Husby: Vi vet bättre än så här
Jag har dragit mig för att skriva om Husby och det som händer i Stockholm. När jag ser debatten rasa så blir det uppenbart att mer nyansering krävs. Det här är mina två cent.
Vanvårdsutredningen det bästa regeringen gjort
"I ett pressmeddelande menar nuvarande folkhälsominister Maria Larsson KD att både hon och hennes företrädare har ”bett om ursäkt men att en ursäkt av mer officiell och ceremoniell karaktär kan behövas."
Så undviker vi finanskriser och arbetslöshet
Detta är förslag för att i framtiden undvika finanskriser och ungdoms- arbetslöshet. Finns det några som har synpunkter så får ni mer än gärna kritisera konstruktivt, kommentera och komplettera!
Eurovisionfinal 2009: Grattis Norge!
Ingen kan förneka Norges historiska seger! Det finns inte mycket mer att saga om den saken förutom att Alexander Rybak var lysande och grattis Norge både till segern och på nationaldagen, 17 maj!
Värna om din ätt
"Nej, att ha samma efternamn och vara släkt med varandra på långt eller kort håll, kan ju vara roligt i sig, men än roligare vore det med en total sammanhållning svenska folket emellan, likt sammanhållningen som invandrare är mer än måna om."
Förledd av Obamania
Kanske var Barack Obama en projektionsduk för mina egna önskningar och förhoppningar. Eller så tänkte jag mer på hudfärg än på politik.
Serbien värsta Balkankatastrofen
Serbien och den serbiska nationalismen har förstört mer liv och egendom än någon eller något i Balkans långa historia.
