Ut med det gamla och in med det nya
Snart är det nyårsafton och då får man skåla och avge nyårslöften. Det rödgröna regeringsalternativet borde höja glasen och lova människor i Sverige att vi ska bygga världens bästa välfärd.
Västbanken: Om Israel vill
"På knappt sextio år har man åstadkommit ett samhälle som lyckats samla människor från världens alla hörn. Man har vänt tragedier till något gott förut. Det skulle kunna göras igen, men det måste komma ifrån israelerna själva."
Ryssland, världens snabbast växande reklammarknad
"För tio år sedan var varumärkesreklamen knappt existerande här. Nu finns över 60 000 varumärken på display i landet."
300 krogar i Irland i konkurs efter rökförbud
"Jag kommer att sakna alla människor som sitter i timmar och löser alla världens problem över en kaffe och en proppfull askkopp. Dom människorna kommer att försvinna, det har dom redan gjort i Irland som införde rökförbud för ett år sedan."
Jag - en misslyckad pedagog
Jag vill så väl, men det blir så fel. Och så har jag ungefär världens sämsta tålamod kombinerat med alltför höga krav. Låter jag som den perfekta lågstadiefröken?
