Människan är en utdöende art
I går var jag nere på stan och då fick jag reda på att det är typ kört för mänskligheten.
Glöm inte vad historien lärt oss
"De extrema tyckarna skulle - om de fick som de ville - strypa vårt personliga och politiska umgänge med grannar i när och fjärran."
Forskning är viktigt och rätt - inte tråkigt
"För över 100 år sedan undrade nog de flesta vad det skulle vara för bra med glödlampor, det gick ju så bra med stearinljus. Men Thomas Edison fortsatte sina experiment och vi vet i dag vem som fick rätt."
Schlierenzauer tog hem NT
Igår kunde man hålla kvalet inför dagens tävling som planerat. Man fick visserligen flytta det till morgonen eftersom det skulle bli sämre väder senare på dagen.
De flesta män vill också ha jämlikhet mellan könen
"Vi män träffas inte i bastun och funderar ut nya sofistikerade metoder att hålla kvinnors löner nere. Tvärt om så deltar vi alla i mysteriet med löneeftersläpningen och funderar över varför Ebba Lindsö inte fick vara kvar."
Välfärdsapparaten i respirator
Tappade vi den någon gång på 1980-talet och fick den aldrig tillbaka? Vart är vi i så fall på väg idag? Vad kommer efter individualismen? Utnyttjanismen?
Gorillan fick åt höger del 5
Del fem i den skruvade berättelsen hoppas du tycker det är bra för det tycker jag
