekulationer om hur tornen måste ha rasat ihop löser inte huvudfrågan vem som gav order om denna katastrof eller ska vi betrakta allt ihop som en olyckshändelse, den uppfattningen kan man få av dig och dina gelikar."

Jag tror snarare att varken du "Hjalle," "Leif Arne," "Inger Olsson" eller "CMO" har ett uns av inklination att vilja studera mer om 11:e september attackerna och väljer istället att implementerar massmedians spår genom att enbart att kalla oss för konspirationsteoretiker. Jag undrar kanske om ni hört talas om fallet med USS Liberty och Lavon Affair? Länk: google.se och Länk: google.se

"klart är att du bygger egna tankemodeller utifrån information från Internet " Vilket är ett gravt oförskämt uttalande och fortfarande saknar du täckning för dina påståenden. "Hade b e v i s funnits för att 9/11 2001 var ett insidejobb hade det avslöjats för längesen. ". Du tror att det finns bevis för alla ogentligheter som företas i världen?? Huvudet på spiken "mseder" och det vet vi redan flera fall i egenskap av Operation Northwood och Golf of Tonkin som i syfte att få USA hamna i krig mot Kuba och att utöka krigsmaskinen i Vietnam. Vi som anser att våra politiker, myndigheter och massmedia vinklar sina rapporteringar av kalamitets incidenter skyr inga medel att fortsätta med söka efter sanningen medan de som fortsätter att tro på massmedians information kan följa dess spår.
Inlägg #86: Postat: 2010-06-07 20:39:00
Hjalle
#85 pal84 Jag kan förstå att det känns som ett hån att bli förknippad med cmo. Jag hånar inte dig, utan bara relaterade hur du skriver. Som neutral i frågan står jag inte på någons sida och anser, för att lugna alla parter så måste sista ordet bli sagt efter en ny utredning, om det var en någon konspiration" eller inte? Det enda jag kan ifrågasätta är hur tornen rasade på ett så ologiskt sätt, utan någon slags extra hjälp? På den frågan kan varken du eller någon annan här besvara.
Inlägg #87: Postat: 2010-06-07 21:20:00
Diplomatenunlogged
Så fick man sig ett gott skratt och sin dagliga dos av intelligent och väbalanserad sarkasm, bravo cmo.
Inlägg #88: Postat: 2010-06-07 22:04:00
GunnarL
87/ Om det nu rör sig om sarkasm - jag är inte säker på det. I annat fall är det ett tecken på lika paranoid paranoia som den s.k. sanningsrörelsen bekänner sig till.
Inlägg #89: Postat: 2010-06-07 22:18:00
Diplomatenolöggad
#88 Contraria contrariis curantur
Inlägg #90: Postat: 2010-06-07 22:52:00
cmologgad
#88 GunnarL, läste du inte hela artikeln...?
Inlägg #91: Postat: 2010-06-07 22:55:00
pal84
"Gunnar L: Om det nu rör sig om sarkasm - jag är inte säker på det. I annat fall är det ett tecken på lika paranoid paranoia som den s.k. sanningsrörelsen bekänner sig till"

Ja enligt din triviala definition av själva sanningsrörelsen. Kanske du drabbades av chocktillstånd då "Kalla falska" på tv4 associerade rörelsen med negativa begrepp i egenskap av sekt, förintelseförnekare, en rörelse som konspirerar att expropriera vår yttrandefrihet, decimera demokratin i Sverige med mera. Nästa gång tv4 sänder dokumentär om denna rörelse igen vet man inte hur chockad du kommer att bli med tanke på nya stämplingar som programmet kommer att förknippa den med "Gunnar L."
Inlägg #92: Postat: 2010-06-07 23:13:00
Hjalle
CMO är avslöjad, jag hittade den här sidan ute på webben som han hämtade sitt matrial ifrån för att kunna skriva den här artikeln. Länk: arkikon.no
Inlägg #93: Postat: 2010-06-07 23:17:00
pal84
Jag glömde påpeka att jag var lite för hastig med att bedöma dig "Hjalle" och missförstod dig innan. Ber om ursäkt för mina fördömande av dina kommentarer.
Inlägg #94: Postat: 2010-06-07 23:29:00
Hjalle
pal84 tack ska du ha, det är taget. Samtidigt visar du att en hedersam läggning som fler skulle ta efter, du har just bekräftat att dig bör man respektera lite extra.
Inlägg #95: Postat: 2010-06-07 23:59:00
pal84
Ja det ska man göra "Hjalle" trots att man inte håller med på alla punkter. De som inte håller med oss som ifrågasätter 11:e september attackerna kan bemöta oss på ett effektivare sätt än att associera oss till pejorativa begrepp i egenskap av sekt, antisemiter, förintelseförnekare med mera. Du är mer konsekvent i ditt sätt att kommentera än till exempel "CMO" trots att du inte håller med oss.
Inlägg #96: Postat: 2010-06-08 00:14:00
Hjalle
pal84 vad har cmo och co för motbevis att komma med. uppdiktade möjligtvis. Att jag inte vill ta parti, beror på det flygplan som flög in i Pentagon har man inte funnit några spår efter, där har man ytterligare något att ifrågasätta. Men Huvudfrågan är om det finns klara motiv för det inträffade, först då kan man diskutera WCT och Pentagon. Om du läste min länk som jag vill att cmo ska ta del av och andra som vill ha sig en näsknäpp som har valt cmo sida, du förstår tanken bakom om du kollar länken. #92
Inlägg #97: Postat: 2010-06-08 08:50:00
GunnarL
89/ Diplomaten. Ja, det är naturligtvis så man skall se det. 90/ CMO, förlåt jag läste inte ordentligt på slutet men nu har jag gjort det och ger härmed Din artikel högsta betyg.
Inlägg #98: Postat: 2010-06-08 09:16:00
Leif-Arne
#89 "Motsatser botas av sina motsatser"
Inlägg #99: Postat: 2010-06-08 09:33:00
Dag Nilsson
I debatten angående artikeln "KD vill lägga lagen i händerna på amatörer" av Michael Gajditza, skriver CMO -

"Den verkliga skandalen är väl att det finns beslut med mycket större konsekvenser som tas av amatörer. Inte bara amatörer för den delen, i många fall rör det sig om rena idioter, fullblodsrasister, religiösa fanatiker, konspirationsteoretiker, astrologitroende, halvdementa åldringar och osnutna tonåringar. Att frågan om vem som ska styra landets öden vart fjärde år ska lämnas över till denna inkompetenta skock övergår allt förstånd."
Inlägg #100: Postat: 2010-06-08 09:46:00
Leif-Arne
#99 Nåjo, det gäller att kunna läsa undertexterna i CMO:s inlägg.
Showing page 5 of 10: 1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
Laddar...