Försäkringskassan bara för de friska
"De har anammat arbetsförmåge-begreppet fullt ut och klassar alla sjuka som mer eller mindre arbetsförmögna."
Vi har apartheid i Sverige!
Det har skapats en markant linje mellan dugliga och "odugliga" medborgare i landet. Vi som är sjuka och arbetslösa går då under titeln odugliga, för vi kostar ju samhället ofantliga summor pengar och är en allmänt mycket tärande sektor.
Du falska, du sjuka, du våldsamma jord...
Nyheterna leder till kedjereaktioner med insändare, andra slutar läsa. Jag skriver av mig huvudvärken. Därav dagens travesti.
Ge beroendesjuka vård på lika villkor
Om vi råkat ut för olycka eller fått lungcancer efter att ha rökt i tjugo år spelar noll roll: vi kräver - och får! - vård på lika villkor. Samma borde gälla samtliga sjuka - också de beroendesjuka!
Bluffen om de sjuka svenskarna
Det är massmedia och politiker som har hittat på att svenskar är ett synnerligen sjukt folk. Sanningen är som vanligt en annan.
Hemlöshetsutredning för vilken gång i ordningen
Än en gång har forskningar och utredningar visat att hemlösa, psykiskt sjuka och missbrukare får det allt sämre i vårt samhälle.
Hälsostress
Blir vi sjuka av hälsostressen? Ja, antagligen eftersom jakten på välbefinnande kräver allt mer av oss.
