Lyft din blick
December månad är här och människan tittar tomt ut i intet, istället för att möta en blick som kan göra en skillnad just den dagen.
När vansinnet upphöjs till dygd
Man brukar säga att det som främst skiljer människan från djuren är vår intelligens, vår förmåga till abstrakt tänkande.
Dystopin ligger närmre människan än utopin
En allmänt vedertagen dikotomi som, för evigt verkar det, rotat sig i de flesta språk och de flesta sorters tänkande är dikotomin dystopi/utopi.
Vad har man när man förlorat tron?
Detta är ingen partisk krönika. Jag tar ingen som helst ställning för eller emot någonting. Bara en reflektion över en förlorad tro på människan.
Människan står inte längre överst
Det håller på att hända något märkligt i naturen, något som bara de allra modigaste och mest galna vågat förutse.
Det är synd om människan
Att tro på gud är nästan förbjudet, att gå ur svenska kyrkan däremot en trend.
Hur tänker egentligen Stockholms socialborgarråd?
Jag trodde att det var demokrati i detta land? Vem får ta sig rätten att kräva av en annan människa över 20 år att den inte får dricka alkohol, för då får den människan bo på gatan?
