| Inlägg #61: Postat: 2010-06-07 13:40:00 | |
|
Dag Nilsson |
#58 Inger, jag är inte med i någon "Sanningsrörelsen". Jag är närmast en anti-flockmänniska. Du tycks ha problem med att mina funderingar är hemmagjorda. Hur kan det rimma med din misstro mot stat och myndigheter? --- Du undrar: "Kan ni, kort o koncist, sammanfatta u t a n att blanda in politiska visioner - hur händelsen 9/11 på W T C ägde rum, enär ni påstår att det var ett insidejobb?" Svar - bara från mig andra får svara för sig: Nej! --- OM jag fick tillgång till staten USA:s alla resurser och maktmedel, så kunde jag kanske ta reda på hela sanningen om 9/11. Öppna alla arkiv. Förhöra alla som kan ha varit inblandade under ed. För att nämna det viktigaste. --- Med insidejobb menar jag att det fanns krafter inom USA som ville 9/11. Vilka de krafterna är kan jag bara ana - inte veta.
|
| Inlägg #62: Postat: 2010-06-07 13:56:00 | |
|
mseder |
Inger, du fortsätter att leverera fördomar. Jag VET inte exakt hur det gick till vid 9/11 men jag vet tillräckligt mycket för att kunna kräva en ny utredning, och så resonerar de flesta inom sanningsrörelsen. Detta är att söka sanningen! Jag har redogjort för mitt utkast till hur 9/11 kunde gått till grundat på tidigare liknande operationer på min krönikesamling Klar Sikt. Se DEL 3 i krönikan: Länk: klarsikt.humancreations.se Om du vill ha snabba rafflande svar korta i neon så visa det bara att du inte är intresserad av att ta reda på sanningen. Du måste själv avgöra vad du EGENTLIGEN är ute efter, vilken är DIN agenda. Söker du för sökandets skull eller för att befästa en personlig åskådning? Eller som artikelförfattren m.fl. gör, agera i hat och fientlighet? Om du inte ens orkar reflektera över din tillvaro och vad som sker runt omkring dig då har jag inget mer att tillägga. Jag har ingenting emot dig, "läs" vad jag verkligen vill säga och att det är någonting jag vill förmedla som står i fokus
|
| Inlägg #63: Postat: 2010-06-07 14:49:00 | |
|
Bizon |
Dag 59 - Citat//den urkristna sanningen är kapad av världslig makt//sc. Jo vist är det så - inte bara kapad utan även skapad - som du säkert anat är det inte gud som skapat människan utan människan som skapat sin föreställning om gud. Det är även den största belastningen för de aningslösa judar som svalt den hatets religion som övergått i kristendom och islam med just hatet som ett mycket tungt arv att förgifta vår framtid med. Och visst visar de besuttnas intresse för den religiösa retoriken att där finns den förtryckets potential som gjort den intressant att använda. Och ja - men inte bara lätt att förlåta ett barn som fruktar mörkret - det är en oeftergivlig nödvändighet då den som vägrar att förlåta ett barn släcker ljuset i både sin egen och barnets själ. Det är inte lätt att vara liten och alla är vi små - men vi lär oss mörkrets förtrolighet och att sky det förmenta ljusets "goda" svek...
|
| Inlägg #64: Postat: 2010-06-07 15:15:00 | |
|
cmologgad |
Motivationen som driver de konspirationstroende tror jag till stor del handlar om den onda cirkel som beskrivs av det första citatet i artikeln. När man väl accepterat myten som sin nya verklighet drivs man att försvara den med alla medel. Paradoxalt nog blir då lögnen, i form av hårdvinkling av vissa faktauppgifter, nonchalering av andra besvärande fakta, samt medveten spridning av rena falsarier "sanningsprofeternas" främsta vapen. Sedan kan det finnas bidragande faktorer när det gäller t.ex. mseder handlar det förmodligen också om en het önskan att stå i rampljuset, liksom ekonomisk vinning bokförsäjning.
|
| Inlägg #65: Postat: 2010-06-07 15:21:00 | |
|
pal84 |
"Inger Olsson Det har historiskt varit mycket kamp för västvärldens rätt till individens friheter. Liberalerna har verkat för detta. Problemet nu är alltså inte principen yttrandefrihet, men hur är det med konsekvensanalys och ansvar för det som yttras"?
Det råder ingen tvekan om att alla vi har ansvar till hur explicita vi ska förhålla sig till våra uttalande. Vad grundar du på att alla vi känner oss fria i det så kallade "liberalismens" självständiga frihet att uttrycka oss utan att bli stämplade för till exempel för antisemiter? Om du Inger påstår att vi kan känna oss trygga och säkra i västvärlden hur kommer det sig att vi lever i ett finanssystem som är baserad på att utsätta oss i gigantiska skulder? Vad hände med dem som blev måltavlor av den ekonomiska recessionen? Blev någon av spekulanterna på Wall Street eller ägarna på Federal Reserve Banken i USA arresterade? Vad hände med Bernard Madoff som lade rabarber på miljontals investerare i aktier? Att du hävdar om att alla som anar ugglor i mossen med all form av kris på jorden i egenskap av terrorattacker, ekonomisk kris med mera enbart som rena simpla konspirationsteorier då undrar jag kanske om DU "Inger Olsson" anser att det är värt med att se på en kalamitets incident enbart utifrån vad vissa media källor rapporterar eller ska man se det mer utifrån ett omfattande perspektiv? Kanske är det inte heller på detta sättet såsom vi har lärt oss i skolan att kunna kritisk granska genom att referera till diverse källor för att lättare kunna uppnå en balanserad analys av hur man ska förhålla sig till vetenskapliga utforskningar? Därför väljer inte du att se 11:e september attackerna från ett holistisk perspektiv med tanke på dina enkelspåriga och triviala kommenterar som du enbart levererar till andra läsare. Bara för att man inte väljer att svälja all information som massmedian producerar till oss individer med hull och hår klassificeras vi som konspirationsteoretiker, antisemiter listan kan bara ackumuleras med mera negativt konstruerade ord beroende på myndigheters och regeringars medgivanden. Ni kan bara haka på lögnarnas spår och implementera deras etiketter på oss såsom "Dag Nilsson" påpekade klart och tydligt. |
| Inlägg #66: Postat: 2010-06-07 15:51:00 | |
|
pal84 |
Motivationen som driver de konspirations troende tror jag till stor del handlar om den onda cirkel som beskrivs av det första citatet i artikeln. När man väl accepterat myten som sin nya verklighet drivs man att försvara den med alla medel. Paradoxalt nog blir då lögnen, i form av hårdvinkling av vissa faktauppgifter, nonchalering av andra besvärande fakta, samt medveten spridning av rena falsarier "sanningsprofeternas" främsta vapen. Sedan kan det finnas bidragande faktorer när det gäller t.ex. mseder handlar det förmodligen också om en het önskan att stå i rampljuset, liksom ekonomisk vinning bokförsäljning
På vilket sätt drivs man av maliciösa krafter om man ifrågasätter och avslöjar myndigheters och politikernas deltagande till exempel i Bilderbergs möte eller att dem sysselsätt sätter med korruptions verksamheter "cmologgad"? Länk: bilderberg2010.com |
| Inlägg #67: Postat: 2010-06-07 15:55:00 | |
|
Inger Olsson |
#62 Jag har ingen avsikt med att kränka någon och givetvis är jag inte involverad i USA: s inrikes- alt. utrikespolitik, men intressant är att du VET inte hur det exakt gick till den 9/11, men tillräckligt mycket för att kräva en ny rapport ist för den officiella NIST-rapporten... Det är kanske på sin plats att informera om att ska du driva ett, vilket som helst, domstolsärende vidare i högre instans i Sverige m å s t e du kunna lägga fram nya f a k t a i ärendet. Spekulationer räcker alltså inte. Jag var inne på din ref. länk och klart är att du bygger egna tankemodeller utifrån information från Internet - men b e v i s för insidejob presenteras inte. Så ge mig 1 enda skäl till varför skattebetalarna i USA ska stå för fiolerna av en ny utredning, "bara" för att en grupp spekulerar?
En tröst kan ju vara att i USA finns mycket tuffare skjutjärnsjournalister än i Sverige. Hade b e v i s funnits för att 9/11 2001 var ett insidejobb hade det avslöjats för längesen. Det ÄR praktiskt och även ekonomiskt omöjligt att så många inblandade skulle t ex hålla käft i en sådan händelse som 9/11. |
| Inlägg #68: Postat: 2010-06-07 16:29:00 | |
|
Leif-Arne |
En mycket välskriven text, ännu är jag inte helt klar över om jag trängt igenom de olika bottnarna än. Icke förty, du skriver vackert om betydelsen av den sociala ekonomin/ folkrörelsernas betydelse för demokrati och allmänbildning. Dessvärre verkar dessa ideal i stora delar på retur, i stället för studiecirkel, gemenskapsinitiativ och kritisk granskning som ideal har vi tabloid, Big Brother och konspirationsteoretiker. Jag vet, typiskt gubbagnöl En som ypperligt beskrivit den processen är den amerikanska sociologen Robert Putnam Bowling alone
|
| Inlägg #69: Postat: 2010-06-07 16:41:00 | |
|
Hjalle |
"65-66 Pal 84, förstår du själv vad du har skrivit? Först försöker du komma med kloka ord och sedan sätter du dig i CMO knä och talar mot dig själv. Väl bekommet att ge en förklaring vad du menar egentligen. Du måste ha missat det jag skrev till Inger om att när vi vet sanningen varför 9/11 genomfördes och eventuellt hela sanningen vem som begärde detta illdåd, så har vi svaret på alla frågor. Att driva spekulationer om hur tornen måste ha rasat ihop löser inte huvudfrågan vem som gav order om denna katastrof eller ska vi betrakta allt ihop som en olyckshändelse, den uppfattningen kan man få av dig och dina gelikar.
|
| Inlägg #70: Postat: 2010-06-07 16:43:00 | |
|
mseder |
Inger "m å s t e du kunna lägga fram nya f a k t a i ärendet. " eller så får man fram att de fakta som de flesta accepterat utan att DE "fakta" har rannsakats inför domstol är tveksamma. Du väljer omedvetet sida här Inger. "Så ge mig 1 enda skäl till varför skattebetalarna i USA ska stå för fiolerna av en ny utredning, "bara" för att en grupp spekulerar?" Detta är inga spekulationer, men du väljer att backa tillbaka och att inte vilja ta del av det material som finns. "klart är att du bygger egna tankemodeller utifrån information från Internet " Vilket är ett gravt oförskämt uttalande och fortfarande saknar du täckning för dina påståenden. "Hade b e v i s funnits för att 9/11 2001 var ett insidejobb hade det avslöjats för längesen. ". Du tror att det finns bevis för alla ogentligheter som företas i världen??!! Man har förberett liknande attacker tidigare och de hade INTE kommit till allmän kännedom de heller. Precis som med så många andra dolda operationer som företas i syfte att skapa opinioner. Var får du denna tro ifrån? Du behöver läsa på. Det troligaste är att även denna historia kommer att avslöjas. Men Inger, jag märker att du håller dig på avstånd från fakta och kunskaper, du rör dig med svepande misstankar och med en övertygelse som du saknar täckning för. Jag ger dig chansen att studera just sådana fall där det FINNS läckor men jag känner igen din inställning för du VILL inte. Och jag kan bara upprepa vad jag skrev tidigare. Fråga dig själv VARFÖR DU har så starka åsikter kring detta och så snabbt vill fälla dom fast du inte är utbildad i saken. Fråga dig vad som är din PERSONLIGA agenda. Mats
|
| Inlägg #71: Postat: 2010-06-07 16:45:00 | |
|
cmologgad |
#68 Tack, jag rodnar...
|
| Inlägg #72: Postat: 2010-06-07 16:50:00 | |
|
Dag Nilsson |
#63 Bizon - "då den som vägrar att förlåta ett barn släcker ljuset i både sin egen och barnets själ" - det där sa du lika bra som Platon. Om inte bättre. Och inte tror jag på en personlig gud. En sådan är människoskapad och används till att förtrycka. Men jag tror absolut på en evolutiv skaparkraft som verkar i allt, som driver allt mot ett mål och som aldrig kan hamna under maktgalningarnas kontroll. I min tro står urkristendomen i samma konflikt med judendomen som jag står i konflikt med de världsligt mäktiga idag. Jag tror den var dåtidens "sanningsrörelse".
|
| Inlägg #73: Postat: 2010-06-07 17:30:00 | |
|
Dag Nilsson |
#67 Inger skrev: "Det är kanske på sin plats att informera om att ska du driva ett, vilket som helst, domstolsärende vidare i högre instans i Sverige m å s t e du kunna lägga fram nya f a k t a i ärendet. " Detta är helt enkelt inte sant. För att en brottmålsdom i lägsta instans skall kunna överklagas måste det ske innan den vunnit laga kraft. Inga som helst nya fakta behöver åberopas. Det räcker att man är missnöjd med domen. Samma sak gäller till Högsta Domstolen men här tar man bara upp fallet under speciella villkor. --- Du Inger är inte den enda som menar, att den som begär en ny och regeringsoberoende undersökning av händelserna kring 9/11, också måste kunna i detalj visa hur allt faktiskt gick till. Och så är det naturligtvis fritt att tycka. Men det är en enligt mitt se att se det en helt orimlig inställning du då har. Det räcker med att kunna påpeka allvarliga brister i den officiella undersökningen för att detta skall kunna motivera att en ny görs. Det är dessutom så att bara en av staten beordrad undersökning kan komma åt sanningen i detalj. Alla arkiv måste öppnas. Alla vittnen måste kunna tvingas att vittna och dessutom göra det under ed. Bara staten har resurser och befogenheter att göra sådant. Vi som vill sanningen kan aldrig i detalj frilägga den. Om man kräver av enskilda att de skall kunna utreda lika bra som staten, då har vi en totalitär stat.
|
| Inlägg #74: Postat: 2010-06-07 18:42:00 | |
|
open minded |
Hur vi alla än vrider och vänder på informationen så kommer den verkliga sanningen ramla ner på alla som en chock i slutändan. det är intresant att se den totalt meningslösa kampen många för med att förtrycka sanningen, motståndet mot den onda globala eliten växer och det går inte att hindra längre. det är så många som dedikerar sina liv så att rättvisa kan skippas. måste nästan tacka för denna artikel för den visar verkligen motsatta sidan av vad sanningsrörelsen står för.den totala trångsyntheten är ett faktum vad det gäller cmo välskriven artikel men faktum kvarstår den förtycker de som vill något gott. efter att ha läst denna artikel så ÄR cmo terrorist i mina ögon med samma mål som den ledande världseliten.
|
| Inlägg #75: Postat: 2010-06-07 19:18:00 | |
|
cmologgad |
#74 Tack, jag rodnar...
|
| Inlägg #76: Postat: 2010-06-07 19:27:00 | |
|
open minded |
#75 Det ska du verkligen göra du har din tro men kommer bli extremt överbevisad från alla håll framåt sett. Det enda goda vi i stort sett har kvar är sanningen och det motarbetar du.
|
| Inlägg #77: Postat: 2010-06-07 19:30:00 | |
|
open minded |
Med andra ord är du ond.Länk: youtube.com!
|
| Inlägg #78: Postat: 2010-06-07 19:35:00 | |
|
Leif-Arne |
#77 Det ringer på din dörr ”open minded”, det är hemtjänsten med ditt piller.
|
| Inlägg #79: Postat: 2010-06-07 19:43:00 | |
|
open minded |
Skulle jag käka piller skulle jag förmodligen hålla käften och vara mer trängd i sinnet, så jag käkar inte sådant skit. leif vem fan va det som stoppade femman i dig den här gången. lägg dig inte i för du vet ändå inte ett skit.
|
| Inlägg #80: Postat: 2010-06-07 19:46:00 | |
|
open minded |
Leif du kanske ser det här som fantasier med... Länk: youtube.com
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.